Wie wil er meedenken?

18-09-2018 18:49 26 berichten
Binnenkort geef ik een feestje, voor ongeveer 20 man.
Het zal vanaf 16.00 uur zijn dus ik wil ook een soort buffet maken.
Nu ben ik een redelijk goede kok, maar omdat het mijn eigen feestje is wil ik ook geen uren in de keuken staan (ook niet van te voren).

Wie heeft er goede ideeën om het toch nog feestelijk, met wat variatie én smakelijk op tafel te krijgen? Wat is jullie snelle succesrecept?

Ik hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
Ik maak gegeld een currybuffet, diverse currys naan popadoms etc
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan voor Indisch (de snelle en makkelijke variant met boemboes). Paar pannen op het vuur, gerechten lekker laten pruttelen, en op de dag zelf alleen nog even opwarmen. Bak rijst erbij (desnoods van de Chinees) en wat garnering, en klaar ben je.
Broodjesbuffet?

Waarbij iedereen dus zijn eigen broodje maakt.
Brood op tafel, beleg ernaast (wat luxe-beleg erbij) en smeren maar ...

Eventueel ook nog een pot of 2 soep erbij.



Hou er bij die curry-toestanden rekening mee dat niet iedereen dat eet.
Alle reacties Link kopieren
Nasi goreng met snelle saté ( dus kip stukjes met pindasaus ) en kroepoek en komkommer zoetzuur erbij.

Wraps en taco’s die je kan vullen met gehakt, bonen, kip, sla etc . Klaar zetten en de mensen zelf laten vullen.

Chili con carne al dan niet met rijst of stokbrood.
Alle reacties Link kopieren
Paar pannen soep en stokbroodjes met verschillende tapenades en kruidenboter en pastasalade, fruitsalade en rouwkost erbij.
.
Alle reacties Link kopieren
Of je koopt hamburgers en laat die een van de aanwezige mannen op de bbq gooien. Op tafel broodjes en aardappelsalade en coleslaw.
Alle reacties Link kopieren
Joepjenies schreef:
18-09-2018 19:09
Paar pannen soep en stokbroodjes met verschillende tapenades en kruidenboter en pastasalade, fruitsalade en rouwkost erbij.
.
Rouwkost? Is het een begrafenis?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit pas gedaan voor de verjaardag van mijn vriend. Op een doordeweekse dag na werk.

Verschillende brood & borrel planken gemaakt;
- Italiaanse plank
- visplank
- kazenplank
- Hollandse plank
- zoete / chocolade plank

Met voldoende groente en verschillende soorten brood. Aangevuld met wat bakjes met lekkere noten.

Het meeste kan je vooraf snijden en gekoeld bewaren. Verder veel kant en klaar vis en vlees. Door de avond heen de planken aanvullen. De planken stonden ook wat verdeeld door de kamer.

Dit werkte erg goed. Ik had ook nog wat warme hapjes gemaakt die ik alleen in de oven moest opwarmen. Wij waren met 25 personen en de laatste gingen om 11 uur weg.


Voor een meer buffet iets (ik heb warmhoudbakken) maak ik vaak verschillende curries. Simpel in een slowcooker. Met rijst, naan brood, salade, chutney en raita.


Hartige taarten is ook lekker, maar wel veel meer werk.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Er gaat niets zo snel op als broodjesbalmetpindasaus / broodjes kroket.
Kun je nog zo’n culinair buffet in elkaar draaien : simpel en vet scoren ‘t best.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
18-09-2018 19:24
Er gaat niets zo snel op als broodjesbalmetpindasaus / broodjes kroket.
Kun je nog zo’n culinair buffet in elkaar draaien : simpel en vet scoren ‘t best.

Hahahahaha, mijn kinderen zouden daar in ieder geval heel gelukkig van worden.
Feestje is niet bij mij thuis, dus het moet ook nog enigzins te vervoeren zijn.
Indisch koken kan ik (geleerd van een Indische oma) maar wilde het mezelf eigenlijk makkelijker maken.
Het hamburger buffet vind ik eigenlijk ook wel een idee.
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
18-09-2018 18:49
Binnenkort geef ik een feestje, voor ongeveer 20 man.
Het zal vanaf 16.00 uur zijn dus ik wil ook een soort buffet maken.
Nu ben ik een redelijk goede kok, maar omdat het mijn eigen feestje is wil ik ook geen uren in de keuken staan (ook niet van te voren).
Domino's pizza bellen en 20 pizza's laten afleveren.
Alle reacties Link kopieren
Ik was laatst op een feestje met een build-your-burger-buffet ook leuk en lekker! Hamburgerbroodjes, hamburgers, sausjes en toppings (denk aan augurk, ui, kaas, bacon, sla, etc) stonden naast de aardappelsalade en frietjes. Je zou er eventueel nog een salade bij kunnen zetten.
Incubus2016 schreef:
18-09-2018 19:42
Ik was laatst op een feestje met een build-your-burger-buffet ook leuk en lekker! Hamburgerbroodjes, hamburgers, sausjes en toppings (denk aan augurk, ui, kaas, bacon, sla, etc) stonden naast de aardappelsalade en frietjes. Je zou er eventueel nog een salade bij kunnen zetten.

Ik heb daar net op gegoogled en denk dat het dat maar wordt.
Best leuk aan te kleden, geen bergen met werk en heel goed voor te bereiden.
Alle reacties Link kopieren
Kleine aanvulling; om het iets gekleder te maken leg er wat visburgers en lekkere Spaanse pittige worstjes bij... en originele topping als tomatensalsa, aioli, mooiere sla (alle zakken babysla) en ingelegde uienringen. Alvast veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Van te voren te maken buffet:
Quiches
Gevulde broodjes maken mbv zo'n rol croissantdeeg (met bijvoorbeeld pittig lamsgehakt)
Fricandeau in plakken met saus
Kaasplank & stokbrood
Salades - dressing apart serveren
Druiven in kleine trosjes
Meloen
Dipgroentes met dip.
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
18-09-2018 19:48
Ik heb daar net op gegoogled en denk dat het dat maar wordt.
Best leuk aan te kleden, geen bergen met werk en heel goed voor te bereiden.
Wij hebben het laatst gedaan, met zo'n 30 man. Was erg lekker (geen kant en klaar burgers) maar meteen ook de laatste keer.

Het grootste nadeel was dat er steeds maar zo'n zes burgers tegelijk klaar waren. En direct van de BBQ zijn ze natuurlijk veel lekkerder dus mijn man wilde niet vooruit bakken. Maar dan ben je dus wel steeds de volgende gegadigden erbij aan het roepen. Gelukkig hadden we er geen frites bij. Voor een burger mèt verse warme friet ernaast, sta je namelijk met twee man te buffelen tot de laatste gast heeft gegeten.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
18-09-2018 20:04
Het grootste nadeel was dat er steeds maar zo'n zes burgers tegelijk klaar waren. En direct van de BBQ zijn ze natuurlijk veel lekkerder dus mijn man wilde niet vooruit bakken. Maar dan ben je dus wel steeds de volgende gegadigden erbij aan het roepen. Gelukkig hadden we er geen frites bij. Voor een burger mèt verse warme friet ernaast, sta je namelijk met twee man te buffelen tot de laatste gast heeft gegeten.
Dan zorg je toch voor een grotere barbecue, houd je ze warm in de oven of je gaat helemaal over op self-service en laat iedereen zijn eigen burger bakken (wel net zo gezellig, samen kletsen rond de barbecue). En buffelen om friet klaar te krijgen? Je laat toch gewoon het mandje zakken en zet de kookwekker en herhaalt dit een paar keer. Of zie ik nou iets over het hoofd?

TO: lekker makkelijk doen met de toppings (voorgesneden sla etc) en thuis alvast in schalen doen zodat je tijdens het feest bijna niks meer hoeft te doen. Veel plezier alvast!
Alle reacties Link kopieren
Juist, je staat dan tijdens het eten steeds een mandje frites in het vet te hangen.

Aan een goed voorbereid buffet, heb je verder geen werk, dat zet je neer en dan kan je zelf ook gezellig gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens ook ooit een feest gehad met op de uitnodiging in kleine lettertjes iets als:
Cadeautip - een buffetgerecht
(als je dit wil doen, geef je dan je plannen even door?)


Dus dat heb ik gedaan. Was erg leuk, gezellig en lekker. Iedereen die wat meenam, had een gerecht gekozen waar ze trots op waren.
Joepjenies schreef:
18-09-2018 19:09
Paar pannen soep en stokbroodjes met verschillende tapenades en kruidenboter en pastasalade, fruitsalade en rouwkost erbij.
.
Altijd die eeuwige soep....
yette schreef:
18-09-2018 20:23
Juist, je staat dan tijdens het eten steeds een mandje frites in het vet te hangen.

Aan een goed voorbereid buffet, heb je verder geen werk, dat zet je neer en dan kan je zelf ook gezellig gaan zitten.

Snackbar om de hoek, daar stuur ik even een kind heen. Burgers grill ik thuis en pop ik daar in de oven. Met wat "sjiekere" toppings en salade moet het lukken.
Vrolijkezomer schreef:
18-09-2018 19:54
Kleine aanvulling; om het iets gekleder te maken leg er wat visburgers en lekkere Spaanse pittige worstjes bij... en originele topping als tomatensalsa, aioli, mooiere sla (alle zakken babysla) en ingelegde uienringen. Alvast veel plezier!
En voorzie ook iets voor vegetariërs.

Een broodje met alleen maar sla is zo kaal.
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
18-09-2018 19:30
Hahahahaha, mijn kinderen zouden daar in ieder geval heel gelukkig van worden.
Feestje is niet bij mij thuis, dus het moet ook nog enigzins te vervoeren zijn.
Indisch koken kan ik (geleerd van een Indische oma) maar wilde het mezelf eigenlijk makkelijker maken.
Het hamburger buffet vind ik eigenlijk ook wel een idee.
Kun je niet bij de plaatselijke snackbar een schaal vol borrelhappen bestellen?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
18-09-2018 20:51
En voorzie ook iets voor vegetariërs.

Een broodje met alleen maar sla is zo kaal.
Goed idee! Helemaal eens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven