Wat eten we vandaag ?

12-09-2018 17:51 3122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een zoveelste deel van een topic over koken, eten en alles wat daarmee samenhangt - of niet…

Afbeelding


Het vorige deel vind je hier : eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/377891
irmaladouce wijzigde dit bericht op 03-09-2019 10:21
Reden: Het oude plaatje is niet meer beschikbaar
19.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja ik kreeg de volle laag in de wildwaterbaan helaas.
Lig nu al in bed.
Had bij de kippensoep wat Vietnamese loempia gebakken. Van de Ah, normaal heb ik ze van de toko dat is wel een verschil.
Oh stoofpeertjes heb ik al in geen jaren gegeten. Mijn moeder maakt ze wel lekker. Vroeger kwam er altijd een vriendin bij me eten op donderdag en op haar verzoek aten we ze dan vaak. Ik lust ze, maar het is niet perse mijn ding. Te zoetig. Meer een toetje, maar daar ben ik natuurlijk niet zo van. Volgens mij maakt mijn moeder ze ook altijd zonder wijn.

Ging uitgebreid lunchen op een terrasje met Brown in zijn woonplaats. Uitzicht op zee, en er zwom steeds een zeehond voorbij. Erg leuk. En vanwege de uitgebreide lunch at ik net een broodje.

Morgen gooi ik krieltjes van gisteren in de oven met nog wat boontjes en spinazie salade.
Alle reacties Link kopieren
koreveen schreef:
16-09-2018 07:37
Zou het een voordeel noemen dat je niet meer naar het ziekenhuis hoeft te gaan..... Nu liggen ze in de supermarkt dus als je ze gaat halen, kan ik je het recept geven. Supersimpel

Vandaag naar een open dag van een natuurpark die ik heb mee-georganiseerd. Het is prachtig weer. Ben benieuwd hoe druk het wordt. Ik beman een standje en zal foto’s maken. Hoop dat ik het de hele dag kan volhouden. We laten vanavond sushi aanrukken van een nieuw tentje in ons durpje
Is ook een groot voordeel hoor, maar daardoor krijg ik geen stoofpeertjes meer :P .

Vanavond spare rib met maïs.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
GeorgieBrown schreef:
15-09-2018 22:22
Het werd op de huid gebakken zalm met pastinaak puree en gebakken paddestoelen. Als bijgerechten gestoomde krieltjes in de schil, citroenboontjes en salade met vijgen en walnoten. Was erg lekker. Al zeg ik het zelf, haha.
Dit klinkt ook echt heel lekker. Geef je de voglende keer even een seintje, dan kom ik even langs!
Alle reacties Link kopieren
Wij waren nog even een paar dagen vakantie aan het vieren. Gisteren waren we laat terug van kraamvisite in het hoge noorden. Daarom snel wat frietjes gehaald.

De dag ervoor aten we bij mijn schoonouders, gebakken aardappels, worstjes en bleekselderij. Bleekselderij kort koken en dan in de oven gooien is niet een bereidingswijze waar ik enthousiast van kan worden. Opvallend genoeg vond mini het geen enkel probleem en zat ze lekker te smikkelen.

Vrijdag waren we naar de dierentuin en aten we na frietjes en een ijsje in de dierentuin een kom tomatensoep en een broodje.

Vandaag begint officieel mijn verlof. Dus ik ga mijn ziekenhuistas pakken en ik begin met het leeg eten van de diepvries zodat we die daarna weer kunnen vullen met dingen die we makkelijk op kunnen warmen. Vandaag groene curry (koelkast), met bloemkool (diepvries), doperwten (diepvries), gele paprika en vis (diepvries). Dan kan ik morgen iets maken waarvan ik ook een portie in de diepvries doe.

Iemand nog goede inspiratie voor dingen die goed in te vriezen zijn? Er ligt al voor 2 dagen tomaten-paprika saus voor bij de pasta in.
Alle reacties Link kopieren
Het werd gisteren geen bœuf bourguignon, want daar is puber niet zo dol op wegens de sterke wijnsmaak (ik vond daarvoor trouwens een mooi recept in de "Larousse de la Cuisine", die hier al langer in de kast staat maar waarvan ik het bestaan vergeten was).

In plaats daarvan werd het de Pakistani Lamb Biryani van de website saveur.com (leuke engelstalige site met goede recepten). Het is een nogal arbeidsintensief recept, maar het resultaat is er dan ook naar en op zondag neem ik graag de tijd om te koken. Alles ging weer schoon op.

Zaterdag aten we – alweer - tortiglioni met gepofte kerstomaatjes-ansjovis-knoflook-citroen uit de oven. Met geraspte kaas en gesnipperde basilicum erover.

Voor vanavond wraps met falafel, sla, uien, tomaten, harissa en tahini-yoghurt-munt-koriandersaus.

Dat klinkt erg goed, GeorgieB, de maaltijd van zaterdag !

Voor jou de laatste loodjes, kaaaaaaaatje. Hoe lang nog ?

Het is hier nog steeds warm : 27°C voorspeld voor vandaag.
Gister heb ik oven patatjes gemaakt met een ovenkroket en doperwten. Salade erbij. Snelle, simpele maaltijd maar wel lekker.

Vanavond wordt het groente quiche met salade.
Alle reacties Link kopieren
Bah bleekselderij Kaat, op wat voor manier ook niet lekker alleen heel klein gesneden een beetje door de pastasaus..
Succes met de laatste loodjes.
Ik vind nasi goreng altijd goed te eten uit de diepvries. En varieer met kip en gehakt erdoor en boontjes en wortel etc.

Ik lig zien in bed, hoofdpijn keelpijn en hoesten. Hoef vandaag niet te werken dus hoef me nog niet Ziek te melden. Kijk morgen wel verder.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Dolf.
Wij eten deze wel eens https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... braadworst, dan vind ik de bleekselderij ook oprecht lekker.

@Irma, 34 weken. Ik zit op standje walvis. Echt ik heb al 4 weken dat mensen tegen me zeggen dat ik vast niet lang meer hoef, en dat is ze dan geschokt zijn als ik vertel hoe lang ik nog wel moet. Zelfs in het ziekenhuis was de verpleegkundige even van slag toen ik vertelde hoeveel weken ik was. Ben "pas" 13 kilo aangekomen, maar die kilo's lijken allemaal voor aan mijn buik te hangen. Dus ook wat last van mijn bekken en rug daardoor. Gelukkig hoef ik niet zoveel meer ;)
Irma, jouw wraps en tortiglioni klinken ook erg lekker moet ik zeggen.

Kaat, altijd welkom, gezellig. :) Succes met de laatste loodjes.

Wat betreft de vriezer, ik kom nooit veel verder dan soepen invriezen, maar dat komt denk ik ook omdat ik geen magnetron heb. Andere dingen opwarmen dan soep is dan wat lastiger.

Er is een salade die ik weleens maak met aardappel, bleekselderij en kappertjes die ik erg lekker vind, verrassend genoeg. Want over het algemeen is het ook niet mijn favoriet. Nou ja, in de minestrone of caponata is het prima, maar niet zo op zichzelf.

Beterschap, Dolfje!
@Kaaaaaaaaaatje: veel succes met de zware laatste loodjes! Komt goed. Gaat er weer af, na de geboorte blijk je ineens binnen een paar dagen nog nooit zoveel te zijn afgevallen :).
Ik vind lasagna lekker om in te vriezen (bv met aubergine en geitenkaas of met courgette en zalm) of een curry. Maar dat laatste dan wel zonder rijst, want witte rijst invriezen vind ik geen succes. Stamppot boerenkool of zuurkool (met kerrie, appel, tijm) is ook prima in te vriezen. Indiase linzensoep, ook goed in te vriezen. Mogelijk ook wel hartige taart, opwarmen in de oven ipv in de magnetron. Frittata vast ook goed te doen.

Wij aten vanavond platbrood met een houmoussausje, falafel, courgette, tomaat en feta. En wat frisse munt eroverheen. Was erg lekker. Het buiten in de tuin kunnen eten maakte het helemaal af.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Kaatje! Groot deel ben je straks weer kwijt na de bevalling. Wel rot dat je er nu al zoveel last van hebt.

Vanavond heb ik kip met salade gegeten.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Kia•Ora schreef:
14-09-2018 01:40
Je bent de volgende keer van harte welkom, ik heb altijd veel te veel en opwarmen is niet echt een optie :P .

Gisteren/vandaag heb ik koolraap met een sausje en een gehaktbal gegeten.

Morgen/vandaag eet ik risotto, met kip, paddenstoelen en courgette. :-9
Yeeeey... :rolling:
Alle reacties Link kopieren
phoebe24 schreef:
18-09-2018 06:24
Yeeeey... :rolling:
:proud:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
georgiebrown: wat ik invries bak ik vaak op in de pan, niet in de magnetron.
Ik vries vaak pastasaus, zigeunersaus, curry's, stamppotten in. en zelfs een restje couscous vries ik in.

gisteren andijviestamppot gegeten.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat er nog iets in de diepvries ligt want voel me nog steeds niet lekker en blijf vandaag thuis.
Sterkte Kaatje!

Beterschap Dolfje!

Wij hebben geen magnetron, dus warmen ook in de pan op. Bijna alles wel, behalve aardappelgerechten. Dat wordt nooit zo lekker.

Bij ons ligt er vooral nasi en noodles gerechten en pastasaus.

Vanavond eet ik weer op werk.
Voor morgen moet ik het nog bedenken.

Zaterdag is het burendag en doen we met elkaar een amerikaans diner. Iemand ideeen wat ik kan maken? Iets wat al af is, en dan lekker met een drankje kan eten ipv op het laatste moment nog in de keuken staan. Dus iets kouds of oven gerecht denk ik.

In de vorige jaren heb ik al een couscoussalade gemaakt, mini pizza's, nacho's, mini hamburgers, quiche. Ik ben een beetje zonder idee. Dus als iemand nog goede suggesties heeft, hoor ik dat graag!
Alle reacties Link kopieren
Beterschap dolf en fijn dat je verlof hebt kaat! Ik ook, maar hier moet je er met 32 weken al uit.
Ik heb dezelfde plannen voor de diepvries. Pastasaus, butterchicken en ovenschotels gaan erin, oh en iets van gulash of rendang.
En wat ik haast nog belangrijker vond de vorige keer: snacks! Ik heb al courgette en bananenbrood ingevroveren en ga nog een dagje loempias rollen.
Alle reacties Link kopieren
Hop, jij ook al zo ver! Ben je ook zo benieuwd hoe je nieuwe mini gaat zijn?

Stoofschotels zijn een goed idee en een curry ook. Stamppoten ben ik niet zo van, soepen vind ik wel lekker, maar mijn lief vind soep geen avondmaaltijd. Maar voor mezelf voor de lunch nog wel een paar keer een goed idee.

En snacks zijn inderdaad ook een goed idee, vorige keer had ik de hele dag rammende honger en koos ik net iets te vaak slechte snacks.

Vandaag toch maar het volgende restje uit de dieprvies, drie worstjes daarbij gebakken aardappeltjes en broccoli.

Morgen weer iets nieuws koken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bakje pastasaus uit de diepvries gehaald voor vanavond. Pasta koken lukt nog wel.
En omdat ik verder toch niet echt iets kan doen wat energie kost ben ik de bezienswaardigheden van onze komende vakantie aan het opschrijven en opslaan op Google mals en kijken welke we kunnen combineren. We hebben tenslotte twee weken een auto tot onze beschikking .
Kaaaaaaaatje schreef:
17-09-2018 13:51
Beterschap Dolf.
Wij eten deze wel eens https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... braadworst, dan vind ik de bleekselderij ook oprecht lekker
Dit ziet er goed uit! Thanks, ga ik vanavond eens proberen :)
Tessa- schreef:
18-09-2018 13:36
Dit ziet er goed uit! Thanks, ga ik vanavond eens proberen :)

Of deze misschien:


IOvenschotel met gehakt en bleekselderij https://www.ah.nl/r/331514
:idee:
Alle reacties Link kopieren
Macaroni ovenschotel ga ik voor vanavond maken ..yumyum
Alle reacties Link kopieren
Broccoliquiche met spekjes.

Alleen mijn peuter kotst echt van broccoli, dus even kijken welke groente ik er bij hem in stop vandaag :-?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Spannend ook voor jou hopp! Best 'vroeg' al, verlof met 32 weken. Of was je er echt wel aan toe?

Wij mochten vanavond aanschuiven bij m'n ouders. Vegetarische schijf, gebakken aardappel en en gekookte wortelen uit eigen tuin. Tot grote vreugd van frut zaten er ook gele wortelen bij, want ze vindt oranje geen mooie kleur dus gele wortelen smaken veel lekkerder :-D .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven