Diabetes recepten gevraagd.

23-10-2018 17:16 63 berichten
Hallo allen,


Vanaf begin 2017, toen bij mij diabetes werd geconstateerd, heb ik mezelf in leven gehouden met groenten en een stukje vlees en werkelijk, het komt me de neus uit, ik kan het niet meer zien.
Nou was het vandaag de bedoeling om boodschappen te gaan doen, maar na een tijdje naar mijn boodschappenbriefje te hebben gestaard, kon ik helemaal niets verzinnen om te gaan halen en het briefje bleef dus leeg.
Zijn er onder jullie forummers die een koolhydraatarm dieet volgen en mij willen verblijden met wat lekkere recepten en misschien een tip voor een goed kookboek waar ik mijn hart aan op kan halen?

Mijn dank is enorm.
Alle reacties Link kopieren
lasagne van pompoen of courgette. Soep van groenten? courgette als spaghetti. Diverse ovenschotels zo ontzettend veel mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
https://www.bol.com/nl/p/lekker-makkeli ... 076707926/

https://www.bol.com/nl/p/koolhydraatarm ... lsrc=aw.ds

Ik heb zelf geen kookboek maar haal recepten van internet of uit Facebook groepen
Alle reacties Link kopieren
Melanzane alla parmigiana? Een soort lasagne, maar dan met aubergine ipv lasagnevellen.
zzonnetje schreef:
23-10-2018 17:31
https://www.bol.com/nl/p/lekker-makkeli ... 076707926/

https://www.bol.com/nl/p/koolhydraatarm ... lsrc=aw.ds

Ik heb zelf geen kookboek maar haal recepten van internet of uit Facebook groepen
Dankzij jouw bovenste tip ben ik nu lid van een Facebookgroep die dagelijks recepten deelt, dus da's wel fijn.
Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
23-10-2018 17:39
Dankzij jouw bovenste tip ben ik nu lid van een Facebookgroep die dagelijks recepten deelt, dus da's wel fijn.
Dankjewel!
Graag gedaan eet zelf al ruim 2 jaar kha/ketogeen en elke dag met veel plezier. Zoveel mogelijk!
Alle reacties Link kopieren
https://www.oanhskitchen.nl
Slik je metformine?
redbulletje schreef:
23-10-2018 17:57
Slik je metformine?
Nee. Geen medicijnen.
Alle reacties Link kopieren
zenga schreef:
23-10-2018 17:49
https://www.oanhskitchen.nl
Deze!!!! Is echt een aanrader
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
er zijn heel veel zeer actieve Facebookgroepen voor koolhydraatarm en koolhydraatbeperkt dieet. Die staan vol met lekkere recepten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Cateautje schreef:
23-10-2018 17:59
Nee. Geen medicijnen.
Ik heb geen diabetes maar ben metformine gaan slikken (met toestemming van de huisarts) om makkelijker te kunnen lijnen omdat het je bloedsuikerspiegel beter in balans houdt. Wellicht voor jou ook een optie om op die manier toch lekkerder te kunnen eten met brood en aardappels enzo.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op eetpaleo.nl

Verder, hier veel stamppotten op basis van bloemkoolpuree.
Tajines, kip en groenten erin en lekkere kruiden.
Bloemkoolrijst om nasi mee te maken of als begeleider van een curry.
Courgetti met zelfgemaakte pastasaus.
redbulletje schreef:
23-10-2018 18:09
Ik heb geen diabetes maar ben metformine gaan slikken (met toestemming van de huisarts) om makkelijker te kunnen lijnen omdat het je bloedsuikerspiegel beter in balans houdt. Wellicht voor jou ook een optie om op die manier toch lekkerder te kunnen eten met brood en aardappels enzo.
Ik zal er eens over denken. Niet dat ik dan volop aan de koolhydraten ga, maar het geeft wel meer ruimte.
Eigenlijk wilde ik het niet omdat ik er slechte verhalen over hoor, over bijwerkingen en zo. Zo is een kennis van mij al jaren aan de race en daar zit ik echt niet op te wachten.
Heb jij bijwerkingen?
Alle reacties Link kopieren
kijk ook eens op www keerdiabetesom.nl. Daar kan je allerlei adviezen krijgen, en ook professionele hulp. Wordt gewoon vergoed door de zorgverzekering en dit platform is opgezet door artsen, diëtisten, etc.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Cateautje schreef:
23-10-2018 18:21
Ik zal er eens over denken. Niet dat ik dan volop aan de koolhydraten ga, maar het geeft wel meer ruimte.
Eigenlijk wilde ik het niet omdat ik er slechte verhalen over hoor, over bijwerkingen en zo. Zo is een kennis van mij al jaren aan de race en daar zit ik echt niet op te wachten.
Heb jij bijwerkingen?
Nee helemaal geen bijwerkingen. De 'bijwerking' voor mij is dat ik geen vreetkicks meer krijg als ik koolhydraten eet waardoor ik overall minder eet en langzaam wat afval zonder extreem te hoeven dieeten. Ik had last van mijn darmen vóór ik aan de metformine ging. Met de bescheiden dosis van tweemaal daags 500mg gingen mn darmen al binnen een week een stuk beter. Misschien gewoon ns met je huisarts overleggen.
hamerhaai schreef:
23-10-2018 18:24
kijk ook eens op www keerdiabetesom.nl. Daar kan je allerlei adviezen krijgen, en ook professionele hulp. Wordt gewoon vergoed door de zorgverzekering en dit platform is opgezet door artsen, diëtisten, etc.
Ik reageer misschien niet op iedereen, maar kijk wel elke tip na, dat jullie dat weten. :)
redbulletje schreef:
23-10-2018 18:28
Nee helemaal geen bijwerkingen. De 'bijwerking' voor mij is dat ik geen vreetkicks meer krijg als ik koolhydraten eet waardoor ik overall minder eet en langzaam wat afval zonder extreem te hoeven dieeten. Ik had last van mijn darmen vóór ik aan de metformine ging. Met de bescheiden dosis van tweemaal daags 500mg gingen mn darmen al binnen een week een stuk beter. Misschien gewoon ns met je huisarts overleggen.
Heb jij merkmedicijnen of een alternatief?
Alle reacties Link kopieren
Slagroom met stevia is een goede energiebron en ik maak zelf roomboternotentaart (roomboter, kokosolie, zonnebloempitten, pompoenpitten, eitje en wat arrow root, 20 minuutjes in de oven, daarna ik de vriezer. Heerlijk, wereldberoemd onder mij en mijn trainingspartner.
Alle reacties Link kopieren
Of jambalaya met bloemkoolrijst ipv gewone rijst. Pizza's met een pizzabodem van kaas en bloemkool
spell68 schreef:
23-10-2018 18:36
Slagroom met stevia is een goede energiebron en ik maak zelf roomboternotentaart (roomboter, kokosolie, zonnebloempitten, pompoenpitten, eitje en wat arrow root, 20 minuutjes in de oven, daarna ik de vriezer. Heerlijk, wereldberoemd onder mij en mijn trainingspartner.
Ziet er lekker uit, maar ik mag helaas geen zuivel, dus dan gaat het over.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
23-10-2018 18:38
Ziet er lekker uit, maar ik mag helaas geen zuivel, dus dan gaat het over.
Lactose intolerant? Je zou roomboternotentaart ook met ghee kunnen maken.
Cateautje schreef:
23-10-2018 18:35
Heb jij merkmedicijnen of een alternatief?
Zal vast een cheapass variant zijn; metformine HCL TEVA500 mg staat erop.
Alle reacties Link kopieren
Bruschetta_ schreef:
23-10-2018 17:31
Melanzane alla parmigiana? Een soort lasagne, maar dan met aubergine ipv lasagnevellen.
Dit is zooo lekker, ga ik van de week weer maken.

Moussaka zonder aardappels kan ook.
Vandaag eet ik gehaktballetjes met gebakken tomaat, peper en ui.
Morgen wordt het een soort wrap van kaas en lijnzaad met avocado en een kloddertje aioli.

Ik heb zelf een recept gemaakt voor koolhydraatarme cheesecake en laatst een recept gevonden voor kha hazelnootschuimtaart (die laatste heb ik nog niet geprobeerd, maar staat in de planning). Als je die recepten wil hebben zoek ik ze voor je op.

Cheesepops zijn een heerlijke snack. Te koop bij de jumbo.

Courgetti met kippendijen, champignons, rood peertje, walnoten en pijnboompitten met crème fraiche.
anoniem_208023 wijzigde dit bericht op 23-10-2018 21:28
Reden: Jemig leuk joh, autocorrect....
1.29% gewijzigd
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
redbulletje schreef:
23-10-2018 18:51
Zal vast een cheapass variant zijn; metformine HCL TEVA500 mg staat erop.
Dan onthou ik dat, want ik heb geen zin in darmproblemen, dat is wel het allerlaatste waar ik op zit te wachten.
Ik heb ook medicijnen van Teva en die bevallen mij prima, dus ik zal ernaar vragen en dan moet het afgelopen zijn met dat gehannes, want ik word er helemaal kriegel van en ik heb trek in een Bossche bol. :-D niet dat ik er een tje mag, maar het idee houd de moed erin.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 23-10-2018 19:00
6.05% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven