Makkelijk eten tijdens verbouwing

15-08-2018 08:52 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort krijgen we de sleutels van ons nieuwe huis, waar flink verbouwd moet worden. Omdat de tijd die we hebben beperkt is (moet ook nog gewoon werken en er lopen twee kinderen rond) wil ik niet teveel tijd kwijt zijn met koken en boodschappen doen. Ik wil alleen ook niet die hele tijd van afhaalvoer leven.

Ik zoek wat ideeën voor maaltijden die ik op voorhand kan maken en in de vriezer kan gooien, of nog liever, in de slowcooker, zodat ik er zo min mogelijk werk aan heb.
Ik heb al pastasaus gemaakt, lasagne, maar ik merk dat mijn hoofd zo vol zit met verbouw-zaken dat ik niet veel verder kom!
Iemand hier wat suggesties?
Alle reacties Link kopieren
Soep. Stamppot. Hachee. Bami. Nasi.

Wij zijn ook aan het verbouwen en onze vriezer ligt vol met diepvriesgroenten en vlees. Elke ochtend haal ik vlees er uit voor in de avond, groente uit de vriezer erbij en aardappels kopen we geschild en al. Bij gebakken aardappels kopen we gekruide partjes of schijfjes.
Don't waste your time or time will waste you.
Chili con carne
Risotto
Currygerechten
Alle reacties Link kopieren
Soep, check.
Iets van nasi kan idd ook.

Hoe lang moet jullie verbouwing gaan duren?
Alle reacties Link kopieren
Nasi
Groentensoep kan goed worden ingevroren

Je kunt van te voren kip ( kippendijen zijn ideaal ) koken en “ pluizen “ . Als je die in porties invriest kun je ze gebruiken ( evt even opbakken ) voor van alles en nog wat : soep, broodje warm vlees , nasi, ...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Stoommaaltijden van de Appie. Eet ik regelmatig -- ook zonder verbouwing.
Macroni invriezen
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
15-08-2018 08:58
Nasi
Groentensoep kan goed worden ingevroren

Je kunt van te voren kip ( kippendijen zijn ideaal ) koken en “ pluizen “ . Als je die in porties invriest kun je ze gebruiken ( evt even opbakken ) voor van alles en nog wat : soep, broodje warm vlees , nasi, ...
Oh da’s inderdaad wel handig, thanks.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
15-08-2018 08:57
Chili con carne
Risotto
Currygerechten
Is risotto lekker uit de vriezer?
Chili gaat helaas niet, alles met bonen, en trouwens ook kikkererwten en linzen gaat niet want daar kunnen er twee van de vier niet tegen :(
Alle reacties Link kopieren
En hoe lang duurt het om rijst te koken, kippenstukjes en wokgroente te wokken?
Waarschijnlijk net zolang als het duurt om iets wat je vooraf gemaakt hebt op te warmen.
Wokgroente / nasipakketten kun je ook zo in de vriezer gooien.

Broodje hamburger ( broodjes ook uit de vriezer ) met veel rauwkost : niet geheel ongezond.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Voorgebakken stokbrood doorsnijden en vullen met wat je ook maar bedenken kan en invriezen. Ontdooien en in je tosti ijzer bakken.


Kip
Pesto
Mozzarella


Gerulde gehakt , pizzasaus , kaas, ui

Kaas
Ananas
Ham


Etc
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Het opwarmen kan ik oudste kind laten doen als wij onderweg zijn, het koken niet. En het liefst gebruik ik de slowcooker, dan kunnen we zo aan tafel en weer door. Zal best ook tussendoor wel eens wat meer tijd ervoor nemen, maar als ik er een deel van de tijd al niet over hoef na te denken scheelt dat alweer.
Alle reacties Link kopieren
Turks brood ( uit je vriezer of zo’n voorgebakken die je af moet bakken uit de vooraadkast ) doormidden snijden, ( stevig ) beleggen als een pizza. ( evt kun je gehakt en saus van te voren maken en invriezen )

Tomaat , ui, champignons, rucola, etc.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Kant en klaar maaltijden in de magnetron. Zak sla met dressing.
Vaker brood met gebakken eieren. Worstenbroodjes etc.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
15-08-2018 09:12
Turks brood ( uit je vriezer of zo’n voorgebakken die je af moet bakken uit de vooraadkast ) doormidden snijden, ( stevig ) beleggen als een pizza. ( evt kun je gehakt en saus van te voren maken en invriezen )

Tomaat , ui, champignons, rucola, etc.
Dat klinkt sowieso al lekker :)
Alle reacties Link kopieren
Wraps met pesto/heksenkaas, kipfilet/kaas/salami, ijsbergsla, tomaat, paprika! Kan je van te voren maken en in folie rollen. Ja oke je kan het niet invriezen maar tis in 5-10min klaar. Evt soepje erbij.
Zebra123 schreef:
15-08-2018 09:15
Wraps met pesto/heksenkaas, kipfilet/kaas/salami, ijsbergsla, tomaat, paprika! Kan je van te voren maken en in folie rollen. Ja oke je kan het niet invriezen maar tis in 5-10min klaar. Evt soepje erbij.
Waarom kleffe wraps? Kun je beter lekker verse broodjes op tafel zetten die ieder naar eigen smaak kan beleggen.
Alle reacties Link kopieren
Hartige taarten zijn ook goed in te vriezen.
Taartdeeg van tante Fanny ( ? ) , paar eieren, room , en verder wat jullie gezin maar lekker vindt aan groente. Als je een siliconenbakvorm hebt kun je die zo in je vriezer doen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
15-08-2018 08:58
Nasi
Groentensoep kan goed worden ingevroren

Je kunt van te voren kip ( kippendijen zijn ideaal ) koken en “ pluizen “ . Als je die in porties invriest kun je ze gebruiken ( evt even opbakken ) voor van alles en nog wat : soep, broodje warm vlees , nasi, ...
Ghehehehe, jij bent in de loop der jaren echt een Surinaamse geworden!
Am Yisrael Chai!
Quiches gewoon van de appie, extra kaas erop en opwarmen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-08-2018 09:20
Waarom kleffe wraps? Kun je beter lekker verse broodjes op tafel zetten die ieder naar eigen smaak kan beleggen.
Eens, dan zou ik gewoon een dagje lekker brood eten. Niks mis mee.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel de combimagnetron of oven? Dan zou ik ook gewoon bij de Appie verse pizzabodems kopen of een pizzakit en die beleggen. Is in 10 minuutjes je pizza klaar.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Om in te vriezen: grote pan draadjesvlees maken waar je wat worteltjes, sperziebonen, champignons in meekookt, soort stoofschoteltje dus.
Hete bliksem erbij maken en allebei invriezen, dan heb je zeker op koude, natte dagen heerlijk troostvoer.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
15-08-2018 09:22
Ghehehehe, jij bent in de loop der jaren echt een Surinaamse geworden!


Een wigger op mijn ouwe dag !

Ik kan uren kijken naar die filmpjes van Faja Lobi . https://www.surinaamseten.nl/kookvideo.html
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 15-08-2018 09:31
8.74% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Tosti's! Die zijn met van alles te beleggen en omdat het brood geroosterd wordt hoeft het niet per se super vers te zijn (het beleg wel vers natuurlijk). Investeer in een goed tosti ijzer waar meerdere tosti's in kunnen.

Ik ben zelf dol op vlamtosti's, met pittig gehakt en pittige kaas. Maar misschien vinden je kinderen dat niet zo'n succes. :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven