Welke granola minste suiker?

22-10-2018 21:46 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat vraag ik mij af.. wat is de beste, gezondste keuze?
Ik nu van dorset, oranje verpakking met honing. Erg lekker maar gezond?.
Zelfgemaakte, echt heel simpel
Alle reacties Link kopieren
Vertel vertel....
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij komt die van Aldi goed uit de bus. En Bolletje.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar je supermarkt en vergelijk gewoon de etiketten. Er staat precies op hoeveel suiker er in zit.

Het beste ontbijtgraan vond ik zelf de speltmuesli van BioToday.
50% havermout en 50% noten/zaden (in stukjes), bv hazelnoten, walnoten, pecannoten, zonnebloempitten, pompoenpitten, ongezoete cranberries. Je kunt er evt kaneel en maple sirup overheen doen. Alles mixen en dan een half uur in de oven op 150C, na 15min even omscheppen.
Ik doe er als ik het eet altijd een kiwi (of aardbeien, stukjes sinaasappel, blauwe bessen) bij.
Die van de aldi en lidl
eat natural. gezoet met honing.

https://www.vitaminstore.nl/health/alge ... V6EALw_wcB

Dorset ken ik ook en heb ik soms als goedkoper alternatief.
Alle reacties Link kopieren
leer etiketten lezen, en leer minder zoet te eten.

Je kan eventueel ook gekochte ontbijt granen verdunnen met havermout, gemalen noten, kokos, zaden, etc.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
lisa_ schreef:
22-10-2018 21:48
Zelfgemaakte, echt heel simpel

Dit. Heel simpel ook.

Bovendien: suiker krijgt ook wel eens een andere benaming, om jou om de tuin te leiden.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Klinkt calorierijk en toch niet erg lekker.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik zal vast een barbaar zijn, maar de kant en klare granola's (vooral die van eat natural) vind ik toch wel 10 x lekkerder dan zelfgemaakte dus tis mij de moeite niet waard om t zelf te gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ceci schreef:
22-10-2018 22:06
Ga naar je supermarkt en vergelijk gewoon de etiketten. Er staat precies op hoeveel suiker er in zit.

Het beste ontbijtgraan vond ik zelf de speltmuesli van BioToday.
Je hoeft er niet eens voor naar de winkel. Gewoon de app van AH downloaden, producten opzoeken en bij productinformatie / details kijken. Dan mis je alleen de huismerk producten van Aldi en Lidl ed. maar het meeste staat er wel in.
Ik koop altijd losse pakken granen (spelt, rogge, haver) en gooi die bij elkaar. 's Ochtends wat noten en zaden erdoorheen, vers fruit en yoghurt en dan heb ik een lekker en gezond ontbijt met alleen suikers van fruit.
Alle reacties Link kopieren
Cafetière schreef:
23-10-2018 06:04
Ik zal vast een barbaar zijn, maar de kant en klare granola's (vooral die van eat natural) vind ik toch wel 10 x lekkerder dan zelfgemaakte dus tis mij de moeite niet waard om t zelf te gaan doen.
Vanwege de hoeveelheid toegevoegde suiker waarschijnlijk :proud:
Maar daar ging het juist om.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
23-10-2018 07:38
Ik koop altijd losse pakken granen (spelt, rogge, haver) en gooi die bij elkaar. 's Ochtends wat noten en zaden erdoorheen, vers fruit en yoghurt en dan heb ik een lekker en gezond ontbijt met alleen suikers van fruit.

Ja, ook smullen.
Such fun!1
Wat de suikergehalte opdrijft in zowel cruesli (granola) als muesli is het gedroogd fruit.

Het kopje 'waarvan suikers' in het voedingswaardetabel maakt geen verschil tussen natuurlijke/toegevoegde suikers of in welke vorm die zijn toegevoegd. Je moet dus bedenken wat je wil, waar gaat het je om? Om toegevoegde, geraffineerde suikers in de vorm van witte (of bruine) kristallen? Zoetmiddelen zoals glucosestroop? Of dingen als maplesyrup, agave, honing? Suiker uit gedroogd fruit? Als je dit weet voor jezelf ga je daarna etiketten lezen en voor jezelf bepalen wat het beste bij je wensen past.

De meningen over wat gezond (genoeg) is lopen uiteen.

Zelf maken is niet per se de oplossing als minder 'suiker' je eis is. Daarom moet je eerst zelf goed in kaart brengen wat je zelf belangrijk vindt.
MarindaH schreef:
23-10-2018 08:27
Vanwege de hoeveelheid toegevoegde suiker waarschijnlijk :proud:
Maar daar ging het juist om.
Volkoren haver 28%, gemengde zaden 26% (zonnebloemzaden 16%, pompoenzaden 8%, lijnzaad 1%), honing 15%, raapzaadolie, amandelen 7%, geroosterde kikkererwten, geschaafde kokosnoot, erwt proteine

Dit is die van eat natural. Welk ingredient is hier een andere naam voor suiker? Ik zie hier geen gekke toevoegingen.
Cafetière schreef:
23-10-2018 10:15
Volkoren haver 28%, gemengde zaden 26% (zonnebloemzaden 16%, pompoenzaden 8%, lijnzaad 1%), honing 15%, raapzaadolie, amandelen 7%, geroosterde kikkererwten, geschaafde kokosnoot, erwt proteine

Dit is die van eat natural. Welk ingredient is hier een andere naam voor suiker? Ik zie hier geen gekke toevoegingen.
.
Honing. (ik ben niet van de suikerpolitie overigens, maar gewoon een antwoord op de vraag)
Cafetière schreef:
23-10-2018 10:15
Volkoren haver 28%, gemengde zaden 26% (zonnebloemzaden 16%, pompoenzaden 8%, lijnzaad 1%), honing 15%, raapzaadolie, amandelen 7%, geroosterde kikkererwten, geschaafde kokosnoot, erwt proteine

Dit is die van eat natural. Welk ingredient is hier een andere naam voor suiker? Ik zie hier geen gekke toevoegingen.
15% honing
Alle reacties Link kopieren
Cafetière schreef:
23-10-2018 10:15
Volkoren haver 28%, gemengde zaden 26% (zonnebloemzaden 16%, pompoenzaden 8%, lijnzaad 1%), honing 15%, raapzaadolie, amandelen 7%, geroosterde kikkererwten, geschaafde kokosnoot, erwt proteine

Dit is die van eat natural. Welk ingredient is hier een andere naam voor suiker? Ik zie hier geen gekke toevoegingen.
Wat dacht je van honing?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Zonder suiker of honing vindt ik het niet lekker. Vind granola ook duur, koop tegenwoordig wel muesli
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lekker havermout maken, koken in water en er een geprakte banaan doorheen doen en laten mee koken. Eventueel nog appel in stukjes gesneden mee koken, of bessen. Je kan nog van alles toevoegen, lijnzaad, chiazaad, noden/zaden, kokos etc
Nouschi schreef:
23-10-2018 10:20
Wat dacht je van honing?
dat zit er bij de meeste zelfgemaakte ook doorheen (of ander zoetmiddel als agavesiroop oid). Anders smaakt ook de zelfgemaakte toch nergens naar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven