Wie heeft er al ervaring met Too good to go app?

12-08-2018 12:08 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen met Too good to go app. Vertel! Hoe bevalt het? Hoe vaak bestel je via de app en bij wie het liefst?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
mooiedromen schreef:
13-08-2018 12:17
Ik heb een keer besteld bij een all in restaurant bij ons in de buurt. Het viel ontzettend tegen en t had niets te maken met wat over was. Ik kreeg, gebakken aardappelen, Witte rijst een rösti rondje en een heel klein schepje groente. Ik heb uiteindelijk de helft van t geld terug gekregen want t eten zou een waarde van rond de 15 euro moeten hebben.
Wat een afknapper.
Ik zie in de app ook geen ruimte voor reviews of ervaringen of kijk ik daar overheen?
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je krijgt een enquête na t ophalen. Geen idee of ze er iets mee doen verder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat stom dat je daar per se een app voor moet installeren. Waarom kan het niet gewoon via een site?
óu sont les neiges d'antan

Ik heb het 1 keer gedaan maar vond het erg tegen vallen. Maar er stonden ook nog 2 mensen en die gingen echt wachten tot de winkel dicht ging om het meeste mee te krijgen. Daar voel ik mij toch te geneerd voor om daar te gaan staan tot 1 voor 17:00 uur. Ik kreeg voor 4 euro 1 brood, 2 croissantjes die je meteen moest opeten want al aardig droog, 2 tompouces en 2 gevulde koeken. Als je het nieuw koopt ben je vast duurder uit maar ik had toch meer verwacht en heb daarna niet meer meegedaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee daar zit ook ook niet op te wachten, op oude croissants en tompoezen en koeken. Dat zou ik zelf nooit kopen, dus waarom daar nu wel 4 euro aan uitgeven?
Dat je vaak vooraf moet bestellen snap ik ook niet goed. Hoe weten ze nou al vooraf of er overblijft?
Ik heb de app er weer afgegooid. Het idee was leuk, maar de uitvoering is ruk.
.
Ik heb de app nu een paar weken en heb er drie keer gebruik van gemaakt. Alledrie de keren bij een bakker, drie verschillende tot zover. De eerste keer viel het me tegen, de andere twee keren vond ik het echt een cadeautje. Ik kijk ook niet wat er in de tas zit tot ik thuis ben en we samen met dochter kunnen kijken wat erin zit. Echt lekker brood, stokbrood, desembrood, croissant, taartje, van alles wat. Ik ben van plan het regelmatig te blijven gebruiken (en bij die eerste bakker kom ik gewoon niet meer, dat lijkt me duidelijk).
Wij eten inderdaad normaal ook geen gevulde koeken en tompouces, had liever de 4 euro (plus 1 euro voor de eerste keer creditcardgegevens aangeven dus totaal 5 euro) uitgegeven aan vers brood dat ik dan zelf had uitgekozen.
Ik heb de app gedownload, helaas bij mij in de omgeving doet er niets mee..
Misschien in de toekomst!
Ik heb vandaag een voucher van Marqt gekocht, tussen 18 en 19 ophalen, ben benieuwd.

Denk dat ik er niet heel vaak gebruik van ga maken. Ik schuif vanavond bij een vriendin en haar gezin aan en dan vind ik het grappig om te kijken wat er in zit en komt het ook wel op.

Maar ik ben single en hoewel de Koekela, Urban Bakery en Jordy's natuurlijk geweldig zijn, snij ik mezelf nogal in de vingers als ik 4 of meer gebakjes zou meekrijgen. Niet goed voor me.
Met 4 smoothy's zou ik ook niet weten wat te doen.
Wel eens leuk om dan mee naar werk te nemen, natuurlijk.

Het zijn in Rotterdam ook vooral veel kleine hippe Vega-tentjes.
Heb net de app geinstalleerd en gekeken wat er in mijn stad zoal meedoet. Dat is op zich wel leuk.

Maar ik snap niet hoe het werkt, hoe weet ik wanneer ik iets kan bestellen? Ik zie hier voorbij komen dat alle acties voor de komende dag om 12 uur 's nachts erop komen? En dan kun je bestellen? Klopt dat?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hillegonda: wil je laten weten wat je bij Marqt krijgt? Ben erg benieuwd.

Ergens vraag ik me ook af hoe het komt dat sommige zaken zo ver vantevoren weten dat ze iets overhouden. Is het ook niet een verkapte manier om reklame te maken/mensen te trekken oid?
Ik dacht dat het meer het idee: 'x en y hebben we vandaag over binnen een uur ophalen' zou zijn.
nimue_iparis wijzigde dit bericht op 22-08-2018 22:14
64.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het nu ook een paar keer gedaan. Vooral bij bakkers, waar ik lekker brood kreeg, verschillende soorten en best veel en ook nog iets zoets.
Ja, dat brood is dus de volgende dag oud, dat is natuurlijk waar het om gaat, dat ze het niet meer kunnen verkopen. Maar je kunt het nog prima in de vriezer gooien, er broodpudding van maken of lekkere tosti’s maken enzo.

O, en ik heb een keer een doos mueslirepen gehaald, die nog een paar weken goed zijn.

Ik vind het leuk, maar ik kies wel alleen aanbieders van wie ik vrijwel alles lekker/leuk vind. Ik ben toch een beetje bang voor een prachtige collectie van bananen, vis en monatoetjes, bij wijze van spreken.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
nimue_iparis schreef:
22-08-2018 21:22
Ergens vraag ik me ook af hoe het komt dat sommige zaken zo ver vantevoren weten dat ze iets overhouden.
Als je winkel aan het einde van de dag leeg is, had je te weinig. Want dan was er een moment dat je alleen nog witbrood had en je dus een klant die voor bruin kwam teleur moest stellen. Je moet dus een beetje ruim in de spullen zitten.

Maar dan hou je dus altijd iets over - je weet alleen van tevoren niet wat. Maar als je weet dat je elke dag voor vijftig euro (ofzo, ik weet weinig van retail) spullen overhoudt, dan weet je wel hoeveel van die pakketjes je kunt aanbieden, ook als je niet weet wat er in zal zitten.
En soms is er dan wat meer over, of schatten ze conservatief, en dan heb je als klant geluk :-)
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
nimue_iparis schreef:
22-08-2018 21:22
Ergens vraag ik me ook af hoe het komt dat sommige zaken zo ver vantevoren weten dat ze iets overhouden. Is het ook moet een verkapte manier om reklame te maken/mensen te trekken oid?
Ik dacht dat het meer het idee: 'x en y hebben we vandaag overbinnen een uur ophalen' zou zijn.
.
Dat dacht ik ook. Vind het zo maar niks.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Alle reacties Link kopieren Quote
may_ka schreef:
22-08-2018 21:34
Maar dan hou je dus altijd iets over - je weet alleen van tevoren niet wat. Maar als je weet dat je elke dag voor vijftig euro (ofzo, ik weet weinig van retail) spullen overhoudt, dan weet je wel hoeveel van die pakketjes je kunt aanbieden, ook als je niet weet wat er in zal zitten.
En soms is er dan wat meer over, of schatten ze conservatief, en dan heb je als klant geluk :-)
.
Ja, ik lees hier dat er veel met 'verrassingspakketjes' wordt gewerkt. Maar ik dacht dus, om bij het voorbeeld te blijven, dat je bijv. om 17.30 ziet dat er 2 bruine broden over zijn en dat je die voor 18.00 uur op kan halen. De volgende dag zijn het misschien 2 witte broden, of nog iets anders. Dus gewoon precies wat er over is. Als je nooit wit brood eet, stap je dus niet op de fiets, voor die 2 bruine broden teken je wel in en race je er naar toe. :)
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Alle reacties Link kopieren Quote
impala schreef:
13-08-2018 11:09
Ja klopt maar daar ben ik niet in geïnteresseerd, in broodje en muffins. Ik had de app geïnstalleerd met het idee dat het gekookt eten was van restaurants. Of idd salades.

Heeft iemand al wel eens iets anders opgehaald dan broodjes enzo?
Yep. Al twee keer sushi gehaald. Dik tevreden over.
Am Yisrael Chai!
Ik kreeg bij Marqt:

- bakje garnalen
- 2 vegaburgers
- 3 porties kipgrilworst.

De garnalen hebben we bij vriendin opgegeten en de worst en de burgers zijn bij haar de vriezer ingegaan.

Zou het voor mezelf alleen niets vinden. Bij een gezin komt het altijd wel op lijkt me.

Kostte me 5,- euro en de waarde was wel rond de 15,- lijkt me.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een bakje garnalen op de uiterste rand van de houdbaarheid, nee dank je.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
|Courage| schreef:
22-08-2018 22:08
.
Ja, ik lees hier dat er veel met 'verrassingspakketjes' wordt gewerkt. Maar ik dacht dus, om bij het voorbeeld te blijven, dat je bijv. om 17.30 ziet dat er 2 bruine broden over zijn en dat je die voor 18.00 uur op kan halen. De volgende dag zijn het misschien 2 witte broden, of nog iets anders. Dus gewoon precies wat er over is. Als je nooit wit brood eet, stap je dus niet op de fiets, voor die 2 bruine broden teken je wel in en race je er naar toe. :)
Het is duidelijk gericht op zo min mogelijk gedoe voor de verkopende partij.
En bovendien, in jouw voorbeeld, die bakker gaat om zes uur dicht en heeft om vijf uur nog twee bruine broden. Dan moet ‘ie dus vanaf vijf uur nee verkopen aan gewone late klanten die misschien om vijf voor zes nog een bruin brood willen, omdat ze al, voor minder geld, aan jou zijn toegezegd.

Of echt pas rond sluitingstijd posten wat er over is, en dat jij het dan daarna komt ophalen. Maar dan moet ‘ie dus op jou gaan zitten wachten.

Maar zoals jij het beschrijft gebeurt dus wel, alleen niet zo vaak. In Amsterdam is een pindakaasfabriek waar je op die manier overtollige voorraad kan opkopen. Maar ja, dan heb je wel weer drie potten pindakaas.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap niet precies hoe het werkt, kan iemand het uitleggen?

Ik heb de app en als ik die zoals vanochtend open dan staat er bij de meeste aanbieders iets als: "Uitverkocht om 00:07" Die producten kunnen dan eind van vandaag opgehaald worden.
Gaat het hier dan om producten die gisteren over waren en daarna om 00:07 uitverkocht waren en aan het eind van vandaag opgehaald kunnen worden? Lijkt me ranzig...
Of gaat het om producten waarvan men vannacht bijkbaar al wist dat deze vandaag over zouden blijven? Hoe dan?
Ik heb voor vandaag een voucher voor cafe Soof vanaf half 3 en een voucher voor Blushing tussen 17 en 18.00.

Ik vind het een heel leuk concept want ik houd van veel voor weinig en ik vind de verrassing leuk.

Maar ik weet nu al dat ik het op termijn te veel gedoe vind om rond 12 uur de voucher te bestellen en dan al te bepalen dat je op een bepaald tijdsmoment daar en daar in de stad moet zijn. Het is populair nu, dus vouchers zijn redelijk snel weg dus ad hoc beslissen is er nog niet echt bij.

En ik heb een redelijk zorgvuldig eetpatroon om mijn gewicht niet nog meer uit de hand te laten lopen.
Daar passen natuurlijk ook geen verrassingsmuffins en restjes van de warme bakker bij.

Dus ik heb nu even lol en zie dan wel verder.
Het kan trouwens ook gebeuren dat je een voucher hebt en dan later op de dag een mailtje krijgt dat ze zijn uitverkocht en geen waste hebben.
impala schreef:
23-08-2018 00:57
Een bakje garnalen op de uiterste rand van de houdbaarheid, nee dank je.
Was heerlijk hoor. Vriendin had nog een avocado liggen dus we hebben een garnalencocktail als voorafje gegeten. Niets mis mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hillegonda1 schreef:
23-08-2018 00:14

Zou het voor mezelf alleen niets vinden. Bij een gezin komt het altijd wel op lijkt me.

Kostte me 5,- euro en de waarde was wel rond de 15,- lijkt me.
Bedankt voor de info. Voor mij is dat ook niet echt iets.
Ik wil een keer Koekela en de vegan cupcake winkel proberen. Daar lust/eet/mag ik in principe alles van. :-9

Iemand vroeg iets over maaltijden, ik heb 2 keer een maaltijd via de app gekocht, van zaken waar ik weleens geweest ben. Het beviel prima maar je moet geen grote eter zijn.
Voor Koekela moet je denk ik elke avond om middernacht direct proberen toe te slaan en dan nog is het een soort loterij of je er tussenkomt.

Gisteren en vandaag hadden ze trouwens 'no waste' dus deden niet eens mee.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven