Ideetjes gezocht voor ontbijt en lunch

08-11-2018 10:41 68 berichten
Hallootjes,

Ik heb sinds een half jaar een vriend, we wonen niet samen, wel slapen we zo nu en dan bij elkaar natuurlijk. En als hij dan naar z’n werk gaat maak ik zijn ontbijt en eten voor zijn werk klaar. (Niet omdat dit moet, maar ik vind dat fijn om te doen, en fijn te weten dat hij voldoende voedingstoffen binnen krijgt) nu komt mijn dilemma.

Ik weet namelijk dat als ik er niet ben hij niet ontbijt, hij heeft daar gewoon geen tijd voor, of maakt er geen tijd voor. En ook eet hij gedurende de dag niet echt gezond. Nu dacht ik, kan ik ontbijt en lunches van te voren maken? Zodat als ik niet bij hem slaap hij toch goed eet.

Ja ik klink ws als een overbezorgde moeder, maar hij werkt heel hard en vaak ook over. Daar hoef ik dus ook geen commentaar over. Wel misschien tips over wat lekker is om mee te geven!
Alle reacties Link kopieren
Wil hij dit ook? Wil hij ontbijten? Wil hij gezond eten?

Zo ja: overnight oats voor het ontbijt, in porties. Groente en fruit snijden en in porties klaar zetten. Zorg dat je wat steviger spul neemt. En dan hopen dat hij dat opeet/meeneemt.

Zo niet: overweeg hoe belangrijk jij het vind dat hij gezond eet, en of een verschil van mening hierover in de weg staat van jullie relatie.
Gaat hij dat dan uit de vriezer pakken als jij er niet bent denk je?
Alle reacties Link kopieren
...en fijn te weten dat hij voldoende voedingstoffen binnen krijgt ...

ben je zijn moeder of zijn vriendin?

Houd daar eens mee op!
Alle reacties Link kopieren
En jij denkt dat hij tussen de middag braaf zijn lunch opeet? Alle kans dat hij die ook vergeet,en hem dan voor hij naar huis gaat in de vuilnisbak kiepert
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Je kunt gezonde muffins oid maken maar is dat meer werk om te pakken dan een kom yoghurt en daar wat in flikkeren , of dan een boterham te smeren ?
Misschien dat hij wel van die ontbijtdrankjes wil proberen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Want hij kan in zijn lunchpauze geen eten kopen? Of hij heeft geen bedrijfskantine?
Geef hem een pak (amandel)melk een havermout/brinta. Het vult en er zitten voedingsstoffen in. Als hij daar geen tijd voor heeft dan gaat een uitgebreid ontbijt maken ook niet helpen hoor.
En als hij geen tijd makt om te ontbijten, waarom zou hij dat dan wel doen als jij er niet bent. Dan laat hij zijn ontbijt, wat jij gemaakt hebt, vast ook staan.
Laat me raden dit is je eerste serieuze relatie en zorgen voor hem is echt ge-wel-dig.
Alle reacties Link kopieren
Hoe moeilijk is het om een banaan / krentenbol in je zak / tas te stoppen en die op weg naar je werk op te eten ? Hij vindt het kennelijk niet zo heel boeiend.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Pizza
Alle reacties Link kopieren
Het is geen kleuter toch? laat hem lekker voor zichzelf zorgen zeg.
Hij heeft een pinpas, hij kan vast zelf wel een winkel vinden voor als hij wil ontbijten.
Zonder ontbijt overleeft hij kennelijk prima. Ik neem aan dat hij ´s middags in de kantine eet of ergens een broodje koopt ofzo?
Je bedoelt het vast goed maar als hij zelf niet de moeite neemt om voor zijn ontbijt een boterham te smeren of een kom yoghurt te eten, waarom zou hij dan wel jouw ontbijtjes eten?
Heb je al gevraagd wat hij wil?

Ik vind je erg betuttelend.
Alle reacties Link kopieren
Ik bak nog weleens ontbijtmuffins op bv. havermoutbasis, is toch weer 1-2min tijdswinst ‘s morgens ;) in vergelijking met bv. muesli/yoghurt/fruit/honing in n bakje doen.
Of misschien een drinkontbijt/smoothie?

Kan natuurlijk wel zijn dat jij nu heel veel moeite doet en hij het alsnog niet neemt.
Alle reacties Link kopieren
ontbijt overslaan is echt niet zo slecht als vaak beweerd wordt. volgens de nieuwste onderzoeken.

Lief dat jij zijn ontbijt en lunch klaar maakt op de dagen dat je bij hem slaapt. Maar hij is verder een volwassen vriend, en het is zijn eigen verantwoordelijkheid.

Niet opdringen. Eventueel wel een gesprek beginnen en vragen waarom hij slecht voor zichzelf zorgt, althans in jouw ogen. En eventueel vragen of dat je hem kan helpen met een gezonde eetpatroon.

Een pak melk/yoghurt uit de koelkast pakken en dat in een schaaltje gieten met een hand meusli of 2 boterhammen pakken en daar wat kaas/worst/pindakaas opdoen, kost echt niet meer tijd dan een bakje kant en klare ontbijt uit de koelkast pakken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Sorry maar zelfs mijn zoon van 16 zorgt hier zelf voor.....en als hij niet wil ontbijten dan ontbijt die maar niet.
Hoi,
Wat een antwoorden al. Ik zal wat reageren.
Nee dit is niet mijn eerste relatie.
Als ik niet bij hem ben eet hij mijn ontbijtjes en lunches ook hoor. Ik krijg dan vaak een appje waarin hij mij bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Wie zegt dat hij dat ook daadwerkelijk opeet of gaat eten?

Er is tegenwoordig zoveel te koop in de winkel om makkelijk mee te nemen voor onderweg, kant en klaar maaltijden, ontbijt yoghurt/repen etc.

Je kunt je tijd en energie denk ik beter besteden in het nadenken over dit onderwerp. Gaat dit een grote rol spelen in je relatie? En vind jij dat de moeite waard?
Wat maak je nu dan zoal voor hem?
Je kan natuurlijk gaan foodpreppen maar ik vind het idee van lunchpakketjes die dagen ervoor klaargemaakt zijn niet aantrekkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat erg dit!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het overigens wel heel lief en zorgzaam van je, hij kennelijk ook gezien de bedank-appjes. Persoonlijk zou ik het toch wel een vervelende dynamiek vinden om als vriendin soort van verantwoordelijk te zijn voor het voedingspatroon van je vriend.

Nog wel een tip: zelfbak ontbijt repen (met bv. noten/dadels). Hartige broodjes met bv. courgette/olijven door t deeg.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat lijkt me echt de hel!
Heb je net een half jaar een relatie en die bemoeit zich met de voedingsstoffen die jij wel of niet binnenkrijgt! o_o
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
klassiek iemand vinden om u te settelen en dan alles aan doen om hem te veranderen, wat is het volgende??? zijn vrienden? ;D
Tvp
-Darkside- schreef:
08-11-2018 13:06
Tvp
:popcorn: Dit was geen optie? :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven