Wie heeft er al ervaring met Too good to go app?

12-08-2018 12:08 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen met Too good to go app. Vertel! Hoe bevalt het? Hoe vaak bestel je via de app en bij wie het liefst?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de app maar bij mij in de buurt doet niets mee helaas.
Bij mij doen wel wat bedrijven mee, maar ze zijn altijd uitverkocht of ze zitten zo ver in het centrum dat ik eerst een kwartier een parkeerplaats moet zoeken en daarna nog een kwartier moet lopen voordat ik er ben. Nog geen ervaring dus, maar ik vind het wel een goed initiatief en ik hoop dat er snel meer bedrijven zich aansluiten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelfde als Pien, ik zou het graag willen proberen maar helaas nog niks in de buurt.
Alle reacties Link kopieren Quote
En waarvoor dient die app?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja!
Al een paar keer wat afgehaald bij met name bakkers in Rotterdam. Afgelopen vrijdag nog bij Bas Bakt, ik kreeg voor 3,95 een hoeveelheid brood die amper in mijn meegebrachte katoenen tas paste :O paar croissantjes, wat harde broodjes, een speltbrood en meergranen brood.
Jordy's Bakery is ook een favoriet van me.

Ik ben groot fan van de app. In mijn stad is Too Good To Go (nog) niet actief, maar ze breiden de laatste maanden enorm uit, dus ik heb goede hoop dat ik binnen een jaar bij mijn eigen bakker restanten kan afhalen. Tot die tijd combineer ik het met bezoekjes aan steden waar ik toch al moet zijn, ik kijk dan van te voren wat er in die buurt zit en dan maar hopen dat niet alles in no-time uitverkocht is.

Ik heb nog maar één keer gehad dat ik had ingetekend voor een portie en dat ik gedurende de middag een mailtje kreeg dat het betreffende bedrijf compleet uitverkocht was en er dus geen restanten waren. Hartstikke goed tegen de voedselverspilling natuurlijk, maar stiekem wel een beetje jammer, want ik had me wel op die bestelling verheugd ;-D Je betaalde geld krijg je dan direct terug, dat hebben ze allemaal goed geregeld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, dat klinkt goed, Stippensokken. Ik heb vandaag zitten twijfelen om bij Blushing van Gordon wat te gaan afhalen, in het kader van twee vliegen in 1 klap want dan kon ik gelijk Blushing eens uitproberen, maar uiteindelijk heb ik het niet gedaan omdat ik nog best veel eten in huis had. Beetje stom om via de app wat te gaan halen en dan thuis alsnog te verspillen, nietwaar?

Ik ben wel van plan om aankomende week eens ergens wat te gaan afhalen. Wordt vervolgd dus.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh ik ben wel benieuwd wat ze bij Blushing hebben! Er staat in de app geen duidelijke omschrijving van wat ze verkopen. Alleen zoetigheid (het is een koffietentje toch?), of ook -belegde-broodjes? Vers sap? Geen idee...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, hier 1 keer een bestelling afgehaald bij Backwerk. Vond het super! Het is ook makkelijk, bestellen via app, bon op telefoon laten zien en klaar.
Even geïnstalleerd maar recent verwijderd. Alles is al super snel weg. Lijkt wel of mensen er speciaal voor op blijven haha. Wel een leuk initiatief al hoop ik altijd dat ze restjes afgeven bij organisaties als leger des Heils etc
Alle reacties Link kopieren Quote
Net geïnstalleerd, ben benieuwd.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de app ook, maar nog geen gebruik van gemaakt. Wat mij tegenviel, is dat nergens vermeld staat wat je krijgt. Althans ik heb dat nog nergens zien staan. Ik hoef geen zoete troep en wil wel graag van te voren weten wat ik ongeveer kan verwachten. En het aanbod is idd sowieso nog heel erg beperkt.
impala wijzigde dit bericht op 13-08-2018 10:06
9.19% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren Quote
ucchan schreef:
13-08-2018 09:33
Even geïnstalleerd maar recent verwijderd. Alles is al super snel weg. Lijkt wel of mensen er speciaal voor op blijven haha. Wel een leuk initiatief al hoop ik altijd dat ze restjes afgeven bij organisaties als leger des Heils etc
Dat gebeurt al heel veel, met name naar de Voedselbanken. Maar voor kleine bedrijven die soms maar hele kleine hoeveelheden over hebben, is dat vaak niet praktisch. Logistiek, opslag, etc kosten ook geld en voor een bakker die aan het eind van de dag drie broden en vijf croissants over heeft, is dat vaak teveel moeite.

Klinkt heel stom, maar zo werkt het wel. Dan is deze app een uitkomst omdat hiermee juist de kleine restjes gered worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
impala schreef:
13-08-2018 10:04
Ik heb de app ook, maar nog geen gebruik van gemaakt. Wat mij tegenviel, is dat nergens vermeld staat wat je krijgt. Althans ik heb dat nog nergens zien staan. Ik hoef geen zoete troep en wil wel graag van te voren weten wat ik ongeveer kan verwachten. En het aanbod is idd sowieso nog heel erg beperkt.
Het idee is juist dat ze nog niet weten wat er precies over is aan het einde van de dag. Als je precies wilt weten wat je krijgt dan moet je gewoon je boodschappen op normale manier doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
13-08-2018 10:11
Het idee is juist dat ze nog niet weten wat er precies over is aan het einde van de dag. Als je precies wilt weten wat je krijgt dan moet je gewoon je boodschappen op normale manier doen.
Dan kunnen ze dat toch op de app zetten zodra ze weten wat er over is? Is het 'echt' eten uit de keuken, of zijn het broodjes en sap. Dat vind ik nogal uitmaken en wil ik wel weten voor ik een bestelling plaats.
.
ucchan schreef:
13-08-2018 09:33
Even geïnstalleerd maar recent verwijderd. Alles is al super snel weg. Lijkt wel of mensen er speciaal voor op blijven haha. Wel een leuk initiatief al hoop ik altijd dat ze restjes afgeven bij organisaties als leger des Heils etc

Die ervaring heb ik nu ook, de vraag is veel groter dan het aanbod. Ik heb nog hoop dat het aanbod groter wordt ;-D
Alle reacties Link kopieren Quote
impala schreef:
13-08-2018 10:13
Dan kunnen ze dat toch op de app zetten zodra ze weten wat er over is? Is het 'echt' eten uit de keuken, of zijn het broodjes en sap. Dat vind ik nogal uitmaken en wil ik wel weten voor ik een bestelling plaats.
Je koopt het over tegen kostprijs, het is niet alsof de winkel nog winst op jou maakt. Dus ik vind dat je dan ook niet teveel service kan verwachten.
Als je precies wilt weten wat je krijgt dan is deze app het niet voor jou.
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
13-08-2018 10:19
Je koopt het over tegen kostprijs, het is niet alsof de winkel nog winst op jou maakt. Dus ik vind dat je dan ook niet teveel service kan verwachten.
Als je precies wilt weten wat je krijgt dan is deze app het niet voor jou.
Het gaat er niet om dat er geen winst wordt gemaakt. Het kost mij evengoed gewoon geld. En moeite.
Ik hoef geen dingen die ik helemaal niet wil eten, ook niet als het goedkoop is. Zelfs niet als het gratis is.
Als dat het idee is en blijft is het idd niks voor mij. Maar ik had de indruk dat het wel de bedoeling was dat de deelnemers zouden melden wat ze in de aanbieding hebben. Daar is ook een veldje voor in de app, maar dat wordt niet of zeiden ingevuld.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
impala schreef:
13-08-2018 10:23
Het gaat er niet om dat er geen winst wordt gemaakt. Het kost mij evengoed gewoon geld. En moeite.
Ik hoef geen dingen die ik helemaal niet wil eten, ook niet als het goedkoop is. Zelfs niet als het gratis is.
Als dat het idee is en blijft is het idd niks voor mij. Maar ik had de indruk dat het wel de bedoeling was dat de deelnemers zouden melden wat ze in de aanbieding hebben. Daar is ook een veldje voor in de app, maar dat wordt niet of zeiden ingevuld.
Meestal staat er wel bij wat je ongeveer kunt verwachten, bijvoorbeeld: 'een mix van belegde broodjes, wraps en zoet lekkers' of 'muffins en zoete broodjes'. Maar ze kunnen niet aan het begin van de dag garanderen wat er precies in je magic box zit natuurlijk.
Daarbij kun je bij een saladebar of juicebar wel raden wat je ongeveer krijgt natuurlijk, of bij een bakker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb hem geïnstalleerd, waar het forum al niet goed voor is :)
Er zitten een paar van mijn favoriete eettentjes bij, niet alleen mijn favoriet aan het aantal likes te zien, dus ga het in de gaten houden.
Alle reacties Link kopieren Quote
stippensokken schreef:
13-08-2018 10:32
Meestal staat er wel bij wat je ongeveer kunt verwachten, bijvoorbeeld: 'een mix van belegde broodjes, wraps en zoet lekkers' of 'muffins en zoete broodjes'. Maar ze kunnen niet aan het begin van de dag garanderen wat er precies in je magic box zit natuurlijk.
Daarbij kun je bij een saladebar of juicebar wel raden wat je ongeveer krijgt natuurlijk, of bij een bakker.
Ja klopt maar daar ben ik niet in geïnteresseerd, in broodje en muffins. Ik had de app geïnstalleerd met het idee dat het gekookt eten was van restaurants. Of idd salades.

Heeft iemand al wel eens iets anders opgehaald dan broodjes enzo?
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het filteren in de app werkt ook niet. Als ik hem instel op alleen restaurants, krijg ik toch een eindeloze lijst bakkers.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ervaring met de app. Los van dat alles om 12 uur 's nachts open wordt gezet voor verkoop, betekent het in mijn stad ook dat er nu geen donaties meer aan de Voedselbank worden gedaan, waar normaal bijv. het oude brood van mijn bakker heen ging omdat ze er nu nog wat aan verdienen. Ik ben er dus mee gestopt aangezien ik dat niet stimuleer, hoewel ik het snap van een eigen bedrijf.
Klaargemaakt eten is een ander verhaal uiteraard, maar dan kook ik liever zelf. Sushi bijvoorbeeld kun je ook afhalen, maar is ook prima zelf te maken. Voor mij is het duurzaamheidsgehalte dus een beetje laag... :)

De app komt trouwens oorspronkelijk uit Denemarken en daar is het zeer normaal om gebruik van te maken en echt bij de " way of life" ingeburgerd.
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren Quote
dubbel...excuus!
maestro wijzigde dit bericht op 13-08-2018 12:06
Reden: dubbel...excuus!
97.51% gewijzigd
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een keer besteld bij een all in restaurant bij ons in de buurt. Het viel ontzettend tegen en t had niets te maken met wat over was. Ik kreeg, gebakken aardappelen, Witte rijst een rösti rondje en een heel klein schepje groente. Ik heb uiteindelijk de helft van t geld terug gekregen want t eten zou een waarde van rond de 15 euro moeten hebben.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven