Puur natuur

15-09-2018 22:24 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al een beetje verraad ik wil mezelf graag uitdagen om de komende tijd eens te proberen zoveel mogelijk natuurlijk te eten. Zo min mogelijk pakjes, zakjes, frisdrank etc.
Wie heeft er zin om mee te schrijven?
Met als doel elkaar motiveren, lekkere recepten te delen, tips and tricks te geven over voedingsmiddelen etc.
Alle reacties Link kopieren
Goh, daar zijn verder ook nog geen topics over...... :roll:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Vast wel maar geen recente topics..
Alle reacties Link kopieren
Hier je eerste mee schrijver. Ik hou wel van puur natuur. En van koken, dat is wel een must als je zo weinig mogelijk pakjes en zakjes wil gebruiken.
Pick your battles and bloom
zak chips opengetrokken. aardappel, zout en olie alleen natuurproducten. heerlijk
Puur natuur dus alleen maar rauwkost? Zonder dressing?



Volgens mij is de Vegan Challenge maand weer aan het beginnen, ik zou daarbij aansluiten als ik jou was
Puur natuur bestaat niet meer, in het hedendaagse eetleven.
Alle reacties Link kopieren
Smakelijk eten S-Meds, geniet van je chips.

Marana--, ik weet niet hoe TO het bedoelt maar zo'n vegan challenge of geen dressing is niets voor mij. Een dressing zelf maken en brood zelf bakken dan weer wel. Al komt het dan alsnog uit verpakkingen.

Vanavond heb ik mijn wortelen zelf staan schillen, dat noem ik puur natuur. En de schil zit in een zakje in de vriezer (met wat ander restafval van bijvoorbeeld ui, courgette, champignons en aardappelschillen) omdat ik daar een bouillon van ga trekken. Met zout uit een potje.
Mayonaise maak ik zelf, net als notenpasta, tomatensauzen en chutneys. Kruiden en marinades komen niet uit een maggi zakje.

Ik ga er even vanuit dat To het ook zo bedoeld. En nu ga ik even een blokje kaas snijden om te knabbelen. Uit een verpakking ja.
Pick your battles and bloom
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
16-09-2018 00:07
Puur natuur bestaat niet meer, in het hedendaagse eetleven.
Dat is waar.
Ik vind het wel fijner om volkorenbrood, zilvervliesrijst en roomboter te eten. Mijn drinken komt uit de kraan. En als ik kan kiezen uit verse groenten of groenten uit pot dan is het ook wel duidelijk welke ik neem. Wereldgerechten zie ik als leuk om ideeën op te doen, om ze daarna zo vers mogelijk te maken. Taco's bakken is niet zo moeilijk, maar wel 100 keer lekkerder. En naar mijn idee net wat puurder.
Pick your battles and bloom
Alle reacties Link kopieren
Ik haal mijn inspiratie uit de kookboeken van o.a Jamie Oliver.

En uit internationale kookboeken. Authentieke recepten uit Italie, Azie, spanje, mexico, zuid amerika etc.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
15-09-2018 23:51
Puur natuur dus alleen maar rauwkost? Zonder dressing?



Volgens mij is de Vegan Challenge maand weer aan het beginnen, ik zou daarbij aansluiten als ik jou was
Kan je lekker sojamelk of amandelmelk uit de fabriek in de koffie stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet wel handjes groene pompoenpitten. En appels. De rest van mijn voedsel is bewerkt. Tenminste verhit geweest.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Niet dat er nog veel natuurlijk is aan consumptiefruit. Het zijn "veredelde" rassen op onderstam dus door mensen gemaakt. Ze groeien zo niet in de natuur.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je zou verrast zijn als alle voedsel strikt natuurlijk werd in Nederland. Maar heel weinigen zouden dan in leven kunnen blijven. En erg lekker zou het eten dan niet zijn. Alleen de heel sterken zouden dan genoeg eten kunnen bemachtigen. En de hele dag kauwen om maar genoeg calorieën binnen te kunnen krijgen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Battlebloem schreef:
16-09-2018 00:17
Dat is waar.
Ik vind het wel fijner om volkorenbrood, zilvervliesrijst en roomboter te eten. Mijn drinken komt uit de kraan.
Allemaal puur natuur. :roll:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
retrostar schreef:
16-09-2018 08:32
Je zou verrast zijn als alle voedsel strikt natuurlijk werd in Nederland. Maar heel weinigen zouden dan in leven kunnen blijven. En erg lekker zou het eten dan niet zijn. Alleen de heel sterken zouden dan genoeg eten kunnen bemachtigen. En de hele dag kauwen om maar genoeg calorieën binnen te kunnen krijgen.
het meerendeel van je voeding is natuurlijk. Groenten fruit zuivel granen/brood vlees vis ei soja rijst etc etc
Battlebloem schreef:
16-09-2018 00:11
Smakelijk eten S-Meds, geniet van je chips.

Marana--, ik weet niet hoe TO het bedoelt maar zo'n vegan challenge of geen dressing is niets voor mij. Een dressing zelf maken en brood zelf bakken dan weer wel. Al komt het dan alsnog uit verpakkingen.

Vanavond heb ik mijn wortelen zelf staan schillen, dat noem ik puur natuur. En de schil zit in een zakje in de vriezer (met wat ander restafval van bijvoorbeeld ui, courgette, champignons en aardappelschillen) omdat ik daar een bouillon van ga trekken. Met zout uit een potje.
Mayonaise maak ik zelf, net als notenpasta, tomatensauzen en chutneys. Kruiden en marinades komen niet uit een maggi zakje.

Ik ga er even vanuit dat To het ook zo bedoeld. En nu ga ik even een blokje kaas snijden om te knabbelen. Uit een verpakking ja.
waarom schil je de wortels.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
16-09-2018 00:07
Puur natuur bestaat niet meer, in het hedendaagse eetleven.


Helaas hebben nog maar weinig mensen een eigen moestuin, kipjes, fruitbomen, een kas etc....
quattro35 schreef:
16-09-2018 09:58


Helaas hebben nog maar weinig mensen een eigen moestuin, kipjes, fruitbomen, een kas etc....
Nee maar anderen wel en die verkopen dat
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
16-09-2018 00:07
Puur natuur bestaat niet meer, in het hedendaagse eetleven.
Eén van de redenen voor onze toegenomen gezondheid en levensverwachting.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Heb mijn hele eetpatroon in de zomer omgegooid dus ook zoveel mogelijk natuurlijk.
Ongeveer 1x per week let ik niet echt op.

Het ging met ups en downs en soms is het nog best lastig maar de basis zit erin.

Ben iig wel zo'n 12 kilo kwijt wat ik ook wilde en een perzik huidje gekregen.

Van het een kwam het ander en gebruik nu ook zo'n beetje alleen nog maar bio verzorgingsproducten en schoonmaakmiddelen enzo.
Niet alles, ben nog bezig.

Mbt kosten is het zo dat het soms duurder is echter bespaar ik ook op zoveel producten die ik niet meer koop.
Zoals de reguliere koek, snoep, pakjes, mixen, sausjes, dranken, aardappelen, pasta's, voor gemaakt fabrieks eten, restaurantjes, afhaal eten, suikers, ongezonde snacks etc.

Zoek nog wel lekkere recepten en lees graag mee.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
16-09-2018 09:04
Allemaal puur natuur. :roll:
Nee, natuurlijk niet. Ik heb geen land om te verbouwen of vee op te houden en geen molen.
Ik heb het idee dat TO het over meer verse producten heeft (tomaten pellen versus tomatensaus uit een fles of blik). Maar het kan ook zijn dat ik dat verkeerd heb begrepen.
Pick your battles and bloom
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
16-09-2018 09:11
waarom schil je de wortels.
Omdat ik die niet schoongespoeld en voorverpakt koop. Ik spoel en schrob ze, en dan schil ik ze omdat ze er dan lekkerder uitzien. Het oog wil ook wat. Om een groentebouillon te maken zijn die schillen prima.
Pick your battles and bloom
Battlebloem schreef:
16-09-2018 13:06
Nee, natuurlijk niet. Ik heb geen land om te verbouwen of vee op te houden en geen molen.
Ik heb het idee dat TO het over meer verse producten heeft (tomaten pellen versus tomatensaus uit een fles of blik). Maar het kan ook zijn dat ik dat verkeerd heb begrepen.


Ooh schrijf dan vers ipv puur natuur. Ik vind puur natuur eten echt klinken alsof ze alleen rauwkost wil gaan eten. Al het andere is bewerkt, koken is ook bewerken.
Alle reacties Link kopieren
Misschien niet goed verwoord inderdaad maar ik bedoel zo vers mogelijk koken.
Inderdaad bv. pastasaus zelf maken van tomaten, bloemkoolrijst maken, zelf je tussendoortjes maken van zo be mogelijk natuurlijke producten zoals dadels etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven