Vervanging voor mirin

12-08-2018 16:57 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil ik voor vanavond tentsuyu maken, een sausje voor bij de tempura, kom ik er achter dat de mirin op is. Mijn AH heeft het niet en ik heb geen puf om nog tig andere supermarkten af te gaan.
Wie heeft een goeie tip om een vervanging te maken? Ik zat zelf te denken aan sake met wat zoetstof (nee, ik bedoel geen stevia of andere nepsuiker natuurlijk :P ), maar ik twijfel nogal. Mirin heeft een heel andere "textuur" dan de waterige sake. Heeft een van jullie een gouden tip voor me? Arigato gozaimasu!
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Alle reacties Link kopieren
Droge sherry. Maar dat moet je ook maar net in huis hebben...
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
12-08-2018 17:01
Droge sherry. Maar dat moet je ook maar net in huis hebben...
En dat heb ik dus niet, vandaar mijn uitvlucht naar de sake. Maar bedankt voor je reactie.
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Alle reacties Link kopieren
Maar de AH heeft vast wel de droge sherry! :hyper:
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Alle reacties Link kopieren
puck-en-hans schreef:
12-08-2018 17:07
Maar de AH heeft vast wel de droge sherry! :hyper:
Daar heb je helemaal gelijk in! Maar ik ben net thuis van AH, geen zin om weer te gaan, dus ik dacht: er zijn vast wel wat forummers die me uit de brand kunnen helpen. Zo kan je tenminste ook eens aan hele goeie alternatieven komen. Je kunt het natuurlijk ook gewoon luiheid noemen, maar ja, zondagmiddag hè...? :$
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Je kan altijd nog een piepklein beetje maïzena (opgelost in pkb water) erdoor doen. Voor de structuur. Even aan de kook brengen.
Appelsap
Alle reacties Link kopieren
snug schreef:
12-08-2018 18:05
Je kan altijd nog een piepklein beetje maïzena (opgelost in pkb water) erdoor doen. Voor de structuur. Even aan de kook brengen.
Goed plan! Ga ik proberen. Dank!
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven