Slowcooker

07-10-2018 17:47 14 berichten
Ik zit erover te denken om een slowcooker aan te schaffen, maar was benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik ben sinds kort weer aan het werk en er zijn bepaalde dagen dat mijn man en ik allebei vrij laat thuis zijn, dan zou het ideaal zijn als we 's morgens al wat in een pan kunnen mikken en dat het eten de hele dag langzaam warm wordt en gaart. Zodat we als we thuiskomen gewoon gelijk aan tafel kunnen.

Maar ergens klinkt het allemaal te mooi om waar te zijn, dus misschien dat er dan wel ergens een addertje onder het gras is? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.

En wij eten vegetarisch, is zo'n slowcooker dan wel geschikt of is het toch vooral voor gerechten met vlees?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op pinterest een bord met slowcooker recepten. Ik vind het vlees heel erg lekker, soep doet het ook goed. Ik heb nog nooit een complete maaltijd in de slowcooker gemaakt dus ik lees mee...

Dit is de link naar pinterest, hopelijk werkt dat :

https://pin.it/cuuarvngh3lxm4
Ik denk dat dit bord op Pinterest wel iets voor jou is...
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha oei ik zie wel dat het bijna allemaal vlees is......
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Het is vooral vlees en soep. Het lijk mij persoonlijk niet de moeite waard. Volgens mij zou je dat met een normale pan eerst kunnen uitproberen door op het laagste stand te zetten een uur of 4-6.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg blij met mij slowcooker. En ja, je kan deze 's ochtends aanzetten en je hebt 's avonds een lekkere maaltijd. Ook vegetarische gerechten, zoals lasagna, indiase curries, etc.

Zorg wel dat je er eentje hebt met een uitgestelde begintijd. Vegetarische gerechten hebben vaak een kortere kooktijd. Misschien is een multicooker een goed alternatief?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Lilli-Putter schreef:
07-10-2018 18:13
Het is vooral vlees en soep. Het lijk mij persoonlijk niet de moeite waard. Volgens mij zou je dat met een normale pan eerst kunnen uitproberen door op het laagste stand te zetten een uur of 4-6.
Of op een lage temperatuur in de oven. Stoofvlees in een afgesloten ovenschaal en een dag op ca. 70 graden laten staan. Het vlees smelt dan op je tong.
hamerhaai schreef:
07-10-2018 19:18
Ik ben erg blij met mij slowcooker. En ja, je kan deze 's ochtends aanzetten en je hebt 's avonds een lekkere maaltijd. Ook vegetarische gerechten, zoals lasagna, indiase curries, etc.

Zorg wel dat je er eentje hebt met een uitgestelde begintijd. Vegetarische gerechten hebben vaak een kortere kooktijd. Misschien is een multicooker een goed alternatief?

Ik zal er eens naar kijken, bedankt.

Ook voor de andere reacties alvast bedankt.
Het addertje is dat je dat ding dan dus wel aan moet zetten smorgens.
Alle reacties Link kopieren
Precies om die reden heb ik er ook een gekocht een paar jaar geleden en daar ben ik nog steeds blij mee. Ik ga niet de oven of het gas laten aanstaan als ik niet thuis ben.

Met uitgestelde start is ideaal, maar die zijn er niet veel. Geen probleem op zich, dan zet je er een tijdschakelaar tussen.

Ik maak maaltijden vooraf klaar, doe die in de vriezer. Dat haal ik ‘s avonds uit, ‘s ochtends gaat de slowcooker aan en als ik thuis kom kunnen we eten. Vooral in de winter heel handig, dan lijken de avonden al zo kort.

Op Pinterest vind je heel veel recepten, ook vega zijn er genoeg. Curry’s, soepen, van alles. Gewoon eens een avondje voor gaan zitten en je kunt weken vooruit ;)
Ik zat ook te denken om er een aan te schaffen, mijn oven heeft ook een uitgestelde startfunctie, dus ik zie dan geloof ik niet zo goed het verschil tussen een slowcooker en een oven op lage temperatuur. Of is dat er wel, qua smaak?

Ik heb er geen problemen mee om de oven de hele dag aan te laten staan als ik niet thuis ben, dus daar hoe ik het niet voor te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook 1. Gebruik hem voor van alles. Inspiratie op pinterest
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem kopen op marktplaats, omdat de kans heel groot is dat je hem vijf keer gebruikt en dan ontdekt dat je het gerecht in je gewone geëmailleerde Blokkerpan even goed en veel sneller kan bereiden.

Maar aangezien het nieuwe altijd leuk is zou ik er wel een kopen maar dan een tweede- of derdehandsje.

Ik zou er een nemen die ook kan koken, iets wat eigenlijk altijd nodig is omdat het gerecht anders te waterig is.

Je kan het gerecht op het laatst ook teruggooien in een gewone pan en die op het vuur zetten, maar dat wordt een knoeipartij.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Iets waar je ook aan moet denken dat is dat kookgeuren om elf uur 's morgens de buren vreselijk zouden kunnen gaan storen. De slowcooker staat namelijk niet onder de afzuigkap.

Voor mij was dit een van de belangrijkste redenen om hem voorgoed in de kast te zetten. Etensgeuren wil ik alleen tussen half zes en zes uur ruiken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam nog een site tegen met heeeeeeeel veel recepten:

https://sites.google.com/site/slowcooke ... an-de-aldi
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven