Chiapudding wordt niet stijf

13-10-2018 23:37 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!
Ik probeer chiapudding te maken (met amandelmelk) Recept exact gevolgd, staat nu al de hele dag in de koelkast maar wordt alsmaar niet stijf...
herkenbaar voor iemand?
Thanks!!
oh bah. weggooien en echte pudding maken
S-Meds schreef:
13-10-2018 23:39
oh bah. weggooien en echte pudding maken
+1
Alle reacties Link kopieren
Tja met die amandelmelk wordt t nooit wat.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Geen gelatine gebruikt ?

Wat is het recept dan ??
Alle reacties Link kopieren
Handsoopy schreef:
14-10-2018 00:02
Geen gelatine gebruikt ?

Wat is het recept dan ??
https://www.google.nl/amp/s/bettyskitch ... essen/amp/
dit bevestigt mijn beeld
Alle reacties Link kopieren
Geen gelatine gebruikt ?

Wat is het recept dan ??
Volgens mij is het meer vla dan pudding. Het hoeft ook niet op te stijven want je kan het meteen eten.
Dat is geen pudding, maar smurrie van kapot geweekt vogelzaad. Wie eet zoiets?
Tiana_76 schreef:
14-10-2018 00:17
Dat is geen pudding, maar smurrie van kapot geweekt vogelzaad. Wie eet zoiets?
even de hele smurrie dopen in frituurvet en buiten hangen. het gaat vriezen
S-Meds schreef:
14-10-2018 00:18
even de hele smurrie dopen in frituurvet en buiten hangen. het gaat vriezen
Lijkt me een prima recept. Beetje pindakaas, houden de vogels ook van. Wel linksdraaiend natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Waarom chia(zaad): niet te eten....
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat ik dit een kansloos recept vindt van een wanna be itgirl/ fitgirl/ hipgirl (sorry misschien zit je vast aan een bepaald dieet) en het waarschijnlijk beroerd smaakt; dergelijke zaden hebben warmte nodig zodat de enzymen iets gaan doen zoals binden (net zoals lijnzaad). Verwarm de volgende keer de amandelmelk.
troelieboelie schreef:
14-10-2018 01:59
Ondanks dat ik dit een kansloos recept vindt van een wanna be itgirl/ fitgirl/ hipgirl (sorry misschien zit je vast aan een bepaald dieet) en het waarschijnlijk beroerd smaakt; dergelijke zaden hebben warmte nodig zodat de enzymen iets gaan doen zoals binden (net zoals lijnzaad). Verwarm de volgende keer de amandelmelk.
Nee hoor. Ik maak het regelmatig en verwarm de melk niet. De zaden moeten gewoon weken. Ik maak het altijd op gevoel.
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
14-10-2018 06:30
Nee hoor. Ik maak het regelmatig en verwarm de melk niet. De zaden moeten gewoon weken. Ik maak het altijd op gevoel.
Eindelijk een serieus antwoord, dankje!
Hoelang laat jij het weken? Bij mij liggen ze al een dag te weken maar kennelijk heb ik nu nog geen puddingstructuur
marla862 schreef:
14-10-2018 07:11
Eindelijk een serieus antwoord, dankje!
Hoelang laat jij het weken? Bij mij liggen ze al een dag te weken maar kennelijk heb ik nu nog geen puddingstructuur
Ik doe eigenlijk altijd meer chiazaad als recept zegt. Na paar uur is het dan wel goed. Ik roer vaak af en toe even door.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een keer chia pudding gemaakt, dat was na een paar uur wel opgestijfd. Misschien wat chiazaad erbij doen?
Ik vond het overigens niet lekker, dus heb het daarna niet meer gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Dan klopt de verhouding vocht zaadjes niet. Meer chiazaad erbij dus. Ik vind het heerlijk. En het is gezond zitten omega vetten in en omdat ik geen vis eet mis ik deze in mijn dieet.
Ik doe er altijd iets van blauwe bessen of aardbeien en kokos of rauwe cacao op. Maar er zijn een hoop variaties mogelijk. Alleen de pudding is erg smaakloos. Succes!
Ik doe altijd 4 eetlepels op 150 ml amandelmelk, dat is ongeveer de sweet spot waar het echt een pudding-stevigheid begint te krijgen.

Noem me een stomme #fitgirl, maar ik vind het heerlijk, overigens. Mijn favorieten:
- Met 1 el cacao en frambozen als topping
- Met 2 a 3 el appelmoes en een snuf kaneelkruiden door de amandelmelk heen geroerd
- Met een kwart theelepel matchapoeder en verse watermeloen als topping
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik dezelfede verhiuding verhouding als je recept, maar miet wel echt even een paar keer goed roeren in het begin. Ik roer meestal bij het maken , na een half uur en na een uur. Daarna nog de hele nacht in de koelkast. Dan is het echt wel pudding.

Als er nu onderin je pudding een dikke laag chiagelei ligt en bovenop amandelmelk komt het omdat je in het begin onvoldoende hebt geroerd hebt. Ik heb de eerste keer die 'pudding' niet opgegeten.
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi de amandelmelk door de griesmeel. Veel lekkerder :)
the-dowager schreef:
14-10-2018 09:04
Ik doe altijd 4 eetlepels op 150 ml amandelmelk, dat is ongeveer de sweet spot waar het echt een pudding-stevigheid begint te krijgen.

Noem me een stomme #fitgirl, maar ik vind het heerlijk, overigens. Mijn favorieten:
- Met 1 el cacao en frambozen als topping
- Met 2 a 3 el appelmoes en een snuf kaneelkruiden door de amandelmelk heen geroerd
- Met een kwart theelepel matchapoeder en verse watermeloen als topping
echt fit wordt je er niet van hoor. chiazaad heeft negatief effect op
bloedstolling. amandelmelk komt uit de fabriek. Proteine nul.
Alle reacties Link kopieren
the-dowager schreef:
14-10-2018 09:04
Ik doe altijd 4 eetlepels op 150 ml amandelmelk, dat is ongeveer de sweet spot waar het echt een pudding-stevigheid begint te krijgen.

Noem me een stomme #fitgirl, maar ik vind het heerlijk, overigens. Mijn favorieten:
- Met 1 el cacao en frambozen als topping
- Met 2 a 3 el appelmoes en een snuf kaneelkruiden door de amandelmelk heen geroerd
- Met een kwart theelepel matchapoeder en verse watermeloen als topping
Met een shitload aan suiker dus. Weinig #fitgirl aan....
Alle reacties Link kopieren
the-dowager schreef:
14-10-2018 09:04
Ik doe altijd 4 eetlepels op 150 ml amandelmelk, dat is ongeveer de sweet spot waar het echt een pudding-stevigheid begint te krijgen.

Noem me een stomme #fitgirl, maar ik vind het heerlijk, overigens. Mijn favorieten:
- Met 1 el cacao en frambozen als topping
- Met 2 a 3 el appelmoes en een snuf kaneelkruiden door de amandelmelk heen geroerd
- Met een kwart theelepel matchapoeder en verse watermeloen als topping
Met een shitload aan suiker dus. Weinig #fitgirl aan....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven