Stevia

05-09-2018 21:01 19 berichten
In steeds meer producten wordt stevia gebruikt als zoetstof. Hartstikke prima natuurlijk, minder suiker, maar die vieze dropsmaak komt overal doorheen.

Wat vinden jullie van stevia?

Stevia is vies

Totaal aantal stemmen: 27

Ja (41%)
Nee (59%)
Ik proef het ook overal doorheen. Als ik niet weet dat ik het drink proef ik het ook.

Schoonmoeder schonk pas in de keuken iets voor ons in. Bij de eerste slok proef ik het direct. Bij het tweede rondje aangeboden te helpen want ik wilde even op het etiket lezen of ik gelijk had, en inderdaad..

Zij koopt het niet bewust en proeft zelf geen verschil, dus kunnen wij ook geen verschil proeven.
Die bussen en zoetjes van de super en in de meeste light producten... niet te hakken. Vieze chemische smaak. Is ook vaak gemengd met wat anders. Brr. Gelukkig dronk ik al bar weinig fris dus laat het gewoon staan in de winkel.



Plantje zelf en de verse blaadjes zijn heerlijk. En poeder van het gedroogde blad zelf...Prima. Ik vind die smaak juist lekkerder dan suiker. Vooral in mijn koffie.

Of in mijn bananenbrood. Maar niet te veel gebruiken.
En we drinken coolbear limonade. Ook lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor dit van iedereen maar ik vind het juist lekkerder. Maar ik hou ook van tonic en dat soort bittere smaken, misschien vind ik het daarom lekker.
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
Ik ken alleen stevia in de cola en daar vond ik het niet vies in. Behalve losse zoetstof, waar zit stevia dan nog meer in?
Ik vind het nog zoeter dan suiker met een chemische nasmaakje.
chocolol schreef:
05-09-2018 23:56
Ik ken alleen stevia in de cola en daar vond ik het niet vies in. Behalve losse zoetstof, waar zit stevia dan nog meer in?
In vrijwel alle suikervrije aanmaaklimonades. Nou hou ik nogal van water met een smaakje, maar dus niet van dit smaakje, blegh.
En het zit in zo ongeveer alle light frisdranken en in suikerarm snoepgoed.

Ik moet maar weer leren om plat kraanwater te drinken (niet zo lekker in mijn regio, maar helaas).

Ik hou wel van tonic, crodino en bitter lemon, dus het is niet het bittere, maar meer de dropachtige bijsmaak die blijft hangen.
Fragolisa schreef:
06-09-2018 03:05
In vrijwel alle suikervrije aanmaaklimonades. Nou hou ik nogal van water met een smaakje, maar dus niet van dit smaakje, blegh.
En het zit in zo ongeveer alle light frisdranken en in suikerarm snoepgoed.

Ik moet maar weer leren om plat kraanwater te drinken (niet zo lekker in mijn regio, maar helaas).

Ik hou wel van tonic, crodino en bitter lemon, dus het is niet het bittere, maar meer de dropachtige bijsmaak die blijft hangen.

Het zit ook in de niet suikervrije, die zijn dan 'gezonder'. Bah, het gezondst is natuurlijk gewoon om er minder van te drinken. Maar omdat veel mensen dat niet kunnen, kan ik het lekkerste spul niet met koppen.

Jumbo huismerk, zeker de smaak bosvruchten, daar zit het nog niet in.
Alle reacties Link kopieren
Ja, smerig, proef het ook altijd gelijk. Naast die smerige zoetstoffen moet ik ook op stevia letten tegenwoordig. Laat ze gewoon suiker gebruiken... niks mis met wat suiker in je dieet.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet zo zoet; daarom gebruik ik ook combi's. Tabletje dit, tabletje dat. Er zijn een stuk of vijf soorten. Soms smaakt de koffie ineens ontzettend vies en soms is hij wel goed te drinken. Ik vind hoe meer zoetstof hoe minder bijsmaak. De zoete smaak leidt dan af van de bijsmaak.

Uiteraard is suiker lekkerder maar geen optie vanwege de energie die het levert. Berkensuiker is overigens even lekker en zelfs lekkerder, levert minder calorieën maar je gaat ervan flatuleren. En sommige huisdieren kunnen er dood aan gaan las ik ergens.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Fragolisa schreef:
06-09-2018 03:05
In vrijwel alle suikervrije aanmaaklimonades. Nou hou ik nogal van water met een smaakje, maar dus niet van dit smaakje, blegh.
En het zit in zo ongeveer alle light frisdranken en in suikerarm snoepgoed.

Ik moet maar weer leren om plat kraanwater te drinken (niet zo lekker in mijn regio, maar helaas).

Ik hou wel van tonic, crodino en bitter lemon, dus het is niet het bittere, maar meer de dropachtige bijsmaak die blijft hangen.
Juist niet. Dat is allemaal gezoet met van alles behalve stevia.


Ik kan alleen Coolbear vinden die gezoet is met stevia qua aanmaaklimonade.
En snoep is er al amper en de meeste light frisdranken zit het ook niet in.
Alle reacties Link kopieren
In de meeste light frisdranken en aanmaak limonade zit vaak aspartaam en acesulfaam-k. Dat is pas ongezond. (en dan roepen dat het gezond is want er zit 'minder suiker' in)
Wat mij betreft zijn er nog veel te weinig producten met stevia er in op de markt.
Wij zijn hier ook dol op de Cool bear limonade :cheer2:
firedragon wijzigde dit bericht op 06-09-2018 09:16
1.30% gewijzigd
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Het is wel handig dat het in bepaalde dropjes zit, maar ik moet er vooral niet te veel van eten, dan krijg ik buikpijn.
Firedragon schreef:
06-09-2018 09:15
In de meeste light frisdranken en aanmaak limonade zit vaak aspartaam en acesulfaam-k. Dat is pas ongezond. (en dan roepen dat het gezond is want er zit 'minder suiker' in)
Wat mij betreft nog veel te weinig producten met stevia er in op de markt.
Wij zijn hier ook dol op de Cool bear limonade :cheer2:
Precies.

Geen idee waar het idee vandaan komt dat overal stevia inzit door TO.
En dat het dus vies is.
Alle reacties Link kopieren
.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Uit mijn hoofd:
In AH minder suiker aanmaaklimonade
In Teisseire 0% limonade
In Lipton ice tea (niet eens de light variant)
7Up regular
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er ook maar aan welke stevia. Die in de supermarkt bevat 2% stevia en 98% maltodextrine. Volksverlakkerij dus. De pure stevia komt ook in vele soorten. Ik heb druppels met echt alleen stevia (lekker) en druppels die naast stevia ook vitamine C en plantaardige glycerine bevatten. Die vind ik alleen maar te hachelen in de yoghurt. Maar eerlijk: je gaat wennen aan de smaak en nu vind ik zoetjes niet lekker meer.
briannaf wijzigde dit bericht op 06-09-2018 11:02
Reden: aanvulling
10.79% gewijzigd
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet of ik het kende, maar ik drink vaak die Teisseire 0% shit en daar zit het dus in. Ik vind het dus niet vies blijkbaar.
Ik houd sowieso al niet van zoet, dus ik drink zelden iets met Stevia, maar ik nam pas per ongeluk een slokje van de Coolbearlimonade van zoon om even te proeven of de sterkte goed was. Ik vond het verschrikkelijk vies, ik heb meteen waar weer de normale siroop met suiker gekocht (mijn kinderen drinken het toch niet vaak).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven