Lager vetpercentage maar toch spieropbouw? Mission impossibl

18-08-2018 23:10 52 berichten
Momenteel ben ik wat aan het aankloten met voeding. Ik loop dagelijks in een snelwandelend tempo rond de 12km en ben bezig met krachttraining (opbouwende fase dus nog niet heel erg intensief).

Nou, wou ik hier wat tips vragen van mensen die hier wat meer verstand van hebben. Heb al op internet rond gekeken maar, de adviezen verschillen nogal. Dus heb je tips, onderbouw je tips. Dan leer ik er nog wat van.

Mijn gegevens:

Man
1.72 cm
73kg

Momenteel eet ik:

Kcal: 2124
Eiwitten: 123 gram
Koolhydraten: 107 waarvan suikers 19.5
Vetten: 70.3 gram waarvan verzadigt 24.5 gram.
wat bedoel je met krachttraining en wat is je doel
Alle reacties Link kopieren
Als je spieropbouw wil, moet je meer calorieën eten/drinken dan dat je verbruikt. Ik vermoed dat je meer nodig hebt dan 2100 calorieën.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Meer cardio doen om af te vallen?
S-Meds schreef:
18-08-2018 23:13
wat bedoel je met krachttraining en wat is je doel
Ik train met een dumbbell gewicht van 10kg, me doel is lager vetpercentage en meer spiermassa.
doornroosje9 schreef:
18-08-2018 23:20
Als je spieropbouw wil, moet je meer calorieën eten/drinken dan dat je verbruikt. Ik vermoed dat je meer nodig hebt dan 2100 calorieën.

Ook met mijn lengte en gewicht? Dillema is een beetje dat ik weer niet dik wil worden.
DootjesR schreef:
18-08-2018 23:25
Ik train met een dumbbell gewicht van 10kg, me doel is lager vetpercentage en meer spiermassa.
maak een keuze want die twee gaan niet samen

verder: sportschool voor een programma want met een dumbell van 10 k kan je niks
Alle reacties Link kopieren
DootjesR schreef:
18-08-2018 23:26
Ook met mijn lengte en gewicht? Dillema is een beetje dat ik weer niet dik wil worden.
Natuurlijk. Als je wil afvallen, is er geen spieropbouw.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-08-2018 23:27
maak een keuze want die twee gaan niet samen

verder: sportschool voor een programma want met een dumbell van 10 k kan je niks
als je die van een flat gooit en iemand goed raakt, toch wel iemand mee om zeep helpen?
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een calorieoverschot nodig voor spieropbouw.
Life is short. Eat dessert first.
S-Meds schreef:
18-08-2018 23:27
maak een keuze want die twee gaan niet samen

verder: sportschool voor een programma want met een dumbell van 10 k kan je niks
Het is ook niet dat ik het 1x optil en wegleg. Dacht dat het juist beter was een lager gewicht en dan meer reps doen.
doornroosje9 schreef:
18-08-2018 23:31
Je hebt een calorieoverschot nodig voor spieropbouw.
Klopt, maar k wil geen hoger vetpercentage. Dus de vraag is hoe ga ik dat inrichten qua voedingwaardes.
Lopervanhiernaardaar schreef:
18-08-2018 23:29
als je die van een flat gooit en iemand goed raakt, toch wel iemand mee om zeep helpen?
dat kan, wel even oefenen op je worp
DootjesR schreef:
18-08-2018 23:33
Het is ook niet dat ik het 1x optil en wegleg. Dacht dat het juist beter was een lager gewicht en dan meer reps doen.
maar dat is geen krachttraining dat is doe-het-zelf geklooi. Je hebt een schema nodig en een halter en schijven en een trainer die je vertelt wat je moet doen en vooral hoe je dat moet doen. drie keer per week minimaal
DootjesR schreef:
18-08-2018 23:34
Klopt, maar k wil geen hoger vetpercentage. Dus de vraag is hoe ga ik dat inrichten qua voedingwaardes.
niet
DootjesR schreef:
18-08-2018 23:34
Klopt, maar k wil geen hoger vetpercentage. Dus de vraag is hoe ga ik dat inrichten qua voedingwaardes.
als je lager VP wilt, meer cardio minder eten
massa ga je dan niet krijgen
Alle reacties Link kopieren
DootjesR schreef:
18-08-2018 23:34
Klopt, maar k wil geen hoger vetpercentage. Dus de vraag is hoe ga ik dat inrichten qua voedingwaardes.
Je moet kiezen. Ofwel afvallen, ofwel spieropbouw.

En waarom veel herhalingen met een laag gewicht? Ga naar de sportschool voor begeleiding. Hoger gewicht, minder herhalingen, dat zou ik adviseren.
Life is short. Eat dessert first.
S-Meds schreef:
18-08-2018 23:38
als je lager VP wilt, meer cardio minder eten
massa ga je dan niet krijgen
Hoe komen mensen dan aan zo'n gespierd lichaam met een laag vetpercentage. Cutten en bulken?
Alle reacties Link kopieren
DootjesR schreef:
18-08-2018 23:41
Hoe komen mensen dan aan zo'n gespierd lichaam met een laag vetpercentage. Cutten en bulken?
Eerst bulken, spieren opbouwen, daarna cutten.
Life is short. Eat dessert first.
Is er niet een goed boek of iets, waar alle inormatie instaat die ik moet weten.
doornroosje9 schreef:
18-08-2018 23:45
Eerst bulken, spieren opbouwen, daarna cutten.
Nog tips qua voedingwaardes? Meer calorieen, meer eiwitten, meer koolhydraten?
DootjesR schreef:
18-08-2018 23:45
Is er niet een goed boek of iets, waar alle inormatie instaat die ik moet weten.
nee, ga naar een sportschool of neem een PT
DootjesR schreef:
18-08-2018 23:41
Hoe komen mensen dan aan zo'n gespierd lichaam met een laag vetpercentage. Cutten en bulken?
eerst bulken dan droog trainen
Alle reacties Link kopieren
DootjesR schreef:
18-08-2018 23:47
Nog tips qua voedingwaardes? Meer calorieen, meer eiwitten, meer koolhydraten?
Naar de sportschool voor begeleiding. Daar kunnen ze je ook helpen met je voeding. Niet zelf gaan proberen als je er zo weinig over weet.
Life is short. Eat dessert first.
S-Meds schreef:
18-08-2018 23:53
eerst bulken dan droog trainen
Oké dat word bulken dan maar en hard en zwaar trainen. Is er nog een tijdsperiode wat je aanhoudt. Bijvoorbeeld 3 maanden bulken daarna 3 maanden cutten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven