Vriendschap brood Herman

16-10-2018 22:38 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kent Herman het vriendschap brood/koek nog? 10 dagen het deeg verzorgen, vermeerderen en dan een aantal stukken weggeven. Graag wil ik er weer eens een starten. Ik kan mij herinneren van jaren geleden dat er een leuke brief was, zo genaamd geschreven door Herman waarin hij zich voorstelt en verteld welke verzorging hij nodig heeft. Helaas kan ik die brief niet meer vinden op internet. Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt, ook namens Herman 😉
Leuk idee om weer eens te doen! Ik vond dit recept met instructies op Smulweb:

https://www.smulweb.nl/recepten/1353923 ... schapskoek
Alle reacties Link kopieren
Hier staat de tekst bij:

https://www.smulweb.nl/blog/lia_b_k/374 ... chapsbrood
Alle reacties Link kopieren
Het recept heb ik. Het gaat mij echt om de brief (vanuit Herman) om mee te geven als je het brood deelt.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa die ken ik nog! Was echt zo lekker, naast dat het een leuk concept was. Ik lees graag mee, heb het recept ook niet meer. Het was volgens mij een soort krentenbrood, maar dan niet droog, meer zoals mijn oma het maakte.
carolinetje schreef:
16-10-2018 22:44
Het recept heb ik. Het gaat mij echt om de brief (vanuit Herman) om mee te geven als je het brood deelt.
De brief staat in mijn link.
Alle reacties Link kopieren
https://www.huishoudplaza.nl/Recepten/a ... schapscake
Vond je dat echt leuk? Dat vond ik net zo verschrikkelijk als alle kettingbrieven die ik kreeg. Waarschijnlijk begrijp je al dat ik die brief dus direct heb weggegooid. Sorry....
Alle reacties Link kopieren
CommonSense schreef:
16-10-2018 22:49
De brief staat in mijn link.
En ook in de mijne.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat je het over de kunstenaar had :X

Zo'n brood zou aan mij een slechte hebben, ik ben geen goede bakker en het deeg zou bij mij verpieteren. Bovendien had ik aan kettingbrieven vroeger ook al een pleurishekel.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de links! @tijdschriftenverslinder kettingbrieven vond ik ook stom (mijn tere kinderziel geloofde echt in onheil wanneer je de ‘link’ zou verbreken :roll:), maar herman brood kon ik wel waarderen.
Alle reacties Link kopieren
Ceci schreef:
16-10-2018 22:59
Ik dacht dat je het over de kunstenaar had :
Grappig ik weet dat hij schilderde maar ik herinner hem toch vooral als muzikant.

Mijn gedachte was dus ook huh vriendschap met Herman Brood.

Maar het blijkt dus letterlijk om brood te gaan.
Realiseer je dat Herman hardnekkig is hoor!

Eenmaal in je leven toegestaan blijft ie regelmatig terugkeren.

Hier zou Herman vriendschappen laten wankelen. Bezint eer ge begint!!


Hoewel ik je sentiment wel begrijp.
Ik weet nog dat mijn moeder altijd een rolberoerte kreeg als we weer eens met zo'n brood aan kwamen. Het was wel heel lekker!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het recept op smulweb gelezen, maar begrijp ik nou goed dat je gedurende een week melk bij het deeg doet en buiten de koelkast bewaard en dan uiteindelijk een deel van het deeg weggeeft waarna het bij iemand anders een week buiten de koelkast staat? Is dat wel gezond?
Alle reacties Link kopieren
Ceci schreef:
16-10-2018 22:59
Ik dacht dat je het over de kunstenaar had :X

Ik heb even een ''Aha erlebnis'', een brood dat Herman heet :idee:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven