hello fresh, AH box oid

13-08-2018 19:13 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het leuk om te koken, recepten uitzoeken is ook soms leuk, maar heel vaak heb ik daar geen tijd voor
Soms gebruik ik de receptenkaarten van Lidl of AH, en koop ik de ingrediënten direct daar

Maar het is altijd zoeken naar sommige spullen, soms denk ik thuis nog wat te hebben en blijkt dat toch al op te zijn

Nu lijkt het me leuk om eens de maaltijdboxen te proberen. Heerlijk makkelijk en gewoon eens niet nadenken over recepten ( voor een paar keer in de week dan)
Wie heeft ervaring, welk meer bevalt jullie goed?
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring maar denk er ook wel eens aan om het te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje de Hellofresh box gehad. Ik was op zich over de recepten wel tevreden, de producten waren vers en er was voldoende keuze. De service was ook wel prima eigenlijk, en ik kon zelf mijn bezorgdag kiezen uit een aantal opties. Wel vond ik het op den duur te duur worden, ik betaalde iets van 8 euro per maaltijd (ik maakte in mijn eentje gebruik van een eenpersoons box). Daarom ben ik ermee gestopt. Mijn laatste box had een recept waar ik maar de helft van de ingrediënten van had gekregen. Ik heb daar zelf niks meer mee gedaan, het was mijn laatste box en ik had geen zin in gedoe.


Ik vond het opzeggen ook prima te doen, ze hebben nog een paar mails gestuurd en 1x gebeld, daarna niks meer van ze gehoord.
Wij zijn heel positief over Hello Fresh. Goede producten en ook dingen die je niet bij de supermarkt kunt kopen. De AH Box is ook OK, maar die gerechten zijn wat meer doorsnee (en de porties groter).
Alle reacties Link kopieren
Zelf geen ervaring met Hellofresh maar van anderen hoor ik dat de porties soms (te) klein zijn. Verder nooit klachten gehoord over de producten of verpakking ofzo ;-)
You can't have your cake and eat it too!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een naar hellofresh. Je kunt zelf kiezen wat je wil (keuze uit zo n 11 gerechten ofzo). Je kunt dan ook kiezen of je voor lichte, zware, veggie, exotisch of juist niet gaat.

Ik eet zo gezonder & gevarieerder.

Dat porties te klein zijn snap ik niet. Gemiddeld zo n 750 kcal voor avondeten
Ik snap het gemak, maar ik vind het wel erg milieubeslastend. Alles apart verpakt, extra auto's die rondrijden...
Ik fiets wel een keertje extra naar de supermarkt. Kwestie van een goede basisvoorraad en voorraadbeheer ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik zit momenteel toevallig ook in een testfase, ik heb marley spoon en de lidl kochzauberbox gehad (geen idee of die laatste ook in nl word verkocht overigens) over marley spoon ben ik tevreden, je hebt wat receptkeus en dat word momenteel uitgebreid begreep ik. De ingredienten waren vers en de porties groot zat. De lidl box vond ik minder qua receptkeus en de kruiden die ik kreeg waren al verlept en nat, geen aanrader dus wat mij betreft. Ik ga nu de hellofresh bestellen maar het duurt nog wel even voor ik die kan proberen gezien mijn vriend nu 3 weken vroege ploeg heeft en thuis eet, hij houdt niet van onbekende dingen op zijn bord dus ik bestel die boxen alleen in de weken dat hij late ploeg heeft.
Greenpebble schreef:
13-08-2018 19:42
Ik heb een naar hellofresh. Je kunt zelf kiezen wat je wil (keuze uit zo n 11 gerechten ofzo). Je kunt dan ook kiezen of je voor lichte, zware, veggie, exotisch of juist niet gaat.

Ik eet zo gezonder & gevarieerder.

Dat porties te klein zijn snap ik niet. Gemiddeld zo n 750 kcal voor avondeten
750 calorieen slagroom oplepelen of 750 calorieen eten via broccoliroosjes. Denk dat de laatste vullender is vwb hongergevoel.

Tip zou kunnen zijn voor de mensen die gebruik willen blijven maken van dergelijke box om extra groentes in huis te hebben op voorraad en de porties daarmee te vergrootten?

Ken zelf geen boxen, echter hoor wel zo nu en dan wat erover. Dat de afwisseling volgens enkelen miniem is, soms eet je dingen die je niet kent en dat wil niet iedereen, en de prijs is een punt.

in je eentje gebruik maken van dergelijke boxen.....kook dan voor twee dagen zou je denken?
Ik woon alleen en voor 1 persoon vind ik het echt belachelijk duur. Net even gecheckt en Hellofresh is dan € 11.65 per maaltijd. En dan van de 3 maaltijden ook nog 1x geen vlees of vis erbij.
Heb de recepten weleens bekeken: heel vaak zit er een maaltijdsoep tussen, wat ik voor een keertje prima vind maar niet iets om regelmatig te eten als vervanging van een normale maaltijd.
De Allerhande box van AH is er niet eens voor 1 persoon.
Alle reacties Link kopieren
Als je alleen bent loont het bij Hello Fresh om een 3 maaltijdenbox voor twee personen te pakken. Dat scheelt €5,- met de 3 maaltijdbox voor één persoon maar je hebt zo wel 6 keer avondeten.
Vind het fijn bij Hello fresh dat je best een groot aanbod hebt om uit te kiezen.
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Wij hebben de Hellofresh box en de Marleyspoon box beiden een weekje uitgeprobeerd. We vinden het te duur (twee volwassenen en een peuter), beide keren besteld met flinke kortingscode. Dan is het wel geinig.

Marleyspoon vonden wij veel afwisselender en meer 'bijzondere' maaltijden. Nu koken we nog steeds wekelijks Marley-spoonrecepten, op de site kun je namelijk vinden uit welke recepten je deze week kunt kiezen en zo kiezen wij dus ook. We doen dan alleen zelf de boodschappen en zijn zo een stuk goedkoper uit. Overigens, de hoeveelheden staan niet bij de recepten, dus dat is gokken. Als goede kok gaat dat altijd goed hoor, maar voor sommigen is dat misschien lastig.
Alle reacties Link kopieren
Hier allerhande box, hellofresh is te weinig, vriend is een grote eter. Heel tevreden, makkelijke recepten en de rest van de boodschappen bestellen we gewoon mee. Heel handig en doen het alleen als het zo uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf een kleine eter, en mijn vriend een normale eter, dus dat zou geen probleem zijn
De verpakkingen heb ik nog niet eens zo aan gedacht. Je krijgt het dus in een doos, lever je die dan de volgende keer weer in? Of moet je die ook weggooien?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een tevreden Hello Fresh klant. Eet niet wekelijks met ze mee, maar gemiddeld 1x per maand. Maar soms ook vaker. Ligt er ook aan wat de recepten zijn, of ik er zin in heb.
Ik ben een kleine eter, man normaal. Soms hebben we zelfs genoeg om peuter mee te laten eten. Hoewel dat tot 1 jaar prima kon, daarna at hij eigenlijk wel teveel om het te kunnen doen met een 2 persoonsbox. Dus ik pak dan gewoon wat extra's. Extra paprika en wat meer rijst ofzo. Heb altijd wel iets in de koelkast liggen wat erbij kan.

De verpakkingen zijn al stukke beter geworden dan wat het was. Karton (en kartonnen plakband) kan je in de papierbak kwijt of mee teruggeven de keer erna aan de bezorger. De maaltijden zijn nu ook in dunne kartonnen bakjes (per recept) ingedeeld, kan ook in de papierbak.

Ja als je voorgesneden groenten of zoiets krijgt zit het in plastic, losse groenten krijg je gewoon zo. Vis/vlees zit natuurlijk ook in plastic verpakt.

Ik neem altijd 3 recepten, maar met 5 is het voordeliger.

Oh trouwens, sommige recepten die we ooit uit de box kregen zijn hier nog steeds succesvolle herhaalrecepten. Dan koop ik het zelf bij de supermarkt, vind ik ook wel leuk. Dat je er favorieten aan overhoud. Toch weer wat nieuws in je repertoire.
lunchlover wijzigde dit bericht op 13-08-2018 21:34
Reden: Aanvulling
10.97% gewijzigd
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
ika35 schreef:
13-08-2018 20:17
Ik woon alleen en voor 1 persoon vind ik het echt belachelijk duur. Net even gecheckt en Hellofresh is dan € 11.65 per maaltijd. En dan van de 3 maaltijden ook nog 1x geen vlees of vis erbij.
Heb de recepten weleens bekeken: heel vaak zit er een maaltijdsoep tussen, wat ik voor een keertje prima vind maar niet iets om regelmatig te eten als vervanging van een normale maaltijd.
De Allerhande box van AH is er niet eens voor 1 persoon.
Ik ben ook alleen en bestel die toch wel eens, ik vries gewoon de helft in voor als ik een keer geen zin heb.

Kan Hello fresh en Marley ook af en toe of zijn dat echt abonnementen?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben eerst een tijd HelloFresh gehad, maar daarvan vonden we de kwaliteit echt achteruit gaan. Was steeds meer niveau simpele maaltijdsoep of granenprutje, en de stukken vlees en vis werden steeds kleiner (terwijl je er genoeg voor betaalt). Je had toen ook geen keuze, kreeg gewoon 3 gerechten en that’s it, dat is inmiddels anders (net als wellicht de kwaliteit?).
We hebben nu al een aantal jaar de Allerhande box, die bevalt prima. Laten hem bezorgen met de rest van de boodschappen, waardoor de bezorging gratis is = ideaal. Je hebt er keuze uit verschillende gerechten in verschillende prijsklassen, werkt prima. Porties zijn eerder te groot dan te klein en de gerechten zijn afwisselend.
Heb in al die jaren 1 of 2 keer gehad dat ik een beschimmelde tomaat of verlepte sla kreeg, dat werd toen zonder moeite gecompenseerd (volgens mij geld terug of een aardigheidje bij de volgende keer). Wij zijn er tevreden over!
Ik ben met HelloFresh begonnen om ideeën op te doen voor vegetarische maaltijden. Bevalt heel goed!
De porties zijn voor ons groot genoeg, terwijl we best grote eters zijn.
Je hebt ruime keuze in recepten, er worden 3 gerechten voorgesteld en je kunt dat veranderen als iets je niet aan staat.
Elke week zie je wat er in de volgende box zit en je kunt per week ook pauzeren. Soms maak ik er weken geen gebruik van, dat is geen enkel probleem en ze hebben daar nog nooit contact over gezocht.
De doos kun je met de bezorger mee terug geven.

Bevalt mij prima! Voldoende keuze én voldoende vrijheid.
ika35 schreef:
13-08-2018 20:17
Ik woon alleen en voor 1 persoon vind ik het echt belachelijk duur. Net even gecheckt en Hellofresh is dan € 11.65 per maaltijd. En dan van de 3 maaltijden ook nog 1x geen vlees of vis erbij.
Heb de recepten weleens bekeken: heel vaak zit er een maaltijdsoep tussen, wat ik voor een keertje prima vind maar niet iets om regelmatig te eten als vervanging van een normale maaltijd.
De Allerhande box van AH is er niet eens voor 1 persoon.
Das duur en dan nog maar minimaal vlees/vis? Wat zit er dan in zo'n box? Vooral vulmiddel als rijst/pasta/groente of toch ook wel wat luxe sauzen of kazen?
Alle reacties Link kopieren
Het is natuurlijk ook het concept wat je betaalt he, de recepten, de marketing eromheen..
Ik heb het nooit geprobeerd, omdat ik het inderdaad te duur vind.
Alle reacties Link kopieren
Greenpebble schreef:
13-08-2018 19:42



Dat porties te klein zijn snap ik niet. Gemiddeld zo n 750 kcal voor avondeten
En wat hebben de calorieen met hoeveelheid te maken dan? Een mars is zo'n 250 cals? Nou drie van die dingen zit ik niet vol van hoor. Maar 2.5 kilo sperziebonen krijg ik niet op.
Alle reacties Link kopieren
ika35 schreef:
13-08-2018 20:17
Ik woon alleen en voor 1 persoon vind ik het echt belachelijk duur. Net even gecheckt en Hellofresh is dan € 11.65 per maaltijd. En dan van de 3 maaltijden ook nog 1x geen vlees of vis erbij.
Heb de recepten weleens bekeken: heel vaak zit er een maaltijdsoep tussen, wat ik voor een keertje prima vind maar niet iets om regelmatig te eten als vervanging van een normale maaltijd.
De Allerhande box van AH is er niet eens voor 1 persoon.
Wel voor 2 personen, eet je 3 dagen later nog een keer hetzelfde, of je vriest het in. Het fijne van de ah box is wel dat je ook wat andere boodschappen bij kunt bestellen. Je hoeft geen 3 maaltijden te bestellen maar vanaf 3 is het wel gratis. Samen met de rest, fris koffie thee wasmiddel etc, is het wel een tijdsbespaarder natuurlijk. Plus dat je geen impuls aankopen doet.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-08-2018 21:52
Das duur en dan nog maar minimaal vlees/vis? Wat zit er dan in zo'n box? Vooral vulmiddel als rijst/pasta/groente of toch ook wel wat luxe sauzen of kazen?
De vega-dag heeft vaak goede kazen soms ook een goedkoop ei, maar ook aangevuld met duurdere noten. Je kunt zelf kiezen, hoewel wij daar meestal te lui voor zijn.

Eens in de 2 maanden nemen we een box hello fresh voor 5 dagen. Wij eten er met 2 normale eters een peuter en een dreumes van, vaak met een extra tomaat/ei/courgette. Prima betaalbaar op die manier.

Ik vindt het leuk om af te wisselen, meer met kruiden te koken en juist ook vaker vega en vis te eten. Iedere week lijkt me wel suf worden.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn Appie liggen de laatste tijd vaak van die dozen in de 35% korting bak, en ik heb laatst een paar keer zo'n maaltijd-doos gekocht omdat het gerecht me wel lekker leek en omdat ik het eens uit wilde proberen omdat het me wel handig leek. Geen idee of dat hetzelfde is als de Allerhande-box, in dit geval gaat het om kartonnen dozen waar dan een receptenkaart en alle benodigdheden voor 1 maaltijd, van 1 knoflookteentje en 1 lente-uitje tot aan de pasta, rijst, vlees of vis inzitten.

Wat ik ervan vond: heel erg duur. Omdat het van de Appie is kan je redelijk goed inschatten wat de spullen in de doos kosten of het staat er zelfs op, en in de doos die dan 9,95 moet kosten zit maar voor ongeveer 6 euro aan producten. Zelfs met 35% korting betaalde ik nog meer dan de boodschappen in de doos waard waren. Dat is dus een retedure receptenkaart.

Verder porties erg klein, er staat op de doos dat het voor 2 a 3 personen is maar ik had met 1 volwassene en 2 kinderen er niet genoeg aan.

Smaak van de gerechten was wisselend: sommige lekker, sommige niet zo lekker. Geen van allen voor herhaling vatbaar in ieder geval en ik weet nu dus ook zeker dat ik nooit een abonnement op zo'n Appie maaltijdservice ga nemen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
750 kcal is indicatie voor hoeveel energie er gemiddeld in een hello fresh maaltijd zit. Meeste hellofresh maaltijden zit 200 gram groente pp in (vaak meerdere groentes gecombineerd). Op basis van alle keuze opties is het zeer mogelijk om altijd gezonde keuzes te maken, al behoort een pizza/hamburger soms ook (gelukkig) tot de opties :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven