Wat eet jij op dit moment? Deel 16

26-09-2018 21:03 3003 berichten
Hier schrijven we weer verder over ons eten en zoveel meer...
Wil je meeschrijven, dan ben je van harte welkom.
Hier vind je het vorige topic eten/wat-eet-jij-op-dit-moment-deel-15/ ... 400911/120
Eet smakelijk allemaal! Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt lekker ZZ al heb ik zelf altijd hoh gehakt. Pruimtomaten ken ik niet, hebben ze die blikken bij AH?
Ik neem nu een nep cornetto als toetje.
Alle reacties Link kopieren
Ja. Cirio pelati. Die vind ik het beste.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk bij een horeca slager en neem daar al mijn vlees mee dus geen advies Zenzeo.
Die tomaten ken ik ook niet,zal hier eens kijken bij de ah.

Wij hebben grieks gehaald,was heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ja thee de schenkel staat al te trekken. Bouillon blokje er in. Ik ruik het al .

Viva. Als het mogelijk is voor jou .zou ik ook minder gaan werken.
Heb ook n schoondochter. altijd geïrriteerd en druk .geen tijd om n normaal gesprek te voeren.
Ken meer vrouwen die moeten werken met kinderen. maar het lijkt wel dat zij de enige is.
En natuurlijk is het ook druk.twee kinderen n baan en het huishouden,maar daar hoef je geen bitch door te worden.pffffffffffff.
Gezellige avond allen .Alles komt goed.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Viva,wat goed dat je wat minder kan gaan werken.Hopelijk gaat dat je wat rust brengen.

Chris,heerlijk een zelfgetrokken bouillon.

Ik heb een koffie.
Alle reacties Link kopieren
Net op: 2 mandarijntjes, 1 kersenthee, 1 kikker.
Als ik tomatensoep maak doe ik dat ook van een basis van schenkels en mergpijp. Komt ook op mijn lijstje naast de boerenkool.
Voordat ik het vergeet: ik heb net broodjes met filet Americain gegeten. Zo lekker!
thee schreef:
26-09-2018 22:10
Bedankt voor het nieuwe topic openen TV al kijkt er volgens mij nooit iemand nog in het oude topic. Alweer een paar dagen voorbij sinds mijn laatste berichtje. Tijd vliegt.
Coetje, wat een ellende toch steeds weer, denk vaak aan je :hug:
Chris wat ontzettend fijn dat je man een goede uitslag had en nu maar hopen dat de ontsteking weg gaat/weg blijft.
Voor de 'dippers' onder jullie, een daglichtlamp al eens overwogen. Heb 'm denk ik al ruim 12 jaar, zou niet meer zonder kunnen (bovendien is het goed licht als ik met de naaimachine bezig ben).
Cela ook al een tijd niet gelezen en :( helaas ook nog steeds geen HB terug :(
Jullie hebben weer lekkere dingen gegeten. Zal eens even in mijn geheugen graven naar de afgelopen 1,5 week.
17e broodjes gebakken ei/gebakken bacon
18e rode koolstamppot
19e van alles op de jaarmarkt (hamburger, nasi/saté schoteltje, broodje gerookte zalm, wijntjes, ijsjes)
20e broodjes paling (v/d jaarmarkt)
21e gehaktstoofpotje met rijst
22e sukadelapje, pieper, zuurkool
23e patat met bamischijf (smaakte me totaal niet)
24e verse worst, pieper, spinazie
25e warme lunch, satéschoteltje met een vriendin bij een Van der Valk + een dame blanche dus 's avonds kommetje verse tomatensoep met geroosterd brood
26e erwtensoep met gebakken boterham
Nu geen (moeders)soepjes meer in de vriezer. En heb wel lekkere mandarijntjes van Lidl. Ze zijn erg klein dus ik eet ze per 3 of 4. Ook daar de 1e zak taaitaai poppetjes meegebracht. Kruidnoten eet ik zelden maar taaitaai, kikkers/muizen en schuimpjes daarentegen :D
Thee: had je een eetlijstje opgesteld? Anders vind ik het superknap dat je zo'n tijd later nog weet wat je hebt gegeten. Ik kan een dag later al vergeten zijn wat ik gegeten heb. :-$
CA heb ik elders op forum volgens mij nog wel gezien; HB heb ik ook niet meer gezien.
Begrijp het hoor, als mensen oude topic niet bijlezen. Ik doe dat wel altijd, vooral omdat er soms dingen in staan als, lig in het ziekenhuis, heb uitslag van een onderzoek o.d.
Schuimpjes; die vond ik als kind altijd zo lekker.
Zenzeo schreef:
28-09-2018 10:56
Goedemorgen,

Tja, het gaat wel. Weer een pil erbij gekregen. Zal allemaal wel.
Voel me wel redelijk.

Straks neem ik yoghurt met fruit en vanavond stamppotje sla met kleine gehaktballetjes in tomatensaus.
Dat is het plan.

Ik gebruik ook heel weinig zout. Vind dat goed te doen.

Viva, hoe is het met jou?
Thee al aan de jas begonnen?
Kikkers en muizen at ik lang geleden. Vond het wel errug zoet. Misschien had ik de 'foute'.

Fijne dag! :bye:
Hoop dat de extra pil effect heeft en je wat beter doet voelen. :hug:
viva-life22 schreef:
28-09-2018 11:23
Jippie een nieuw topic :cheer2: dankjewel voor het openen tijdschrift!

Thee, ik zal zo'n lamp in mijn achterhoofd houden. Maar er spelen hier wel wat dingen, waarvan ik denk dat die dip ermee te maken heeft. Wat heb je lekker gegeten de afgelopen tijd, knap dat je dat allemaal nog weet.

Coetje, goed van je dat je wat rust inbouwt op die manier. Gezellig zo'n volle tafel met aanschuivers.

ZZ, fijn dat je zoon boodschappen met je gedaan heeft. Maar balen van je pasje weer. Zijn dan net die kleine dingen die je er gewoon niet bij wilt hebben.

Chris, ik ben ook geen echte huisvrouw hoor. Gebruik de kinderen vaak als excuus :biggrin:

Vanmorgen alleen een kop thee gehad, meer kreeg ik niet door mijn keel. Van de week een gesprek aangevraagd op het werk, want ik heb een knoop doorgehakt, ik ga minder werken. Dit gesprek had ik vanmorgen. Toen ik thuis kwam stond er een bos bloemen op tafel van mijn man. Hebben samen koffie gedronken en ik heb net twee boterhammen op. Gaan straks even de stad in, man heeft wat nieuwe broeken nodig.

Fijne dag allemaal!
Graag gedaan hoor!
Wat een verstandig besluit van je, om minder te gaan werken. Wat lief die bos bloemen van je man.
thee schreef:
28-09-2018 12:48
TV zijn jouw AH moestuintomaatjes ook gele? Een paar al langere tijd geel en die gaan echt niet rood worden maar de smaak is wel erg goed.
Nee; die van mij zijn rood. Maar heb een balkon op het zuiden; dus ze krijgen op het heetst van de dag veel zon. Dat kan best eens schelen. Weet niet of ze bij jou veel licht/zon krijgen?
Wat leuk dat het toch nog gelukt is met je tomaten! Heb je ook zo'n overvloedige oogst? Mijn cherrytomaten zijn inderdaad ook heel erg lekker!
Zenzeo schreef:
28-09-2018 18:15
Klinkt lekker, Thee.
Gehaktballetjes gemaakt van 3 ons rundergehakt, met Jonnie Boer kruiden en de tomatensaus van blik pruimtomaten uit de blender met Monchou (bleek goede combi).

Vind alleen dat AH niet het beste gehakt heeft. Misschien is de Excellent beter?
Weet niet of je een slager in de buurt hebt? Het gehakt van de slager is hier het lekkerst (en dezelfde prijs en op aanbiedingsdag zelfs goedkoper dan bij de AH).
coetje schreef:
28-09-2018 19:19
Ik werk bij een horeca slager en neem daar al mijn vlees mee dus geen advies Zenzeo.
Die tomaten ken ik ook niet,zal hier eens kijken bij de ah.

Wij hebben grieks gehaald,was heerlijk.

Dat is handig!
chrisjoh schreef:
28-09-2018 19:24
Ja thee de schenkel staat al te trekken. Bouillon blokje er in. Ik ruik het al .

Viva. Als het mogelijk is voor jou .zou ik ook minder gaan werken.
Heb ook n schoondochter. altijd geïrriteerd en druk .geen tijd om n normaal gesprek te voeren.
Ken meer vrouwen die moeten werken met kinderen. maar het lijkt wel dat zij de enige is.
En natuurlijk is het ook druk.twee kinderen n baan en het huishouden,maar daar hoef je geen bitch door te worden.pffffffffffff.
Gezellige avond allen .Alles komt goed.
Wat jammer Chris; dat had je liever anders gezien, lijkt me.
chrisjoh schreef:
28-09-2018 19:24
Ja thee de schenkel staat al te trekken. Bouillon blokje er in. Ik ruik het al .

Viva. Als het mogelijk is voor jou .zou ik ook minder gaan werken.
Heb ook n schoondochter. altijd geïrriteerd en druk .geen tijd om n normaal gesprek te voeren.
Ken meer vrouwen die moeten werken met kinderen. maar het lijkt wel dat zij de enige is.
En natuurlijk is het ook druk.twee kinderen n baan en het huishouden,maar daar hoef je geen bitch door te worden.pffffffffffff.
Gezellige avond allen .Alles komt goed.
Wat jammer Chris; dat had je liever anders gezien, lijkt me.
Hoe gaat het met jullie? Met mij gaat het goed.
Vandaag met een vriendin afgesproken; dus gezellig. Ook zie ik mijn moeder nog even, vind ik ook leuk.
Vanavond of morgen stoofperen maken. Vorige week had ik ook flinke pan vol, maar die is inmiddels al op. o_o Ik vind stoofperen altijd zo lekker en het ruikt dan zo lekker in huis (o.a. door de verse kaneelpijpjes).
Fijne dag allemaal. Hebben jullie nog plannen?
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Mmmm stoofpeertjes! Je brengt me op een idee Tv.Veel plezier met je vriendim en moeder vandaag!Word vast een leuke dag.

Ik ga vandaag wat boodschappen doen en even over de markt lopen.Misschien nog even de stad in,heb nieuwe korte laarsjes nodig en mijn fijnste spijkerbroek zakt van mijn kont.

Ontbijt koffie en zometeen een tosti.

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.
Ontbijt.boterham met gekookt ei. Boterham met salami.klein rozijnenbolletje .

Stoofperen.heb vorige week onderweg in de Achterhoek gekeken in de stalletjes langs de kant van de weg. Maar waren erg kleine peertjes .ik vind ze ook zoooo
lekker. vooral bij de zuurkool.

coetje wat zijn er mooie laarsjes te koop ,ik wil alle kleuren wel ,okergeel .olijfgroen. maar voorlopig heb ik nog goeie zwarte en donkerrode .en donkerblauwe, en nog meerdere die iets minder mooi zijn maar nog wel kunnen.
Als ik straks in de opruiming nog wat zie.weet ik niet of ik mij wel kan beheersen. 😁ook mooie lange laarzen gezien.
Moet wel steeds tegen mij zelf zeggen dat ik het niet echt nodig heb. tis gewoon voor de hep.

Veel plezier met je vriendin T.V. en ja ik had het ook liever anders gezien met mijn schoondochter .maar dat veranderd niet meer.denk eerder dat ik haar binnenkort op n nette manier vertel hoe ik over haar denk .maar dat vind ik dan weer zo sneu voor de kinderen. Dat is ook de reden dat ik mij steeds rustig hou.
Fijne dag allen :bye:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk hebben ze het samen goed, Chris. Dat is het belangrijkste.

Ik heb de morgen nuttig besteed. Wat in de tuin gewerkt. Dat groeit ook altijd maar door. Soms denk ik, was het maar steen, zoals bij de buren.
Mooi, nee. Maar het is wel easy.
En de boel is gestofzuigd en was is klaar. Zo in de droger stoppen.
Ontbijt was yoghurt met kersen (diepvries) en lunch bolletje Comtékaas.
Nu een espresso.
Alle reacties Link kopieren
Dat hopen we dan maar zenzeo.heb nog wel steeds heel leuk contact met zijn ex.
Daar praat ik natuurlijk niet over .wil ook die ex niet op mijn Facebook.krijg ik daar geduvel over.

Ja n tuin is veel werk. Je begint en dan valt het wel mee. Maar ik ben dan zo snel moe of heb geen zin meer. Moe komt geloof ik doordat ik er snel genoeg van heb.
Wat wel leuk is.om als n Engelse lady.met n klein schaartje door de tuin te lopen en rozen af te knippen. En dan n tuin man voor het werk.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Haha, zie ZZ al lopen met dat schaartje, mandje aan de arm :D \
Vervelend dat het contact met je schoondochter niet zo optimaal is Chris maar voor de kinderen is het soms idd beter de lieve vrede te bewaren.

TV hoop dat je dag leuk was en misschien heb je wel gelijk qua zonlicht met de tomaatjes. Najah de smaak is goed, dat vind ik het belangrijkst maar het zijn er nog maar een paar hoor die goed waren. De rest is/blijft nog groen en voelen ook niet rijp. Ja heel toevallig dat ik nog precies wist wat ik gegeten had. Had geen weekmenu of iets.
Wat een stoofpeertjesliefhebber hier, ik vind daar nou echt niks aan. Ook nog nooit gemaakt, mijn moeder volgens mij ook niet. En ik zie het net als rabarber en appelmoes als bijgerecht maar het wordt blijkbaar ook als groente gegeten.

Ontbijt geroosterd brood met kaas, lunch geroosterd brood met die warmgerookte zalm en zojuist een meergranenbol met gebakken bacon/ei. Had niet zoveel trek dus de slagersslavink schuift door naar morgen.
Nu eerst de tv van radio weer op tv zetten om dance dance dance te kijken. Net een splitijsje op.
Alle reacties Link kopieren
Had nog nieuwe druiven gehaald bij Lidl en ze zijn niet half zo lekker als die ik eerder deze week had. Zonde.
Alle reacties Link kopieren
Had hier hetzelfde thee! Week of 3 geleden druiven in de aanbieding van Lidl voor 99 cent. Heerlijk fruitgzoet!
Afgelopen week weer meegenomen, maar niet meer lekker! Jammer

Grappig allemaal mensen die schrijven over soep. Dat stond hier vanavond ook op tafel, kippensoep met stokbrood en kruidenboter.
Ik drink nu een kopje koffie met een blok caramel-zeezout chocola
Alle reacties Link kopieren
Heb onwijs zin in Zuurkoolstamppot.
Eet het meestal ergens op visite met spekjes. Lust niet zo graag spekjes of rookworst. Iemand een idee wat voor vlees er nog meer lekker bij is?
Alle reacties Link kopieren
BloemetjesPantoffel schreef:
29-09-2018 20:32
Heb onwijs zin in Zuurkoolstamppot.
Eet het meestal ergens op visite met spekjes. Lust niet zo graag spekjes of rookworst. Iemand een idee wat voor vlees er nog meer lekker bij is?
Gehaktbal, karbonade, saucijsje of stukjes kip (met annanas).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven