Alternatief voor Duitse kruidensmeerkaas

15-10-2018 13:21 22 berichten
Tijdens onze vakantie in Duitsland heb ik iets 'ontdekt' waar ik sindsdien helemaal aan verslingerd ben:
http://www.adleredelcreme.de/adler-edelcreme/krauter/
Adler Edelcreme Krauter.
Ik vind 'm echt heel veel lekkerder dan de NL smeerkaas en de kruidensamenstelling heb ik hier nog nergens kunnen vinden.
Weten jullie misschien of er hier iets soortgelijks verkocht wordt? Bij de AH, Jumbo en Spar heb ik al gekeken en niets gevonden. Misschien de Aldi of Lidl?
Alle reacties Link kopieren
Ik woon aan de grens met Duitsland en koop daar altijd smeerkaas. Wel ander merk maar smaakt veel beter dan de smeerkaas hier. Het is dikker en met een meer uitgesproken smaak dan bv Eru of ander hier verkrijgbaar merk. Het is een huismerk van de supermarkt maar verkrijgbaar in dezelfde smaken als "jouw" kaas dus grote kans dat het uit dezelfde fabriek komt.
ririanneke wijzigde dit bericht op 15-10-2018 13:42
24.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
volgens mij heeft de Lidl het
Ik denk dat die Roomkaaspuntjes alleen in naturel te koop zijn in Nederland. Bij de Lidl en bij de Aldi. Maar niet met kruidensmaak…
Van la vache que rit (of hoe het heet) bestaan er ook doosjes met verschillende smaken, misschien zit daar ook kruiden bij . Kiri is ook Schmelzkäse maar dat is ook alleen roomsmaak zonder kruiden.
Toch maar even naar Duitsland rijden en heel veel kopen denk ik.
Er zit inderdaad veel meer smaak aan en de kruiden vind ik ook heel lekker! Ik wist trouwens niet dat het een eigen merk was. Is het ook nog onder andere namen te verkrijgen?

Lilalinda, jij ook bedankt voor je tip. Ik zal er eens gaan kijken.
Schmelzkäseecken Googlen...
Alle reacties Link kopieren
wittegeit schreef:
15-10-2018 13:47
Er zit inderdaad veel meer smaak aan en de kruiden vind ik ook heel lekker! Ik wist trouwens niet dat het een eigen merk was. Is het ook nog onder andere namen te verkrijgen?

Lilalinda, jij ook bedankt voor je tip. Ik zal er eens gaan kijken.
Degene die ik koop in Duitsland is eigen merk. Milkana is het merk, zit in andere verpakking als die jij had maar wel in dezelfde smaken. Vind vooral de champignon- en salamismaak lekker.
Ik doe die kaas trouwens niet op brood, maar ik doe een paar puntjes bij de groente en dan even laten smelten. Of door de Pasta.
Alle reacties Link kopieren
Carrefour (België?) blijkt het ook te verkopen.
https://goo.gl/images/N8KpuV
Dit is de Duitse variant.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat toch juist om die specifieke kruidensmaak, Wittegeit ?
In de jaren 70 was er een smeerkaas (Eru of Goudkuipje, zoiets) met die heel Duits/Zwitserse kruidensmaak, als kind vond ik die erg lekker. Bestaat allang niet meer :|
Jaren terug vond ik iets wat erop leek in een natuurvoedingswinkel. Het was wel iets meer roomkaas dan echte smeltkaas, maar met dezelfde kruidensmaak. Duits of Zwitsers in een plat langwerpig bakje. Wie weet bestaat dat nog, Het was geloof ik een naam met iets van 'Allgäuer ..' erin.
Misschien eens zoeken naar tips op een Duits expat-hoekje op Facebook of een forum voor Duitse expats in Nederland ?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Troela70 schreef:
15-10-2018 13:45
Ik denk dat die Roomkaaspuntjes alleen in naturel te koop zijn in Nederland. Bij de Lidl en bij de Aldi. Maar niet met kruidensmaak…
Van la vache que rit (of hoe het heet) bestaan er ook doosjes met verschillende smaken, misschien zit daar ook kruiden bij . Kiri is ook Schmelzkäse maar dat is ook alleen roomsmaak zonder kruiden.
Toch maar even naar Duitsland rijden en heel veel kopen denk ik.
In de zomer ook altijd met ham en cheddar en paprikasmaak te krijgen, maar met kruiden heb ik nooit gezien.
Alle reacties Link kopieren
Zuivelspread misschien?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Bedankt voor jullie tips tot dusver!
Zuivelspread heeft een andere smaak/structuur. Ook niet verkeerd, maar lang niet zo lekker als deze smeerkaas.
Zazamaenade, dat is een goeie, daar ga ik eens naar kijken. Want de smaak kwam me nog bekend voor en ik wist niet waar van.
Alle reacties Link kopieren
Kijken bij de Aldi naar "crème noblesse"?

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Zou die Alpenkruiden Smeerkaas in zo’n tube van Danish Chef misschien in de buurt komen (je weet wel die je in bugles stopt). Ingredienten lijken min of meer overeen te komen!

Schmelzkäsezubereitung: Rahmstufe. Zutaten: rehydrierte entrahmte Milch, Käse (29%), Butter, Schmelzsalze: E452, E339, E330, Kräuter (0,3%), Salz.

Ingrediënten: KAAS, water, smeltzout E339, BOTER, WEIPERMEAAT POEDER, MAGERE MELKPOEDER, alpenkruiden (0,4%), voedingszuur E300.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
16-10-2018 21:28
Zou die Alpenkruiden Smeerkaas in zo’n tube van Danish Chef misschien in de buurt komen (je weet wel die je in bugles stopt). Ingredienten lijken min of meer overeen te komen!

Schmelzkäsezubereitung: Rahmstufe. Zutaten: rehydrierte entrahmte Milch, Käse (29%), Butter, Schmelzsalze: E452, E339, E330, Kräuter (0,3%), Salz.

Ingrediënten: KAAS, water, smeltzout E339, BOTER, WEIPERMEAAT POEDER, MAGERE MELKPOEDER, alpenkruiden (0,4%), voedingszuur E300.

Dat is een goed idee, zeg !
Eigenlijk houd ik helemaal niet meer van smeerkaas, maar ik ben wel benieuwd hoe deze smaakt, met deze 'alpenkruiden' :)
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
16-10-2018 21:41
Dat is een goed idee, zeg !
Eigenlijk houd ik helemaal niet meer van smeerkaas, maar ik ben wel benieuwd hoe deze smaakt, met deze 'alpenkruiden' :)
Ik houd helemaal niet van smeerkaas, maar deze vind ik echt wel lekker, inderdaad in een Bugle, maar onder een plakje ham op brood ipv boter ook erg lekker. Ik koop het nooit, maar m’n ouders zijn er weg van dus als ik daar ben dan probeer ik er wel eens wat mee :) .
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Qua smaak 'alpenkruiden' : deze vind ik erg lekker op vers brood met roomboter :

Afbeelding

Het bestaat ook in een kegelvorm, die je zelf moet raspen, die is veel beter, maar moeilijk te vinden in Nederland.

Afbeelding
nounou
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
16-10-2018 21:49
Ik houd helemaal niet van smeerkaas, maar deze vind ik echt wel lekker, inderdaad in een Bugle, maar onder een plakje ham op brood ipv boter ook erg lekker. Ik koop het nooit, maar m’n ouders zijn er weg van dus als ik daar ben dan probeer ik er wel eens wat mee :) .

Graag zonder bugles :pukey:
Vroeger veel te veel gegeten |-)
nounou
Alle reacties Link kopieren
Bugles betekenen jeugdsentiment voor mij. Op de bank Commesaris Rex of Baantjer kijken en met z’n allen (gezin) bugles eten. De zaterdagavond besteding waar ik met veel liefde op terugkijk :). Met de danish chef erbij uiteraard. Wie de grootste Bugle had, had geluk, daar kon meer in. Anders smeerden we het er gewoon bovenop, heerlijke tijden!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Wittegeit, die Danish chef alpenkruiden (ik heb de 40+ variatie gevonden) komt wel wat in de buurt van de alpenkruidensmeerkaas van vroeger. Ik vind het alleen erg zout, en wat minder kruidig dan ik me herinner van die kuipjes. Ik heb vandaag een tube gekocht. Misschien is het wat voor je ?
Wel erg veel verpakking voor zo'n beetje kaas, trouwens(85 gr).

Nog bedankt voor de tip, Bladora :)
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
17-10-2018 20:33
Wittegeit, die Danish chef alpenkruiden (ik heb de 40+ variatie gevonden) komt wel wat in de buurt van de alpenkruidensmeerkaas van vroeger. Ik vind het alleen erg zout, en wat minder kruidig dan ik me herinner van die kuipjes. Ik heb vandaag een tube gekocht. Misschien is het wat voor je ?
Wel erg veel verpakking voor zo'n beetje kaas, trouwens(85 gr).

Nog bedankt voor de tip, Bladora :)
Graag gedaan, haha wat leuk! Misschien Danish Chef aanschrijven met de vraag het iets minder zout te maken, meer kruiden toe te voegen en het in een kuipje te doen, zodat het meer zodat het meer cracker-belegachtig wordt :)
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven