De Buyer pannen, iemand ervaring?

15-09-2018 12:47 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben me aan het oriënteren op nieuwe pannen en dit lijkt me wel wat. Iemand ervaring? Zowel goede als slechte.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Geweldige pannen! Heerlijk om in te bakken, wordt goed heet. Nadeel is wel dat die grote echt loeizwaar zijn. Je moet ze met de hand afwassen, dus dat is nogal een klus. Als je er een laagje water in laat staan krijg je roest (gaat er makkelijk weer uit).

Een vriend van mij is chef in een sterren restaurant en die koopt trouwens gewone blokker koekenpannetjes. Hij zweert erbij. Hij gooit ze wel elke vier weken weg ivm extreem intensief gebruik.
Ik heb er twee. Geweldige pannen, maar je moet ze wel eerst goed inbranden en dan zijn ze top.

Zoek op YouTube naar DeBuyer seasoning en er zijn talloze filmpjes:

https://youtu.be/93PqAgTcUOA

https://youtu.be/OXp6KRw_Qzo

Als je echt gewend bent aan Tefal/teflon pannen is het misschien even wennen, maar ik was altijd al gewend aan gietijzer etc, dus voor mij is de stap niet groot.
Wij hebben een grillpan. Fijne pan, maar merk wel dat ik vaker naar de Tefal grijp. Ze roesten snel en ik vind het een hele zware pan. Maar goed, je bakt er wel lekker biefstuk in.
Alle reacties Link kopieren
Top voor vlees en gebakken aardappelen. Vis en ei krijg ik echter niet goed los van de pan. En na saus met zuur (tomaat) moet je weer opnieuw inbranden, dus daarvoor hebben we toch een anti aanbakpan.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Hoe krijg je de roest en/of beschadigingen uit de pan?
Muppet3640 schreef:
15-09-2018 14:29
Hoe krijg je de roest en/of beschadigingen uit de pan?
Die van mij is nog nooit gaan roesten. Na gebruik spoel ik ‘m af en droog de pan goed en dan smeer ik de pan in met wat olie.

Maar volgens mij kun je roest met schuurspons verwijderen en dan weer opnieuw inbranden.
Alle reacties Link kopieren
Muppet3640 schreef:
15-09-2018 14:29
Hoe krijg je de roest en/of beschadigingen uit de pan?
Lekker boenen met een pannensponsje. Is niet heel ingewikkeld.
Heb er vier en ben er heel blij mee. Ooit begonnen met de pannekoekenpan. Laat je in de winkel wel voorlichten. Ze hebben verschillende soorten materiaal. Scheelt soms best in gewicht.
Ik heb er een gehad, maar die heb ik weer verkocht. Vond het nogal onhandig, veel onderhoud, inbranden en zwaar. Niet alles kun je er makkelijk in bakken.

Heb nu le creuset koekenpannen, vind ik fijner.
Alle reacties Link kopieren
Geldt dat met die pannenspons ook als de pan nog nooit gebruikt is? Heb de pan een tijd geleden gekocht, maar hadden er nog niets mee gedaan. Stond nog in de verpakking in de kast. Dus nog niet schoongemaakt en ook nog niet ingebrand.
Muppet3640 schreef:
16-09-2018 11:05
Geldt dat met die pannenspons ook als de pan nog nooit gebruikt is? Heb de pan een tijd geleden gekocht, maar hadden er nog niets mee gedaan. Stond nog in de verpakking in de kast. Dus nog niet schoongemaakt en ook nog niet ingebrand.
Dan heb je toch helemaal geen spons nodig? Volgens mij kun je het wax-laagje dat er in het begin nog op zit gewoon onder heet water afspoelen en met keukenpapier drogen voor je gaat inbranden. Dan hoef je niks te schrobben.

Maar dit staat echt wel in de instructies hoor.
Head* schreef:
15-09-2018 19:54
Ik heb er een gehad, maar die heb ik weer verkocht. Vond het nogal onhandig, veel onderhoud, inbranden en zwaar. Niet alles kun je er makkelijk in bakken.

Heb nu le creuset koekenpannen, vind ik fijner.
Le Creuset is ook prima inderdaad. Ik heb een kleintje waar ik eieren in bak.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt iedereen. Ik ga een de Buyer koekenpan kopen. Le Creuset lijkt me ook wel goed maar jeetje wat zijn die duur!
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Zeker het geld waard!! Wij hebben er een om vlees/aardappelen in te bakken. En de crêpe pan waar we pannenkoeken en eieren in bakken. Echt top!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven