Wat eten we vandaag ?

12-09-2018 17:51 3122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een zoveelste deel van een topic over koken, eten en alles wat daarmee samenhangt - of niet…

Afbeelding


Het vorige deel vind je hier : eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/377891
irmaladouce wijzigde dit bericht op 03-09-2019 10:21
Reden: Het oude plaatje is niet meer beschikbaar
19.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sneeuwball: voor burendag; een stevige bonensalade? kidneybonen, kikkererwten, komkommer, paprika, ui, mais, bleekselderij, olijven, rucola, feta en wat olijfolie.
Makkelijk en zelfs mannen vinden deze salade lekker :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
@teig, ik was helemaal klaar werken. Deze zwangerschap is duidelijk zwaarder dan de eerste. Ik doe elke dag een taakje en dan verder rustig aan.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten aardappelgratin( niet zelf gemaakt) met een hamburger en sla.
Morgen heb ik een uitje van mijn werk. In principe is dit zonder eten maar kan zijn dat we met een groepje ergens heen gaan nog.
Alle reacties Link kopieren
Hier t-bone steak voor man, lamsbiefstuk voor dochter en mij. Met patat en een salade en flespompoen uit de oven.
@hoppala: ah, dan kwam het verlof dus precies op tijd :). Nog even volhouden en je rust zoeken.

Wij aten vanavond een vega burger caprese, met een courgette-tomatensalade met basilicumolie en pijnboompitjes.
Vanavond heb ik andijviestamppot gemaakt met spekjes en pepersteak.

Was erg lang geleden en wel weer lekker!
Alle reacties Link kopieren
Terug schakel dag na een reeks nachten. Dus lekker simpel een salade gemaakt.

Morgen een hele spannende dag en na aanleiding van de uitslag... wordt het een feestmaal of een vette hap (of niks, maar das vast geen optie).
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
[inbrekende meelezer] Ik lees hier graag, veel vaste kern met bijzondere gerechten op het menu. :) Kia-Ora: ik hoop voor je op een feestmaal!

Ondertussen zit ik een lijstje te maken voor de komende week. Vanavond eten we rijst met een sesam-ketjap saus (met nasigroente, sugarsnaps en kippedijen)
Morgen pompoen uit de oven, pittige gehaktballetjes in tomatensaus en salade.

Verder op het menu:
-Stamppot rauwe andijvie met champignons + gehaktbal
-Lasagne met sla
-Mexicaanse salade (misschien ook iets voor de burendag?) met kidneybonen, mais, gegrillde kip, avocado en tomaat, lime-basilicumdressing
-Nasi met pindasaus
-wraps pulled chicken met ijsbergsla, creme fraish en mais

*zwengelt Appie aan voor de boodschappen*
[/meelezer]
Breek gerust weer eens in Regretterien! Altijd ook weer goed voor onze inspiratie :).

Kia-ora, toi toi toi!! Hopelijk een goede uitslag.

Wij aten vanavond pasta met kruidige tomatensaus en roerbakgroenten, met lamsworstjes erbij.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, hier nog steeds verkouden en net bij de assistente van de huisarts mijn oor eens uit laten spuiten. Ben blij dat het nu is en niet over 10 dagen als we op vakantie gaan.
Gisteren hadden we een uitje van het werk en hebben naast een goed stuk appeltaart een tosti gegeten,smörrebröd en borrelplanken. Was lekker en gezellig.

Vandaag hoef ik eens niet op het werk te eten en maak kip korma. Wel de simpele versie van pataks. Man blij want met chutney en papadums.
Morgen is het burendag en ik geloof dat wij een buffet krijgen van ee restaurant uit de buurt.
Na 2 dagen soep te hebben opgewarmd wegens laat thuis en moe ga ik vanavond maar weer eens koken. Risotto, want dat heb ik al een paar weken niet gegeten. Moet nog boodschappen doen, maar denk met witlof, want comfort food.

Het weekend ga ik denk ik weer even voorraad koken. Granola maken en in elk geval soep voor in de vriezer.

Stamppot andijvie, Regrette-Rien, ook erg lekker. Dat gaat ook op het menu dit weekend.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten pasta met roomsaus met spekjes en champignons en evt broccoli. Dat is wat ik in huis heb en ik ben te lui voor boodschappen.
Wij aten vanavond een groentestoof met oa bloemkool en kikkererwten, met harissa, sinaasappel en couscous. Was heel smakelijk.
Alle reacties Link kopieren
Woensdag had ik zelf foe yong hai en sajoer boontjes gemaakt samen met overgebleven witte rijs van de Thai. Lekker opgebakken. Was een heerlijk maaltje en ik had genoeg gemaakt om donderdag ook op te eten.

Gisteravond naar een foodtruckfestival in ons durp geweest. Het was koud maar heel gezellig. Ik heb een heerlijk broodje met geconfijte eend, rode ui compote en truffelmayonaise gegeten. Nog een puntje pizza parma gepikt en daarna als toetje millionaires shortbread genomen. Toen begon het wel heel hard te regenen en zijn we afgetaaid.
Vanmiddag gaan we weer met een gezellig groepje.

Hopp, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Kia-ora, was het een feestmaal?
koreveen wijzigde dit bericht op 22-09-2018 10:15
0.07% gewijzigd
Klinkt gezellig Koreveen! Volgens mij gaat het niet regenen vanmiddag dus dan heb je mazzel.

Lief gaat vanmiddag en vanavond weg, komt pas vannacht weer thuis. Ik ga met de kinderen even naar de open middag van het AZC hier in de buurt denk ik, ze hebben allerlei activiteiten voor kinderen en ik vind het een mooi initiatief. Vanavond kook ik Indonesische makreel uit de oven (lief gruwelt van makreel en aangezien hij niet mee-eet grijp ik mijn kans) met sperziebonen en rijst.
Alle reacties Link kopieren
Het was een "feestmaal" :jump: .
Na de afspraak gaan shoppen om het te vieren en we waren zo laat terug dat we Chinees hebben afgehaald, wat zo idioot veel was dat er nog genoeg was voor de lunch en diner gisteren. En ik heb nog over...

Voor vanavond weet ik nog niet.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Fijn kia-ora!
Fijn voor je, Kia-Ora!

KV, foe yong hai, wat een goed idee! Dat heb ik in geen eeuwen gegeten en ik vind het wel erg lekker. Ga ik ook maken komende week. Zag een foto voorbij komen van je Foodtruck festival. Wel jammer van het weer. Veel plezier vanmiddag.

Haha, Teig, goed gepland. Lekker, makreel.

Ik rooster zo even pompoen en paprika in de oven en daar maak ik dan soep van. Met rode curry en koriander enzo. Even de vriezerT volgooien weer.
Gisteren nog een flinke pan appelmoes gemaakt van de appels uit eigen tuin. Dat vriest makkelijk in en de kinderen vinden het lekker. Het is nog gezond ook, geen suiker toegevoegd, alleen kaneel. Ik lust het zelf trouwens ook prima als tussendoortje :).

Vanavond komen opa en oma eten, uitgenodigd door frut I. Die vond dat ze veel te lang op vakantie waren en als ze terug waren moesten ze maar eens komen eten! Ik maak Chinees stoofvlees volgens recept van Dolfje van heel wat meets geleden. Ik maak er paksoi, champignons, sugarsnaps bij en rijst.
Gisteren at ik een beetje van de soep (die goed gelukt was!) en ik kon 4 porties invriezen. Verder maakte ik een salade van witlof met avocado, zongedroogde tomaatjes en walnoten met een dressing met walnoten-hazelnoten olie. En gegrilde groene asperges 'on the side' . :)
Alle reacties Link kopieren
Klinkt lekker GB.
De Chinese stoof moet ik na de vakantie ook weer eens maken en in de diepvries gooien Teig.

Man gaat straks naar het stadion vanmiddag om voetbal te kijken en ik eet een kant en klaar maaltijd die hij van de week bij een grote supermarkt gekocht heeft ( is aan de datum dus vandaar). Volgens mij is het Javaanse bami.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt allemaal weer lekker!
Gisteren courgettesoep gemaakt.

Vandaag wordt het een stamppot. Morgen opbakken, dan heeft dochter vroeg voetbaltraining dus dan moet het wat makkelijks zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat eet iedereen weer lekker !

Wij aten gisteren polenta met kruiden en boleten. Ernaast een cassolette van gemengde paddenstoelen. En nog een veldsla met een gesnipperd sjalotje en gehakte walnoten met een frambozenvinaigrette erbij.

En nu staat er al drie uur een enorme pan bœuf bourguignon op een klein pitje te pruttelen. Het ruikt heerlijk in huis. Ben er al vanaf gisterenavond mee bezig… Er komen peterselieaardappeltjes bij en sperziebonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik net verse wortelstamppot met ui en gehaktbal en jus gemaakt en gegeten en was heel lekker met dit herfstachtig weer☺️
Alle reacties Link kopieren
Gister voor de eerste keer dit jaar mosselen op :) Met patatjes en een sausje <3
Vanavond staat mijn vriend in de keuken en maakt hij ossobuco. Zo lekker!

Ben ook echt blij dat het weer wat kouder weer is. Was al die salades en bbq's wel zat ondertussen. Eindelijk weer stamppot en stoofpot.
Those who don’t believe in magic will never find it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven