recept rabarbertaart met suiker maar weet niet hoeveel

10-08-2018 15:12 25 berichten
Op deze pijler kwam ik het recept tegen van rabarbertaart. Daar heb ik nou echt zin in alleen lees ik in het recept dat er suiker door de boter moet maar ik kan nergens lezen hoeveel suiker erin moet en of om kristalsuiker of witte basterdsuiker gaat.

Dit is het recept, misschien heeft iemand van jullie een clou en misschien ben ik leesblind en heb ik totaal over de aangegeven hoeveelheid suiker gelezen.

Help, want ik wil deze taart zooo graag maken :)

Het gaat om dit recept https://rabarberkoken.nl/rabarbercake/
De rabarber doe ik op smaak, de taart zelf zo'n 100 gram. Proef het deeg, dan weet je gelijk of er nog iets bij moet. :-)
Dus in het beslag 100 gram (kristal?) suiker en ook over de gesneden rabarber?
Alle reacties Link kopieren
Rabarber? Is dat nu nog verkrijgbaar?
groenteboerin schreef:
10-08-2018 15:27
Rabarber? Is dat nu nog verkrijgbaar?
Ik heb ze hier, Groenteboerin.
Nee, er is geen rabarber nu.
clemance schreef:
10-08-2018 15:30
Nee, er is geen rabarber nu.
Ik heb hier vier stengels rabarber liggen maar ik denk dat niet veel supermarkten ze nog hebben.
Dat kan je nu beter niet meer eten. Oxaalzuur.
Anyway, ik heb de rabarber hier voor me liggen en ik wil nu die taart maken :-*
anoniem_327927 wijzigde dit bericht op 10-08-2018 15:38
3.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
10-08-2018 15:29
Ik heb ze hier, Groenteboerin.
Oké, weer wat geleerd. ;-) Ik ken dit recept trouwens niet. Maar doorgaans maakt het niet uit welke suiker je gebruikt. Zo laat in (of na) het seizoen kan de rabarber weleens flink zuur wezen. Dus 100 gram door de rabarber en 100 gram door het deeg (of gewoon alleen 200 gram door het deeg want het komt toch allemaal door elkaar te zitten) lijkt me een aardige richtlijn, bij 200 gram bloem. Maar als je niet zo van heel zoet houd, kan je natuurlijk ook minder gebruiken.
groenteboerin wijzigde dit bericht op 10-08-2018 15:49
0.69% gewijzigd
200 gram suiker

cake verhoudingen zijn ongeveer gelijke delen suiker bloem en boter.
Bobby-Pin schreef:
10-08-2018 15:22
Dus in het beslag 100 gram (kristal?) suiker en ook over de gesneden rabarber?

In het beslag doe ik 100 gram suiker, en de rabarber zelf doe ik op smaak. Kan je zo niet vertellen hoeveel dat is. Een flinke schep, vind ik het niet lekker dan nog een schep. ;-)

Wat iemand schrijft over gelijke delen: zo zijn veel oorspronkelijke recepten. Ik heb dat geminderd, tot ik op 75 gram zat. Maar omdat de meesten van iets zoeter houden, heb ik mijn bericht aangepast naar 100 gram.
Ik ga ermee aan de slag, de rabarber is gesneden en er is custard en 100 gram suiker overheen gegooid.
Nu zit ik nog met die 100 gram (?) yoghurt in mijn "maag".
die gaat toch door het beslag?
tenminste zo lees ik het recept.
ouwewijsneus schreef:
10-08-2018 16:27
die gaat toch door het beslag?
tenminste zo lees ik het recept.
Ja, 100 ml er maar door gedaan. Het staat nu in de oven, ben benieuwd, het beslag was wel lekker.
Laat je weten hoe hij smaakt? Ben wel benieuwd.
Hoezitdit schreef:
10-08-2018 17:18
Laat je weten hoe hij smaakt? Ben wel benieuwd.
Nou, dat is een goeie vivaforummertaart, hoor.
Flink zuur, klef maar wel lekker.

Qua uiterlijk kwam de taart totaal niet overeen met het plaatje.
Bobby-Pin schreef:
10-08-2018 17:49
Nou, dat is een goeie vivaforummertaart, hoor.
Flink zuur, klef maar wel lekker.

Qua uiterlijk kwam de taart totaal niet overeen met het plaatje.

Wat jammer dat hij zuur is. Heb je de rabarber gezoet naar smaak?
Hoezitdit schreef:
10-08-2018 19:29
Wat jammer dat hij zuur is. Heb je de rabarber gezoet naar smaak?
Zei ik toch. Logisch dat ie zuur is.

'Rabarber oogsten na 21 juni: waarom beter van niet? Rabarber wordt naarmate het seizoen verstrijkt steeds zuurder. En de hoeveelheid oxaalzuur neemt vanaf 21 juni sterk toe. Een te hoge inname hiervan kan schadelijk zijn voor je gezondheid.'
clemance schreef:
10-08-2018 20:29
Zei ik toch. Logisch dat ie zuur is.

'Rabarber oogsten na 21 juni: waarom beter van niet? Rabarber wordt naarmate het seizoen verstrijkt steeds zuurder. En de hoeveelheid oxaalzuur neemt vanaf 21 juni sterk toe. Een te hoge inname hiervan kan schadelijk zijn voor je gezondheid.'
een beetje kalk erbij en het probleem is verholpen. Kalk zorgt er tevens voor dat de rabarber wat minder zuur wordt.
Klopt!
clemance schreef:
10-08-2018 20:29
Zei ik toch. Logisch dat ie zuur is.

'Rabarber oogsten na 21 juni: waarom beter van niet? Rabarber wordt naarmate het seizoen verstrijkt steeds zuurder. En de hoeveelheid oxaalzuur neemt vanaf 21 juni sterk toe. Een te hoge inname hiervan kan schadelijk zijn voor je gezondheid.'

Zo te horen ben jij nogal een zoetekauw en veel suiker gewend. Gezond is anders.

Trouwens heel makkelijk op te lossen door nog wat suiker over de taart te strooien, en een lekkere dot slagroom erop te doen. En warm is ie het lekkerst!
Hoezitdit schreef:
10-08-2018 23:05
Zo te horen ben jij nogal een zoetekauw en veel suiker gewend. Gezond is anders.

Trouwens heel makkelijk op te lossen door nog wat suiker over de taart te strooien, en een lekkere dot slagroom erop te doen. En warm is ie het lekkerst!
Waarom moet een taart bakken gelijk zijn aan gezond?
De bakker ziet me al aankomen: Eén gezonde taart graag ....
ik word de winkel uitgeflikkerd denk ik
ouwewijsneus schreef:
10-08-2018 23:10
Waarom moet een taart bakken gelijk zijn aan gezond?
De bakker ziet me al aankomen: Eén gezonde taart graag ....
ik word de winkel uitgeflikkerd denk ik
:HA:
Dan heb je nu wel een recept voor een lekkere zelfgemaakte taart!

To ik hoop dat je ervan genoten hebt :D
Hoezitdit schreef:
10-08-2018 23:05
Zo te horen ben jij nogal een zoetekauw en veel suiker gewend. Gezond is anders.

Trouwens heel makkelijk op te lossen door nog wat suiker over de taart te strooien, en een lekkere dot slagroom erop te doen. En warm is ie het lekkerst!
Je bedoelt to denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven