Wat eten we vandaag ?

12-09-2018 17:51 3122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een zoveelste deel van een topic over koken, eten en alles wat daarmee samenhangt - of niet…

Afbeelding


Het vorige deel vind je hier : eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/377891
irmaladouce wijzigde dit bericht op 03-09-2019 10:21
Reden: Het oude plaatje is niet meer beschikbaar
19.33% gewijzigd
Bijna vakantie, Dolfje?

Oh, die paddestoelen, heerlijk, Irma.

En mosselen zijn ook hmmm, dropfruitje.

Ik wilde eigenlijk foe yong hai. Maar de super had geen blikje krab en het weer was te miserabel om door te lopen naar een andere. Dus het werd egg fried rice. Met groene asperges, wortel, courgette champignons, verse koriander en alle smaakmakers (nam pla en veel sriracha)
De man had zich voorgenomen spareribs te maken (op de bbq, onder de parasol :-D ) We aten er aardappelpuree met salade van gemengde sla, avocado, appel, pijnboompitten& honingmosterd-dille dressing bij.
Gister voor burendag een quiche gemaakt, viel goed in de smaak.
Ook brownies gemaakt voor bij de koffie, was ook erg lekker.

Vanavond een broodje kip met ui, paprika, champignons en aardappelballetjes gegeten. Wat sla erbij.

Morgen ben ik van plan bami te maken.
Alle reacties Link kopieren
Vrijdag pasta met wat groenten en gebraden rundvlees van het vrijw.werk, zaterdag kant en klare salade Appie, gisteren bij tante courgette, tomaten en een sausje uit de oven en vandaag pompoensoep.

Dinsdag pastinaak met zoete aardappel en chipolataworstjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi een kiprollade in de oven en maak een ovenschotel van aardappelschijfjes en spinazie.
Alle reacties Link kopieren
Spagetthi met roomsaus en zalm
Wij aten vanavond een couscoussalade met rauwkost, appel, geitenkaas en gehakte hazelnoten. Beetje zomers maar desalniettemin smaakte het prima.

Ik had wel echt een maandag vandaag: vanochtend op weg naar het station een hoosbui op m'n kop, vervolgens was m'n 'vaste' fietsenstalling vol en op de terugweg checkte ik bij het station uit met m'n verkeerde chipcard (ik heb een kaart van werk voor m'n treinreis en een eigen kaart voor eventuele andere reizen) dus moest ik naar de balie om dat weer recht te zetten allemaal. First world problems, I know, maar morgen beter graag ;-) .
Alle reacties Link kopieren
Vandaag voor het eerste zelf naar het werk gereden. Yiehaaaa.

Zondag was het foodtruck festival afgelast ivm het slechte weer dus even eea bij elkaar gehackt wat ik nog in huis had. Was gebakken zalm met Kays gecaramelliseerde wortels en quinoa met zongedroogde tomaat en marokkaanse kruidenmix. Heerlijk!

LIef is weer 2 dagen op reis dus ik heb gisteren een grote pan pompoen/zoete aardappelsoep gemaakt en de helft in de vriezer gegooid

Balen van zo'n dag, Teig

Lekker vooruitzicht je vakantie, Dolf. Voor ons duurt het nu nog 6 weken. Aftellen!
Alle reacties Link kopieren
Mmm, dat klinkt weer lekker!
Hier vanavond penne met bolognesesaus. Met een salade. Moet vroeg eten omdat ik om 18 uur bij de tandarts moet zijn. :-?
Alle reacties Link kopieren
Nasi goreng
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden shoarma van kipdijfilet met een gekruid naanbroodje en sla/ komkommer en knoflooksaus.
Verder ben ik nog steeds snip en snotverkouden. Het schiet niet op want heb het de komende dagen nog druk op het werk. Zaterdag werken bij een evenement waar ik natuurlijk zaterdag en zondag ook naar toe ga. Maandag vrij maar dinsdag een lange drukke dag.
Alle reacties Link kopieren
Oh, blijkbaar tandartsdag vandaag, ik moest vanmiddag. Daarna boodschappen gedaan voor wat werkdingen waarbij ik zomaar Kaaaaat tegen het (fikse ;-D ) lijf liep. Dat was gezellig.

Nu thuis en alweer enigszins kapot, maar als ik verstandig ben ga ik nog even voor 20 man pastasaus en pasta koken. Ik heb morgen ook nog wel wat tijd maar moet ook nog andere werkdingen doen, en naar een therapeut een eindje weg om tennisarm nummer 2 te laten behandelen, dus ik weet ook niet goed wat ik daarna nog kan.
Ik wilde eigenlijk een beetje van de pastasaus pakken en daar shakshuka van maken, maar lief heeft geen zin in ei. Hm. Ik denk nog even na.
Balen van die dagen teigera. Vandaag een betere dag gehad?

Vanavond aardappelkroketjes en vissticks gemaakt. Daarbij een kikkererwtensalade gekruid met currykruiden. Was erg lekker en de salade gaat zeker vaker op het menu.
Jahoor, vandaag ging het weer goed! Ach ik moest er wel om grinniken gisteren. En na zo'n dag kan het alleen maar beter natuurlijk.
Helaas is jongste frut koortsig en daardoor erg onrustig, dus de nacht was nogal uitdagend. Dat zal vast ook wel weer overgaan.

Grappig Moos, dat je Kaaaaaaaaat tegen het lijf liep! Kleine wereld.

Top Koreveen, van het zelf rijden naar werk. Welke dingen zijn er nu nog die je nog niet kunt en waar je nog aan moet werken?

Wij aten vanavond bij m'n ouders, ivm de vaste oppasdag van opa en oma op de kleinkinderen. Vooraf bospaddestoelensoep, hoofd was aardappelgratin uit de oven met spinazie en een gekookt eitje. Toe sinaasappelbavarois. Smaakte lekker en het was gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Was inderdaad toeval Moos dat ik je zo maar tegen het lijn waggelde ;)

Wij aten https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... en-ricotta pasta met tomaten saus. Was lekker.

Vandaag weet ik het niet, mijn lief is nu boodschappen doen met kind 1.

@Hop (en anderen natuurlijk) wat voor snacks had je in de diepvries voor tijdens de kraamperiode? Ik weet nog dat ik de vorige keer ook de hele dag honger had dus ik vind het wel een goed idee. Bovendien heb ik wel zin om wat te bakken.
Ik ben op zoek naar dingen die lekker zijn (ja duh) en ook voedzaam. Het hoeft niet zonder suiker maar het mag wel. En hartig mag ook.
Alle reacties Link kopieren
Owh en hoe vriezen jullie ovenschotels in? Pastasaus en soep vries ik in in bakjes, maar een ovenschotel krijg ik niet netjes van een bakje naar een ovenschaal (denk aan lasagna)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb aluminium schalen om ovenschotels in te vriezen.
Wij eten vanavond zelfgemaakte sushi, zwangeren en kleine kind proof.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag biefstuk, patat en broccoli met cashewnoten. Vandaag weer vroeg eten ivm voetbaltraining.
Alle reacties Link kopieren
Ik frot het gewoon in bakjes Kaat maar het ziet er inderdaad niet uit :P

Wij eten dadelijk pasta met spekjes en courgette en crème fraiche.
Alle reacties Link kopieren
Gister werd t gewoon dezelfde pasta als die ik voor de klus aan het koken was, was erg lekker! Mijn vegan puttanesca nadert perfectie ;-D
Vandaag was ik alleen thuis, alwaar ik uitbundig van genoten heb, en kookte ik nog wat meer dingen voor de klus en at ik witlofsalade met witte bonen en gebakken paddestoelen. Toen nog even een klein rondje gewandeld wegens het heerlijke weer.

KV, wat fijn dat je zelf kon rijden naar werk! Kun je ook alweer hele dagen werken of dat niet?
Alle reacties Link kopieren
Hier nog steeds heerlijk weer, 26° C, zon en blauwe hemel. 's Ochtends is het overigens wel herfstachtig fris. Toen ik de deur uitging was het 5° C... en aan het eind van de middag koelt het ook onmiddellijk af.

Gisteren aten we Masoor Dhal met K&K naan en zwarte rijst. Vanavond heb ik een "formal dinner party" van werk. Ik heb het menu gekozen, en het is lekker (duh) !

Man en puber mogen het samen uitzoeken en eten laat vanwege sportgedoe (ik denk dat het opgeleukte instant noodles worden en/of K&K sushi).
Alle reacties Link kopieren
Man heeft een bakje kip korma uit de diepvries gehaald en ik moet om 17.00 werken en zou dus om 16.00 warm moeten eten. Ik eet dus een boterham en als ik thuis kom een bakje noedelsoep ofzo( of andersom).
Morgen eet ik ook op mijn werk. Even kijken wat maar waarschijnlijk ook iets van crackers en soep en man gaat friet bakken.
Zaterdag werk ik tijdens een evenement waar we zondag ook heen gaan dus dat wordt iets van de foodtrucks daar.
Maandag zijn we vrij maar voor het geval het zondag laat en wild wordt( ben ik niet van plan maar je weet hoe dat gaat) gooi ik pizza’s in de diepvries maar we hebben ook nog Chinees dus dat kan ook.
Dinsdag werk ik wel de hele dag en man heeft vakantie dus dan nasi goreng denk ik en vanaf woensdag ben ik 2 weken weg.
Heb ontzettend zin om op pad te gaan. Ben nog steeds verkouden en moe dus hoop dan echt even bij te tanken.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heel makkelijk: kant en klare lasagne!
Met een komkommer-knoflook-muntsalade
Alle reacties Link kopieren
Gnocchi met edamame, salieboter en parmezaan.
@Kaaaaaaaaatje: lasagna en andere ovenschotels frot ik ook gewoon in bakjes. Dan ziet het er maar niet uit, lekker is het toch wel.
Qua tussendoortjes bakte ik bananenbrood, hartige cake met ui en brie en courgettekoekjes. En gewoon lekker cake met stukjes chocolade of appel of kruidkoek met rozijnen ofzo. Kun je naar mijn mening prima invriezen allemaal.

Gisteravond ging ik uit eten. Vooraf had ik een flan met aardappel en prei, met sausje, was erg lekker. Heel zacht van smaak en bijna fluweelachtig qua mondgevoel. Hoofdgerecht was tagliata met funghi di porcini, rozemarijnaardappeltjes en salade. Dolci was een chocoladetaartje met vloeibare binnenkant. Yum.
Vanmiddag lunchte ik met gezellige collega's bij een vegan tent, ik had een burger (met zwart broodje) vegan kipburger. Ofzo. Hoe omschrijf je zoiets? Het smaakte natuurlijk niet naar kip, maar zo hadden ze het genoemd (Chik'n). Het smaakte heel best. En het was gezellig en ik zat lekker in 't zonnetje, was een fijne werkonderbreking.
Bij thuiskomst had lief citroenrisotto met hazelnoten gemaakt, met courgette uit de oven en een stukje kip gevuld met ricottamengsel en omhuld door coppa di parma.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven