Traktatie voor op werk; ideeën?

03-11-2018 15:32 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haii :-)

Ik wil volgende week graag een Taart of cake (of misschien koek?) meenemen naar mn werk omdat ik er daarna voor zo'n 4 maanden uit ben vanwege zwangerschaps- en bevallingsverlof.

Ik moet dit op woensdag mee kunnen nemen maar bij voorkeur al op maandag kunnen maken. Dus het moet wat langer houdbaar zijn of makkelijk in te vriezen.

- tips voor lekkere en leuke bakrecepten?
- bij voorkeur die je kan invriezen?
- eventueel aansluitend op de reden van de traktatie maar hoeft niet per se
- eventueel leuke alternatieven ipv iets bakken en wat wel leuk is om te trakteren?

Ik heb inspiratie nodig!! :lol:

Dank alvast!!
Verse koffiekoeken en saucijzenbroodjes halen op de dag zelf.
Gebak van twee dagen oud is niet lekker. En uit de vriezer vind ik het ook niet echt geweldig, dus dat zou ik mijn collega´s niet voorzetten. Ik zou ´s ochtends even langs de bakker gaan.
Of iets houdbaars bedenken. Lekkere koeken, celebrations, hartige taart (van AH ofzo) etc.
Bananenbrood. Tig recepten op het internet. Dat kan je best op maandag maken en woensdag uitdelen.

Zit er een goede bakker bij jouw werk in de buurt? Haal daar iets lekkers.
Zoals gevuld speculaas. Yummy.
I :heart: bakkers.


En neem een schaal met sappige mandarijntjes en zoete appeltjes mee voor degenen die lijnen of geen suiker/tarwe/gluten/melk/eieren/exotische dingen eten.
Bij ons op het werk wordt zo'n schaal fruit zeer gewaardeerd.
Alle reacties Link kopieren
Als je graag wil trakteren, koop dan op woensdag iets vers bij de banketbakker ipv dat je iets van een paar dagen oud aan mensen gaat voorschotelen.

Ik zou absoluut niet ook allemaal aangepaste dingen mee gaan nemen voor iedereen met een allergie of dieetwens. Misschien wat anders als je in een team zit waar iemand écht allergisch is voor gluten, maar niet voor al die modegrillen.
Alle reacties Link kopieren
Iets wat je maandag mee wilt nemen en pas woensdag op wilt eten:
Lekkere koeken halen
Mini candybar (twix, mars, bounty enz)
Gewoon een pot snoep.
En wat Caitriona zegt: mandarijnen, appeltjes, snoeptomaten, minikkommer enzo zou bij ons ook zeer gewaardeerd worden.
biekoe wijzigde dit bericht op 03-11-2018 15:54
2.57% gewijzigd
Stampertje12 schreef:
03-11-2018 15:49
Ik zou absoluut niet ook allemaal aangepaste dingen mee gaan nemen voor iedereen met een allergie of dieetwens. Misschien wat anders als je in een team zit waar iemand écht allergisch is voor gluten, maar niet voor al die modegrillen.
Hmm, hier wordt het juist wel gewaardeerd als er druiven op tafel staan. Zoveel moeite is het niet om langs een goede groenteman te lopen voor wat lekker fruit.

Maar ik ga geen dure glutenvrije koekjes meenemen, want dan heeft de volgende weer een lactose-intolerantie.
P.S. En mijn collega die glutenvrij eet, vindt bv. de producten van Schar niet lekker.
anoniem_376516 wijzigde dit bericht op 03-11-2018 15:56
6.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Canache cake is heerlijk. Kan je ook invriezen. Dat is cake met een laagje chocola erin en om de cake heen een lekkere dikke laag chocola, zooooo lekker.
Alle reacties Link kopieren
Caitriona* schreef:
03-11-2018 15:52
Hmm, hier wordt het juist wel gewaardeerd als er druiven op tafel staan. Zoveel moeite is het niet om langs een goede groenteman te lopen voor wat lekker fruit.

Maar ik ga geen dure glutenvrije koekjes meenemen, want dan heeft de volgende weer een lactose-intolerantie.
Trakteer dan fruit en laat het gebak zitten.

Druiven voorschotelen aan iemand die aan de lijn is, is ook niet echt een slimme natuurlijk :p
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dan de 'goede groenteman' weer wat overdreven ;) maar natuurlijk kun je iemand die lijnt druiven voorzetten. Ze hoeven niet gelijk een kilo te nuttigen.

Als ik trakteer haal ik meestal van die minisoesjes en minitompoesjes bij de Aldi of Lidl uit de vriezer. Vind IK heerlijk en meestal gaat het schoon op. Fruit erbij vind ik ook wel een leuk idee, maar dat kan ook van de Lidl zijn. Die scoren tenslotte goed met hun groente/fruit.
Later is nu
diepvriessoesjes versieren met witte chocola en muisjes. en ze dan na het maken weer terug de vriezer inschuiven

http://www.easydailyfood.com/geboorte-soesjes-maken/
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
03-11-2018 16:01
Ik vind dan de 'goede groenteman' weer wat overdreven ;) maar natuurlijk kun je iemand die lijnt druiven voorzetten. Ze hoeven niet gelijk een kilo te nuttigen.

Als ik trakteer haal ik meestal van die minisoesjes en minitompoesjes bij de Aldi of Lidl uit de vriezer. Vind IK heerlijk en meestal gaat het schoon op. Fruit erbij vind ik ook wel een leuk idee, maar dat kan ook van de Lidl zijn. Die scoren tenslotte goed met hun groente/fruit.
Nee, ze hoeven niet een kilo te nuttigen, maar ze kunnen dan toch ook een klein stukje appeltaart eten... Vind het altijd zo vermoeiend dat mensen zo pontificaal overal lopen te verkondigen dat ze lijnen en dat ze vooral steeds van alles niet kunnen eten. Maar dan wel om de haverklap een tros druiven, repen, soepstengels met slankie kaas enzo verorberen. En maar zeuren dat het allemaal niet werkt :p

Druiven zijn nu eenmaal ook dikmakers. Dus als je echt aan het lijnen bent moet je gewoon die tussendoortjes laten staan. Niet je appeltaart door druiven gaan vervangen.
Voor hoeveel mensen is het?
Maakt het makkelijker om mee te denken.

Ik ken niet zoveel volwassenen die van slagroomtaart houden, ik ook niet. Als alternatief voor zelf bakken kun je ook limburgse vlaai kopen, bv kersenvlaai en (appel) kruimel.
Dat is ook niet zo’n aanslag op je maag, met al die bakkersroom.

Persoonlijk hou ik meer van hartig, dus als het een klein clubje is, kun je het bv aan het einde van de middag doen als borrelhapje: sushi, zelfgemaakte (indische) gehaktballetjes, wraprolletjes, olijven, tomaatjes, druiven, etc.
Ga je daarna lekker met verlof.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
03-11-2018 18:00
Nee, ze hoeven niet een kilo te nuttigen, maar ze kunnen dan toch ook een klein stukje appeltaart eten... Vind het altijd zo vermoeiend dat mensen zo pontificaal overal lopen te verkondigen dat ze lijnen en dat ze vooral steeds van alles niet kunnen eten. Maar dan wel om de haverklap een tros druiven, repen, soepstengels met slankie kaas enzo verorberen. En maar zeuren dat het allemaal niet werkt :p

Druiven zijn nu eenmaal ook dikmakers. Dus als je echt aan het lijnen bent moet je gewoon die tussendoortjes laten staan. Niet je appeltaart door druiven gaan vervangen.

Druiven maken echt minder dik dan taart en bovendien kun je er makkelijk minder van nemen. In druiven zitten dan ook nog vezels en vitamines en mineralen, die niet zo snel in taart zitten. Dus ja, ik kan me voorstellen dat iemand liever druiven neemt.

Sowieso vind ik fruit een 'dikmaker' noemen echt ver bezijden de waarheid.

Maar goed, als jij dat vermoeiend vindt, dan is dat ook jouw goed recht, natuurlijk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Geengroenblaadje schreef:
03-11-2018 18:23
Voor hoeveel mensen is het?
Maakt het makkelijker om mee te denken.

Ik ken niet zoveel volwassenen die van slagroomtaart houden, ik ook niet. Als alternatief voor zelf bakken kun je ook limburgse vlaai kopen, bv kersenvlaai en (appel) kruimel.
Dat is ook niet zo’n aanslag op je maag, met al die bakkersroom.

Persoonlijk hou ik meer van hartig, dus als het een klein clubje is, kun je het bv aan het einde van de middag doen als borrelhapje: sushi, zelfgemaakte (indische) gehaktballetjes, wraprolletjes, olijven, tomaatjes, druiven, etc.
Ga je daarna lekker met verlof.
Voor ongeveer 20 mensen :-)
Hartig zat ik ook aan te denken maar mn manager heeft dus smorgens een koffiemomentje gepland. Kan natuurlijk altijd zeggen dat ik voor later op de dag wat lekkers heb, maar toch...
Een kaas, ham/kaas, saucijzen of kerriebroodje kan toch prima bij de koffie?
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
03-11-2018 20:13
Een kaas, ham/kaas, saucijzen of kerriebroodje kan toch prima bij de koffie?
Ja misschien ook wel. En anders eten ze het later.... misschien wel een goede optie. Hartige hapjes en iets van fruit wat hier ook al werd geopperd.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
03-11-2018 18:29
Druiven maken echt minder dik dan taart en bovendien kun je er makkelijk minder van nemen. In druiven zitten dan ook nog vezels en vitamines en mineralen, die niet zo snel in taart zitten. Dus ja, ik kan me voorstellen dat iemand liever druiven neemt.

Sowieso vind ik fruit een 'dikmaker' noemen echt ver bezijden de waarheid.

Maar goed, als jij dat vermoeiend vindt, dan is dat ook jouw goed recht, natuurlijk.
100 gram druiven maakt je even dik als 50 gram appeltaart. En in appeltaart zitten net zo goed vezels.

Mijn punt is dat het nogal nutteloos is om voor mensen die aan de lijn zijn aparte dingen mee te gaan nemen. Of iemand is serieus aan het afvallen en dan gaat die niet opeens tussendoortjes nemen. Of iemand is niet serieus bezig en dan maakt het ook weinig uit of je er een appeltaart neerzet of een tros druiven. Behalve dan voor het voor zichzelf goedpraten door degene die eigenlijk wil afvallen maar toch dat extra tussendoortje gaat pakken.

Druiven zijn nu eenmaal een van de fruitsoorten waar veel calorieën in zitten.
SORRY dat ik het over druiven heb gehad.
* Pakt weer een lekker mandarijntje *
Alle reacties Link kopieren
https://youtu.be/S3zCMiYzYAk Dit, kan een paar dagen van te voren gemaakt worden.

Rocky Road kan ook verder van te voren gemaakt worden. Of iets als pindarotsjes (of andere notenrotsjes).
Alle reacties Link kopieren
Caitriona* schreef:
03-11-2018 21:05
SORRY dat ik het over druiven heb gehad.
* Pakt weer een lekker mandarijntje *
Eet smakelijk ;-)
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
03-11-2018 21:12
. Of iets als pindarotsjes (of andere notenrotsjes).
Ik heb iets dergelijks gemaakt als tractatie: chocolade smelten, gehakte noten, havermout en ongezoete gepofte rijst (uit de bio-winkel) erbij.

Beetje laten afkoelen en dan hoopjes maken op bakpapier.

Ik heb het met witte, melk en donkere chocolade gedaan.

Had zeer veel succes!

De fondant vond ik zelf niet zo geweldig, zeer sterk van smaak. Iemand zei me achteraf dat donkere chocolade met hoog cacao percentage best niet verwarmd wordt.
aliva wijzigde dit bericht op 03-11-2018 21:21
2.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips! Moet goedkomen zo. :-)
Alle reacties Link kopieren
Arretjescake kan je makkelijk zo lang houdbaar houden. Als je het niet op eet althans.
Yellow002 schreef:
03-11-2018 19:46
Voor ongeveer 20 mensen :-)
Hartig zat ik ook aan te denken maar mn manager heeft dus smorgens een koffiemomentje gepland. Kan natuurlijk altijd zeggen dat ik voor later op de dag wat lekkers heb, maar toch...
Een saucijzenbroodje gaat er dan toch wel lekker in

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven