Wat is de lol van proteïneijs?

15-10-2018 20:34 15 berichten
Ik zie in de supermarkt ineens allerlei nieuwe merken ijs verschijnen, met vaak als opschrift iets in de trant van 'met extra proteïne'. Wat is daar de toegevoegde waarde van? Waarom zou je extra eiwit in je ijs willen? En de hamvraag: is het lekker?
alle "populaire" termen zullen gebruikt worden in een omschrijving om de consument tot een aankoop te verleiden!
stelt dus niets voor, een loze term.
Alle reacties Link kopieren
Veel eiwitten bulken is een trend.
slaat nergens op
Alle reacties Link kopieren
Het is een trend, net als de opkomst van light varianten enkele jaren geleden.

Marketing, jeweettoch.
Alle reacties Link kopieren
IJs eten 'verantwoord' en 'gezond' maken :facepalm:
Een nieuwe doelgroep (ijsmijders) proberen te strikken.
nounou
Welke groep valt daarvoor dan? Ik denk dan juist iets van 'dat hoort zo niet, kan nooit wat zijn'.
Alle reacties Link kopieren
Desalniette- schreef:
15-10-2018 21:17
Welke groep valt daarvoor dan? Ik denk dan juist iets van 'dat hoort zo niet, kan nooit wat zijn'.

Fanatieke sportschoolbezoekers ? Mensen die proberen af te vallen ?
Het lijkt mij ook niks, hoor. 5 euro voor een halve liter dubieus mengsel met een berg pretenties.
'A clever alternative to icecream' :facepalm:
Gewoon ijs is voor domme mensen :proud:
nounou
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij als mensen proberen af te vollen. Omdat je van eiwitten langer vol zou zitten? Ik weet het niet hoor, ik denk dat ijs niet echt bedoeld is om gezond te zijn, maar om lekker enorm van te genieten zo nu en dan.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Waarom het bestaat, geen idee. Of het lekker is, ligt er aan hoe je het bekijkt. Het is niet vies maar ik vind “echt” ijs veel lekkerder, dat is smeuïger en smaakt minder kunstmatig. Het gewone ijs is vaak ook veel zwaarder dan al die light/proteine varianten.

Ik heb diverse proteine soorten geprobeerd omdat ik die gratis kreeg van de Appie als persoonlijke aanbieding, maar ze daarna nooit meer gekocht.
makreel schreef:
15-10-2018 21:26
Volgens mij als mensen proberen af te vollen. Omdat je van eiwitten langer vol zou zitten? Ik weet het niet hoor, ik denk dat ijs niet echt bedoeld is om gezond te zijn, maar om lekker enorm van te genieten zo nu en dan.
een nieuwe manier om aan te komen?
Alle reacties Link kopieren
Nog een citaat : 'Dit revolutionaire ijs is verkrijgbaar voor alle gezonde levensstijl enthousiastelingen'. En dan schrijven ze dat het 20 gram eiwit per pint (de hele doos van een halve liter) bevat. Dus dan eet je een halve liter ijs en dan heb je je eiwitten na een training weer aangevuld :rofl:
nounou
Alle reacties Link kopieren
Voor mensen die zogenaamd gezond willen leven, maar daarvoor niet echt gezond willen eten.

IJs met extra proteine klinkt als pizza met extra tomatenpuree zodat het ineens wel gezond is... :lol:
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
15-10-2018 21:38
Voor mensen die zogenaamd gezond willen leven, maar daarvoor niet echt gezond willen eten.

IJs met extra proteine klinkt als pizza met extra tomatenpuree zodat het ineens wel gezond is... :lol:

Wel met een bloemkoolbodem, hè :P
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
15-10-2018 21:44
Wel met een bloemkoolbodem, hè :P
;-D
I'm not lazy
I'm on energy saving mode

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven