Thaise curry

15-10-2018 19:31 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een goede curry pasta voor een Thaise curry.
Uiteraard kan ik naar een toko gaan. Maar daar kan men mij van alles aansmeren omdat ik geen idee heb welke curry en welk merk ik moet hebben.
Welke curry liefhebber heeft een idee
Alle reacties Link kopieren
Zelf maken, het is niet moeilijk en altijd lekkerder. Google een recept en voila.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel een hele algemene vraag, alsof je aan een nederlander vraagt om HET recept voor stamppot.
Er zijn hel veel soorten thaise curry, wil je een rode of een groene, (vlees, vis, kip, garnalen?) is al een goede eerste stap. (AH heeft daar gewoon zakjes voor liggen, die zijn prima)
Afbeelding
lilalinda schreef:
15-10-2018 19:33
Dat is wel een hele algemene vraag, alsof je aan een nederlander vraagt om HET recept voor stamppot.
Er zijn hel veel soorten thaise curry, wil je een rode of een groene, (vlees, vis, kip, garnalen?) is al een goede eerste stap. (AH heeft daar gewoon zakjes voor liggen, die zijn prima)
daarom een medium ;-)
anoniem_352904 wijzigde dit bericht op 15-10-2018 19:36
2.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vlees of kip is prima. Groen of rood geen idee. In Thailand had ik wel eens rode curry.
Wel eens zakjes van ah geprobeerd, maar die vind ik niet zo lekker.
eerst kiezen, rood, geel of groen
Alle reacties Link kopieren
En ga gewoon wel naar een toko, beetje leuke toko heeft lol in je uitleggen wat je nodig hebt.
En die zakjes die ze verkopen, kosten bijna niks.
Love_star schreef:
15-10-2018 19:36
Vlees of kip is prima. Groen of rood geen idee. In Thailand had ik wel eens rode curry.
Wel eens zakjes van ah geprobeerd, maar die vind ik niet zo lekker.

Daarom moet je juist wel naar de toko. Kies een recept en koop een bijbehorende kleur.
Alle reacties Link kopieren
https://www.orientalwebshop.nl/mae-ploy ... paste-400g
Net nog een beetje door een cocos-linzensoep gedaan. :-9
Alle reacties Link kopieren
Het verspakkket ‘Thaise groene curry’ van de ah is erg lekker en heeft een lekkere paste vind ik. Die van Conimex is ook lekker.
Love_star schreef:
15-10-2018 19:36
Wel eens zakjes van ah geprobeerd, maar die vind ik niet zo lekker.
.
Curry wordt ook pas ècht lekker met wat citroengrasstengels, kaffir lime blaadjes, gula djawa en vissaus erdoor. Ik gebruik currypasta van de toko.
Alle reacties Link kopieren
De potjes die je vind bij de supermarkt (de groene, gele en rode) zijn echt prima. Ja je kunt die pasta’s zelf maken, maar ik heb een paar hele goede kookboeken die zeggen dat in het algemeen de kwaliteit van thaise currypasta’s prima is. Ik gebruik het net als een boemboe. De gele is mijn favoriet.

Tip 1: marineer de kip van tevoren in wat limoensap, olie, een beetje pasta en gemalen citroengras (te koop als puree in een potje)

Tip 2: gebruik naast kokosmelk ook een stuk kokos santen. Wordt het lekkerder van en de saus ook wat dikker.
Alle reacties Link kopieren
Blue Elephant! Massaman is mijn favoriet, maar de andere smaken zijn ook heel lekker. Wel een stuk scherper dan die van Conimex.

De Massamancurry van Conimex vind ik trouwens ook wel lekker, maar wel heel anders dan die van Blue Elephant.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
currypasta even bakken in olie en dan kokosmelk erbij. vervolgens kun je er kip/rund in stoven voor 30 minuten en later groenten die je lekker vind toevoegen.
Blue Elephant van de Ah.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind deze tot nu toe het beste, vooral de groene is echt beter dan de meeste zakjes, ook die uit de toko:

Afbeelding

Kon hem nergens meer vinden maar zie nu dat AH hem online heeft :-]
Hij is niet extreem heet, je kunt kunt er veel van gebruiken (meer dan op de gebruiksaanwijzing staat) en hij is erg aromatisch.

Blue Elephant vind ik belachelijk duur en deze is minstens zo goed, zo niet beter.

Kan me niet voorstellen dat Conimex goed is. Bijna niks is lekker van Conimex. Maar misschien vergis ik me.

Edit: shit AH heeft hem tóch niet meer. Was een oude pagina :-(
Heeft iemand deze ergens zien staan?
impala wijzigde dit bericht op 15-10-2018 20:57
32.89% gewijzigd
.
Blue Elephant is compleet. Daar zit naast de currypaste ook vis saus, kruiden en kokos. Ik voeg zelf nog kokosmelk toe en gamba's of kip en tauge.
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
15-10-2018 20:08
.
Curry wordt ook pas ècht lekker met wat citroengrasstengels, kaffir lime blaadjes, gula djawa en vissaus erdoor. Ik gebruik currypasta van de toko.
Ja daar ben ik het wel mee eens. Vooral de vissaus is essentieel. En verse thaise basilicum eigenlijk ook.
De rest is minder noodzakelijk als je een goeie! pasta gebruikt.
.
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
15-10-2018 19:35
Afbeelding
Waar haal je deze en is de groene ook zo goed?
.
Alle reacties Link kopieren
of zelf curry paste maken.

Hoe bekent ben je met de Thaise keuken? Of ken je alleen de toeriste gerechten? En hoe heet/pittig mag de curry worden?

De rode curry is het pittigste.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
De curry-potjes bij de Hoogvliet zijn prima. Daarvoor hoef je niet naar een toko.
EDIT: Koh Thai curry pasta
/EDIT


Oh: Patak was vroeger lekker, maar dat is sinds enkele jaren een soort Chicken Tonight ... smaak noch kraak. Dus geen Patak kopen. Oh wacht ... Patak is vooral Indiase curry.
Anyway: geen Patak.
Alle reacties Link kopieren
Het scheelt bij Patak of je een pot kant-en-klare saus neemt of een kruidenmengsel waar je zelf nog van alles aan toe moet voegen. Ik moet zeggen dat ik bij sommige curry's de kant-en-klare pot nog best lekker vind, maar bijvoorbeeld milde curry is niet lekker uit de pot, wel als je alleen het kruidenmengsel neemt.

Verder vind ik Indiase curry's heel lekker van Kumar.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Rode is meestal het beste te eten.

Maar je vraagt je af of ze het spul wat ze in een pot, bak of zak stoppen zelf weleens hebben gegeten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
impala schreef:
15-10-2018 20:54
Waar haal je deze en is de groene ook zo goed?
bij de toko
rood, geel of groen?
het is en blijft een voorkeur van je eigen smaak, medium vind ik altijd redelijk safe als er eters komen :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven