teriyaki recept

14-09-2018 11:47 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst in een noodle restaurant (wagamama) gegeten, terwijl ik zelf nooit noodles klaar maak. Ik heb teriyaki salmon soba gehad, en dat vond ik toch lekker! Nu ben ik op zoek naar een vergelijkbaar recept, maar het mag ook vegetarisch of met kip of biefstuk.

Waar het mij om gaat is diezelfde (soja?)saus, en als groente iets van peultjes en paksoi. Geen paprika vanwege allergie, en liever geen champignons want dat lusten de kinderen niet (beide zaten er bij wagamama niet in). die noodles die er bij zaten waren dikker/breder dan de noodles die ik in Nederland meestal zie, geen idee hoe dat heet?

ik vind het moeilijk om op internet iets te vinden wat enigszins vergelijkbaar is. Heeft iemand ervaring met dit soort gerechten?
The past may be in tatters
But today is all that matters
zelf maak ik vaak gebruik van deze site:
http://www.woksausmaken.nl/woksauzen/
Ik ken het niet maar denk wel dat je udon noodles bedoeld en deze zijn in elke toko verkrijgbaar. Ik denk dat als je daar een (goede) fles teriyaki saus haalt je al een heel eind komt. Knoflook, ui groente en gewenste vlees of vis erbij.. volgens mij houden die restaurants het redelijk simpel (saus zelf maken kan natuurlijk ook, is heel makkelijk, internet staat er vol mee!)
Alle reacties Link kopieren
Teriyakisaus kun je op heel veel verschillende manieren maken.
Ik doe het zo:
-héél fijngesneden knof
-gember
-limoensap
-basterdsuiker
-sesamolie
-sojasaus
-aangelengde maizena.
Misschien bedoel je qua noodles Ramen?
Alle reacties Link kopieren
gruffalo schreef:
14-09-2018 11:47
Ik heb teriyaki salmon soba gehad, en dat vond ik toch lekker!
Dat klinkt alsof het soba noodles waren, alleen zijn die juist niet zo dik.
ouwewijsneus schreef:
14-09-2018 11:58
zelf maak ik vaak gebruik van deze site:
http://www.woksausmaken.nl/woksauzen/
Leuke site!

Dit zocht ik, erg handig.
Alle reacties Link kopieren
dank voor de tips!
dat soba de type noodles was, had ik niet door. Je kunt ze blijkbaar bij de jumbo kopen, dat is mooi. en dan recepten voor de teriyaki saus, fijn! Udon noodles zien er ook goed uit, ga ik ook uitproberen. ik hou niet zo van die hele dunne noodles maar weet nooit wat ik waar voor kan gebruiken.

is het verder gewoon het vlees opbakken, noodles/saus/groente er door mikken en dat is het?
The past may be in tatters
But today is all that matters

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven