Luxe hotel en diner in Overijssel

13-09-2018 21:39 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfelde even of ik dit topic in Eten of Reizen moest openen, maar ik doe het toch maar hier. Want het eten gaat voor ;-). Al is een hotel kamer met bad ook wel wenselijk.

Maar nu eerst het verhaal: mijn partner is bijna jarig en ik wil hem graag verrassen met een momentje voor elkaar na een roerige periode. Aangezien ik vind dat hij iets bijzonders verdient ben ik opzoek naar een luxe/bijzondere plek om te overnachten en te eten. Dit mag op dezelfde locatie zijn maar ook in de buurt van elkaar. Echter wel met de beperking dat het in Overijssel moet zijn omdat we vanwege gezondheidsredenen maar een beperkte afstand kunnen afleggen voordat we op de plek van bestemming zijn.

Nu ben ik hier zelf niet zo in thuis en zie ik inmiddels door het bomen het bos niet meer. Ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben.
Ik zag bijvoorbeeld een mooi hotel/restaurant in Deventer aan de IJssel, maar deze is helaas niet meer te boeken voor de datum die ik in gedachten heb.
Alle reacties Link kopieren
Koperen Hoogte bij Zwolle/Lichtmis?
De Koperen Hoogte? De Librije is vast ook niet meer te boeken, maar Librijes Zusje misschien wel. Kaatje bij de Sluis in Blokzijl. Of Mooirivier bij Dalfsen.
Alle reacties Link kopieren
‘T Losse Hoes in Holten. Prachtige omgeving en heerlijk eten in het leuke restaurant.
Huis Vermeer in Deventer
Alle reacties Link kopieren
Prismax, bedoel je t restaurant in Terwolde?

Vanaf welke plaats moet je konen?
Alle reacties Link kopieren
Mooi Rivier in Dalfsen?
Alle reacties Link kopieren
Mooirivier in Dalfsen. Het eten is er echt super en de kamers lekker luxe maar niet over de top.
Hoog Holten on Holten is fijn! Lekker luxe, mooi en relaxed. Niet irritant chique. Fijne kamers, mooie omgeving, lekker eten.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips zover! Stom dat ik niet aan Mooirivier heb gedacht, ik ben daar in de buurt opgegroeid.

Er staan ook opties tussen die ik zelf nog niet gevonden had en even ga uitpluizen! Super bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Stuiterdraakje schreef:
13-09-2018 22:01
Prismax, bedoel je t restaurant in Terwolde?

Vanaf welke plaats moet je konen?
Ik bedoelde het IJsselhotel in Deventer in de OP. Welk restaurant bedoel jij?

Wij komen zelf uit Hengelo.
Alle reacties Link kopieren
Diekshuus Terwolde. Geen kaart. Je geeft aantal gangen aan en wat je evt niet lust/mag hebben
Alles komt uit de buurt/eigen tuin.
En slapen in de Slaapfabriek in Teuge geloof ik

En als je van sushi houdt: Tao in Enschede. Verso, Yuen zijn ook top. Is ook in Enschede
In Doetinchem zit Ruimzicht. Kan je ook overnachten.
De Kemper in Markelo, hebben een b&b (althans, paar jaar geleden)
En dat hotel/restaurant in de Lutte, de Wilmersberg
Holten; de Swarte Ruyter
Borne; Dorset. Maar qua hotel zou ik daar niet weten..
Landgoed De Uitkijk in Hellendoorn
Landgoed De Holtweijde, bij Lattrop in de buurt. Ik heb er een paar weken terug met m’n vriend gegeten en dat was echt top! Je kunt er ook overnachten, maar omdat wij dat niet hebben gedaan, kan ik je daar niks over vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Hotel de Zon in Ommen. Super locatie.
De Bokkepruik, Hardenberg
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
prismax schreef:
13-09-2018 22:36
Wij komen zelf uit Hengelo.
Het Lansink in Hengelo? Is ook een hotel.
Dorset Borne en dan slapen in Delden? Of b&b saasveld/zenderen?
Alle reacties Link kopieren
Herberg de witte gans in Hoonhorst in de buurt van Dalfsen is een leuk en goed restaurant.
Alle reacties Link kopieren
Het is net niet in Overijssel, maar wel in de buurt van Hengelo:
De Kastanjefabriek in Eibergen. Het is nog niet zo lang geleden geopend en schijnt erg luxe te zijn. Daar tegenover heb je een aantal restaurantjes :)
Alle reacties Link kopieren
Bouwkunde, Huis Vermeer, La Cucina Italia of Arsenaal in Deventer. Gildehotel zit voor allen om de hoek. Da's een Fletcherhotel en als je daarop zoekt vind je nog wel eens mooie aanbiedingen. En Deventer is een prachtige stad.
blub
Alle reacties Link kopieren
Kastanjefabriek is b&b
En restaurants daar in de buurt: 2x all you can eat, chinees, shoarma, hollands (de klok), bistro (in de plaatsen daarom heen ook eetcafes/bistro; lekker maar niet culinair hoogstaand..) vergelijkbaar met de Twee Wezen in Hengelo vind ik.
Groenlo heeft een soort van hollands tapas restaurant (frederik hendrik)
Alle reacties Link kopieren
De Wiemsel in Ootmarsum. Sowieso leuk dorpje met veel gallerijtjes.
Alle reacties Link kopieren
http://www.hotelgaia.nl/
Swarte Ruijter. Prachtig!
Alle reacties Link kopieren
Of thermen Bussloo. Zeer goed hotel met bad. Goed restaurant en nog en groot saunacoplex erbij ook. Kan ook zonder de sauna.
blub
Alle reacties Link kopieren
CommonSense schreef:
13-09-2018 22:27
Hoog Holten on Holten is fijn! Lekker luxe, mooi en relaxed. Niet irritant chique. Fijne kamers, mooie omgeving, lekker eten.
Wij gaan elk jaar wel een keer naar Hoog Holten in het wildseizoen, erg leuk!

Een andere aanrader is de Wilmersberg in De Lutte,
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven