Succesrecepten onder de 500 calorieën!

08-10-2018 20:37 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen,

Sinds kort probeer ik op mijn calorie inname te letten, en probeer ik mijn diner opties onder de 500 calorieën te houden. Omdat ik eigenlijk vroeger altijd veel te veel at, heb ik nu vaak nog honger als ik onder de 500 calorieën probeer te blijven.

Mijn vraag aan jullie is dan ook:
Hebben jullie nog lekkere recepten die vullend zijn en (ongeveer) rond de 500 calorieën zitten?

Alvast bedankt! 🙌🏻
Alle reacties Link kopieren
Een omelet van 6 eieren en veel groente. Geen olie, maar een heel laag vuur en het deksel op de pan.
parbleumondieu schreef:
08-10-2018 20:47
Een omelet van 6 eieren en veel groente. Geen olie, maar een heel laag vuur en het deksel op de pan.
6 ???
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
08-10-2018 20:48
6 ???
Dat vult goed en is gezond.
parbleumondieu schreef:
08-10-2018 20:50
Dat vult goed en is gezond.
Kan het me niet voorstellen
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
200 gram gekookte aardappel
250 gram gekookte sperziebonen
Klein stukje gebakken kip
Alle reacties Link kopieren
6 eieren?!
Daar zou mijn maag echt niet fijn vinden en me dat laten weten.

Sorry, ik heb geen tips, maar ik lees graag mee.
Salade met een zak veldsla, mango, 125 gram kipfiletreepjes, een dressing op yoghurtbasis en een pistoletje erbij.
Alle reacties Link kopieren
Veel kant en klaarmaaltijden bevatten minder dan 500 kcal. Ook een heleboel bijna het dubbele :proud: maar het mooie is, dat staat op de verpakking. Je kan wat extra groenten toevoegen bijvoorbeeld wat gekookte sperzieboontjes of een gesneden tomaat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Algemene tip: ga voor minder koolhydraten, dat vermindert sowieso de calorieinname. Vervang ze voor extra groente. Vult wel maar minder kcal ;-). Lekker cliché maar weeg eens je pasta, rijst etc af. Bij het maken van een boterham als lunch kun je kiezen voor extra groente als beleg dus een dubbele boterham met 1 plak kaas breng je op smaak met een dun laagje yoghurtmayo en een flinke hand rucola een paar reepjes rode paprika en een snufje peper.

Zet em op :yes:
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
08-10-2018 20:47
Een omelet van 6 eieren en veel groente. Geen olie, maar een heel laag vuur en het deksel op de pan.
Bedankt voor je tip! Met zes eieren wordt het wel een beetje krap denk ik qua calorieën, maar een soort frittata is inderdaad wel lekker. Wat voor groentes vind jij er lekker door?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-10-2018 20:54
200 gram gekookte aardappel
250 gram gekookte sperziebonen
Klein stukje gebakken kip
Ja, zo'n variant staat hier inderdaad vaak op het menu! Heb dan alleen vaak nog wel wat trek, maar ik zou er dan wat extra groentes bij kunnen doen. Bedankt voor je suggestie!
Alle reacties Link kopieren
Ik reken voor eieren altijd 100 kcal per stuk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft eigenlijk niet echt heel erg calorieën te tellen als je maar juiste keuzes maakt. Het liefst eiwitbronnen die mager zijn, veel groente en een kleinere portie koolhydraten dan dat je nu doet (waarschijnlijk).

Ik heb net bijvoorbeeld chili sin carne (met vega gehakt, maar je kunt zelf con carne maken met mager gehakt) gemaakt met zilvervliesrijst. Heb echt goed gegeten en zat onder de 400 calorieën.

Meestal moet je ook gewoon je porties wat verkleinen, wat helpt is een kleiner bord! Mensen zijn geneigd hun bord vol te scheppen, dus een kleiner bord is dan automatisch een kleinere portie.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
08-10-2018 20:55
Salade met een zak veldsla, mango, 125 gram kipfiletreepjes, een dressing op yoghurtbasis en een pistoletje erbij.

Dat klinkt lekker! Misschien wel eerder iets voor lunch, maar die ga ik onthouden.
Volgens mij is het zo dat een calorie gelijk staat aan 1 gram energie. Als je dus de hele dag wat karig eet, dan zul je in de avond na 500 kcal nog steeds honger hebben. Ik denk dat je beter wat meer kunt eten in de avond en je besparing overdag kunt doen.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
08-10-2018 20:56
Veel kant en klaarmaaltijden bevatten minder dan 500 kcal. Ook een heleboel bijna het dubbele :proud: maar het mooie is, dat staat op de verpakking. Je kan wat extra groenten toevoegen bijvoorbeeld wat gekookte sperzieboontjes of een gesneden tomaat.
Ik heb toevallig net een stoom maaltijd van de appie op, die zat ook rond de 500! Heb jij nog andere aanraders?
Alle reacties Link kopieren
Toch is het echt niet zo moeilijk om met de warme maaltijd rond de 500 te blijven. Wel vraag ik me af wat je dan in de ochtend en in de middag eet want je moet toch echt wel aan de 1500 komen op een dag. Vetten heb je wel nodig maar zou je kunnen bewaren voor je avondmaal zodat je niet savonds giert van de honger.
500 gr speziebonen met een stuk vlees of vis zal je heus wel voldoende vol van zitten. Uitje, paprika en champignons als smaakmaker bij je groente.
Je calorieen iig beperken tot alleen eten en niet voor sapjes en frisjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat op de AH-koelmaaltijden niet staat hoeveel kcal erin zitten; daarom koop ik ze ook nooit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Familiemens schreef:
08-10-2018 20:56
Algemene tip: ga voor minder koolhydraten, dat vermindert sowieso de calorieinname. Vervang ze voor extra groente. Vult wel maar minder kcal ;-). Lekker cliché maar weeg eens je pasta, rijst etc af. Bij het maken van een boterham als lunch kun je kiezen voor extra groente als beleg dus een dubbele boterham met 1 plak kaas breng je op smaak met een dun laagje yoghurtmayo en een flinke hand rucola een paar reepjes rode paprika en een snufje peper.

Zet em op :yes:
Bedankt voor je tips! Ik probeer inderdaad wat minder koolhydraten te eten, zag dat daar veel calorieën inzaten. Heb jij nog lekkere suggesties voor diner opties zonder koolhydraten die wel vullend zijn?
Fijne tip ook voor het beleg, dat ga ik voortaan proberen.
Elizabeth_1995 schreef:
08-10-2018 21:01
Ik heb toevallig net een stoom maaltijd van de appie op, die zat ook rond de 500! Heb jij nog andere aanraders?
Iglo maaltijden uit de diepvries. Die met couscous en kikkererwten is bv 400 kc
Ik gooi er dan altijd nog een berg extra groente doorheen
dubbel
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 08-10-2018 21:05
97.63% gewijzigd
Zucht weer dubbel
Alle reacties Link kopieren
jazekerenof schreef:
08-10-2018 21:00
Volgens mij is het zo dat een calorie gelijk staat aan 1 gram energie. Als je dus de hele dag wat karig eet, dan zul je in de avond na 500 kcal nog steeds honger hebben. Ik denk dat je beter wat meer kunt eten in de avond en je besparing overdag kunt doen.
Ja daar heb je gelijk in! Overdag is de honger eigenlijk niet aanwezig, dat komt s avonds pas. Alleen ben ik dan natuurlijk ook niet meer zo actief, en ik was eigenlijk in de veronderstelling dat dan veel eten niet zo goed is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven