Wat eten we vandaag ?

12-09-2018 17:51 3122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een zoveelste deel van een topic over koken, eten en alles wat daarmee samenhangt - of niet…

Afbeelding


Het vorige deel vind je hier : eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/377891
irmaladouce wijzigde dit bericht op 03-09-2019 10:21
Reden: Het oude plaatje is niet meer beschikbaar
19.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Teigera, als je zo’n dankbaar publiek hebt voor je gezonde kookkunsten!

Vandaag eten we:
Boston clam chowder (met mosselen) zelfgebakken brood
Vanavond snacks. Tapas. Of hoe je het ook noemen wilt.

Brood met soep en hapjes dus vandaag want veel sportdemo’s. Ik hoop op tijd thuis te zijn voor de boodschappen levering, kunnen we daarna aan de hapjes.
He, Dolf, naar van je rug. Hoop voor je dat het snel weer beter wordt.

Leuk Teig, dat je frutjes allebei ook zo smullen van de makreel. :)

Rast, ja, alles okee! Weet niet wat het was, maar gelukkig was het snel weer over.

Oh, heerlijk Mermedina, clam chowder!

Ik heb aubergine in huis, tomaat, spinazie en kikkererwten. Ik denk dat ik een soort curry maak.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden shoarma van kipdijfilet op naanbrood met sla tomaat ui feta en knoflooksaus.
Penne met wokgarnalen in knoflooksaus, verse spinazie en roomkaas. Heerlijk en klaar met 10 minuten.
Alle reacties Link kopieren
Mogguh, vanavond maak ik fried rice heb ik besloten. Ik ga een lange wandeling maken dus dit is lekker makkelijk. Had nog een bakje gekookte rijst in de diepvries staan. Eitje erbij, klaar.
Alle reacties Link kopieren
De tuna melt aardappeltaart uit de Allerhande van deze maand met extra daarin zwarte olijven en gedroogde tomatenreepjes. Ik meng ook nog wat veldsla met komkommer, kerstomaatjes, appel, walnoten en een simpele dressing voor erbij.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag eten we:

Roodbaarsfilet met gewokte spinazie met dukkah en spicy (=mme jeanette peper en kaneel) zoete aardappels
En
Nog wat spinazie plus ui, champignons en veel verse peterselie (+knoflook, zest van citroenschil) met volkoren rode rijst en gebakken halloumi

Mmm en ik heb een chocoladecake gebakken. Iedereen is altijd dol op dit glutenvrije recept. Hij is zo lekker smeuiig van binnen en héél erg slecht voor je lijf en héél erg goed voor je humeur 😁. Gelukkig krijgen we hulp bij het opeten.

Fijne zondag allemaal!
Ik ga ook rijst eten. Met geroerbakte komatsuna met peper/knof/nam pla. En wat komkommer in het zuur. Denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak straks een pannetje groente/ eggdrop soep en eet een broodje denk ik.
Man heeft een bakje groene curry uit de diepvries gehaald maar daar heb ik geen zin in.
Hier een rustige zondag. Geen lange wandeling voor mij, het is hier behoorlijk slecht weer!! Bij jou beter Rastan?

Ik maak vanavond een quiche met prei, broccoli en (vega) speckjes. Geraspte kaas erop, ik denk dat de frutjes dat wel graag gaan lusten (ondanks dat er prei in zit, want daar zijn ze niet echt dol op).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor het eerst spaghetti gemaakt met venkel, salami en gepelde tomaten. Wordt een blijvertje.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak vandaag een witlofstampotje met kaas en uitgebakken ham erdoor.
En we hebben nog een kommetje soep van gisteren.
Alle reacties Link kopieren
Nasi met (zelf) gemarineerde vegetarische wokblokjes en groeten.
Gebakken eitje en komkommers op zuur erbij.
Lief heeft zich vanavond uitgeleefd op een "echte" pasta carbonara. Met wangspek, zelf meegebracht uit Italië, au bain marie opgewarmd eigeel (met thermometertje erin, ik vond hem zo lief met al z'n moeite op een doordeweekse maandagavond om lekker en authentiek voor ons te koken) en linguine. Helemaal comme il faut. Tomatensalade erbij en het smaakte écht heerlijk, dat andere soort spek proefde je echt wel.
Alle reacties Link kopieren
Komatsuna?

@Teig, dat klinkt echt heel lekker.

Wij aten een restje paddestoelenrisotto.

Gisteren hadden we een feestje en er werd gecateerd. Ik had botervis, mwah, gemengde groentes, mwah, lasanga, niet zo lekker, en gemarineerde zalm, wel lekker.

Voor morgen nog weer wat bedenken
Alle reacties Link kopieren
Man maakt voor zichzelf een soort nasi goreng met roerbakgroente ( die ik gekocht heb want zonder groente vindt hij ook prima). Ik moet straks werken dus eet van te voren een kopje soep en heb een kleine couscoussalade quinoasalade om mee te nemen wat ik zo snel tussendoor even kan weghappen.
Vanavond aten we een vega korma, met naan. Erin zat oa bloemkool, zoete aardappel en wortel. Al met al wel een beetje aan de zoete kant geworden, maar de frutjes vonden het heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Kookgodinnen, groetjes vanuit Medan! Het is fantastisch hier in Indonesië. We eten echt zalig. De laatste paar dagen fantastische Batak-smaken (Batak is een stam hier) Ze houden gelukkig wel rekening met de heetheid. Ook bij mensen thuis gegeten.

Mijn prikkelbare darm heeft in het begin wat opgespeeld maar een cola per dag (drink ik anders nooit) en veel rijst houdt het in bedwang.

Lees af en toe mee. De WiFi doet het overal wel goed. Morgen naar Java. :hello:
Alle reacties Link kopieren
Hé koreveen ! Klinkt goed hoor. Ik wens jullie een fijne voortzetting.

Gisteren aten we masoor dhal met basmatirijst, raita, naan en mangochutney. Vandaag eten we gnocchi uit de oven met verse tomaten, courgette, ui, knoflook. Met Italiaanse kruiderij en mozza di bufala.

Naar aanleiding van de pasta carbo van Teigera, heb ik puber gevraagd om dat weer eens te maken dit WE (doet hij graag en goed). Hij heeft beloofd om er Provencaalse tomaten uit de oven bij te maken :yes:
Voor de lunch: Turkse Pizza

Avondeten: Schoarma kip met aardappelen.
Alle reacties Link kopieren
Ha KV ik zag al wat -prachtige - foto’s langskomen, en ook van het eten hmmmm. Ik zou ook nog wel eens die kant op willen (tja, lang lijstje he) geniet er verder van!

Qua eten afgelopen dagen, niks meldenswaardigs. Vandaag maak ik een provencaals achtige bonenschotel (met knof, ui, paprika, courgette, tomaten en thijm/oregano) en daar grill ik een stukje tonijn bij.
Alle reacties Link kopieren
In plaats van dat er dingen afgestreept worden en het wensenlijstje korter wordt lijkt het alleen maar langer te worden als ik zulke foto’s zie Koor :P

Wij aten notenrijst met boontjes met kerriesaus en een vegetarische schijf. Geloof dat het Griekse rondo was.
Maandag: tomaten risotto
Dinsdag: Part 2 van de curry die ik van het weekend maakte met aubergine & kikkererwten
Vandaag: Siciliaanse pasta met ansjovis, tomatenpuree, rode wijn, pijnboompitten en rozijnen.
Geniet van je pasta carbonara irmaladouce! Leuk dat puber dat voor je wil maken. Hoop dat mijn frutjes later ook graag koken.

KV, geniet lekker! Fijn dat je het eten goed kunt hebben.

Wij aten gisteravond een stoofschotel met Puy-linzen en een uit Frankrijk meegebracht worstje (uit de streek waar we zaten), met wortel, ui en een stukje brood erbij. Was erg smakelijk en het paste goed bij het smerige weer. Ik was werkelijk tot m'n ondergoed nat gisteren, bah.
Vanavond maakt lief een Perzische pilav met o.a. aubergine.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren een nieuw recept gemaakt van de AH-site: Fusilli doperwt met spek en champignonsaus. Ik had geen fusilli want wij eten KH-arm (zo veel mogelijk) maar ik had nl. wel KH-arme rotini. Het bleek een makkelijk en erg lekker gerecht te zijn.
Vandaag 'iets' met varkensvlees, kastanjechampignons, lente-ui en gember. Ik denk dat ik nog even een paksoi haal en er een curry bij maak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven