Bloedpuntje op eidooier

09-11-2018 13:37 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb nu net eitjes gebakken, maar oh wat walg ik toch zo ontzettend van die bloedpuntjes die een ei soms heeft.
Dus automatiseer bekijk ik mijn ei heel kritisch als ik hem openbreek en als hij dan bloedpuntjes heeft eet ik hem niet.

De eerste ging goed.. 2e had een bloedpunt..
Daarom een 3e gemaakt die ging goed.. 4e had weer een bloedpunt.

Ik wilde er namelijk 3 maken voor mezelf. Het zijn er nu dus 2 geworden..
Die met de bloedpuntjes gooi ik dus weg terwijl je er eigenlijk niks van zou proeven...

Ik voel mezelf ergens wel een aansteller, maar dit kan mijn hele eetlust verpesten... Zijn er meer mensen die dit vies vinden?


:-|
Ik vind het een gek gezicht, dus ik vis die puntjes er altijd uit met een lepeltje.
Ik heb echt nog nooit een bloedpuntje op mijn ei gezien. Nog nooit van gehoord ook.

Eten weggooien vind ik zo'n zonde. Ik zou het puntje er of afhalen of op eten.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
09-11-2018 13:41
Ik heb echt nog nooit een bloedpuntje op mijn ei gezien. Nog nooit van gehoord ook.

Eten weggooien vind ik zo'n zonde. Ik zou het puntje er of afhalen of op eten.
Ik kwam er ook pas laat achter dat dat kon.. Sindsdien ben ik er heel erg op gaan letten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond een minikuikentje smerig. Bloedpuntjes doen me niks.
Alle reacties Link kopieren
Zal ik eens zeggen hoe het genoemd wordt hier in de polder? Dan hoef je het gegarandeerd nooit meer. :twisted:
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Jeetje, pulk dat bloed er gewoon ruim vanaf. Of koop legbatterijeieren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ontleed mijn eieren voor ik ze gebruik.
Eerst de bloedpuntjes en witte sliertjes eruit. Die krijg ik echt niet door mijn keel :-(
leentje71 wijzigde dit bericht op 09-11-2018 13:51
2.96% gewijzigd
Ik had geen schoonmoeder. Ik had een trouwma.
Alle reacties Link kopieren
Is mij nooit opgevallen. Maar ach zo heeft iedereen wat. Ik walg van babypaprika's. Krijg dan echt een heel naar gevoel en roep mijn man erbij die het verder schoon mag maken en weggooien.
Voorheen gooide ik de hele paprika weg maar dat mocht niet meer van mijn eerste echtgenoot dus dat heb ik afgeleerd.

Nu hoorde ik laatst iemand zeggen: ow ben altijd blij gratis extra groenten. Mijn hele lijf tintelt van gruwel nu ik dit op schrijf.
Nu ben ik een klein beetje bang als ik elders eet dat er een baby paprika door het eten heen zit. Verschrikkelijk.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
09-11-2018 13:44
Zal ik eens zeggen hoe het genoemd wordt hier in de polder? Dan hoef je het gegarandeerd nooit meer. :twisted:
Ik had laats gelezen wat het precies was ben het weer even kwijt... Ja dan hoef ik nooit meer een ei;P
Tja, het is nu eenmaal de menstruatie van een kip he? ;)
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
09-11-2018 13:50
Is mij nooit opgevallen. Maar ach zo heeft iedereen wat. Ik walg van babypaprika's. Krijg dan echt een heel naar gevoel en roep mijn man erbij die het verder schoon mag maken en weggooien.
Voorheen gooide ik de hele paprika weg maar dat mocht niet meer van mijn eerste echtgenoot dus dat heb ik afgeleerd.

Nu hoorde ik laatst iemand zeggen: ow ben altijd blij gratis extra groenten. Mijn hele lijf tintelt van gruwel nu ik dit op schrijf.
Nu ben ik een klein beetje bang als ik elders eet dat er een baby paprika door het eten heen zit. Verschrikkelijk.
Dit vind ik echt té grappig :rofl:
IBIopviva schreef:
09-11-2018 13:50
Is mij nooit opgevallen. Maar ach zo heeft iedereen wat. Ik walg van babypaprika's. Krijg dan echt een heel naar gevoel en roep mijn man erbij die het verder schoon mag maken en weggooien.
Voorheen gooide ik de hele paprika weg maar dat mocht niet meer van mijn eerste echtgenoot dus dat heb ik afgeleerd.

Offtopic, maar IBI, elke keer als een ik een paprika snijd (of er nu een babypaprika inzit of niet, eigenlijk nooit gezien :P) dan denk ik aan jou :D
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
09-11-2018 13:50
Is mij nooit opgevallen. Maar ach zo heeft iedereen wat. Ik walg van babypaprika's. Krijg dan echt een heel naar gevoel en roep mijn man erbij die het verder schoon mag maken en weggooien.
Voorheen gooide ik de hele paprika weg maar dat mocht niet meer van mijn eerste echtgenoot dus dat heb ik afgeleerd.

Nu hoorde ik laatst iemand zeggen: ow ben altijd blij gratis extra groenten. Mijn hele lijf tintelt van gruwel nu ik dit op schrijf.
Nu ben ik een klein beetje bang als ik elders eet dat er een baby paprika door het eten heen zit. Verschrikkelijk.
Haha -
Bij groente heb ik dat totaal niet. Omdat dat niks met een dier te maken heeft.
Ik heb dat alleen bij iets wat ook maar te maken heeft met bloed, aders etc..

Zo vind ik als ik bief eet en een pees tegenkom dat ook heel vies. Vies dik wit draadje die niet stuk te krijgen is.
Dat vind ik dan te confronterend denk ik. Dan sta ik echt stil bij het feit dat een dier ook organen heeft etc. Zo zou ik ook nooit bij een slachthuis willen kijken... Want dan eet ik nooit meer vlees. Ik wil er niet te gedetailleerd over nadenken maar dat gaat vanzelf als ik zoiets zie als een bloedpunt of pees. Dan leg ik meteen die link..
linnylow wijzigde dit bericht op 09-11-2018 14:06
0.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
09-11-2018 13:44
Zal ik eens zeggen hoe het genoemd wordt hier in de polder? Dan hoef je het gegarandeerd nooit meer. :twisted:
vertel vertel :cheer:
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
09-11-2018 13:41
Ik heb echt nog nooit een bloedpuntje op mijn ei gezien. Nog nooit van gehoord ook.

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/04/12/wa ... 3-a1554186

Ik denk ook altijd aan IBI als ik een babypaprika tref. :)
linnylow schreef:
09-11-2018 14:03
Dan sta ik echt stil bij het feit dat een dier ook organen heeft etc. Zo zou ik ook nooit bij een slachthuis willen kijken... Want dan eet ik nooit meer vlees.
Je kan natuurlijk ook sowieso geen of minder vlees eten.
Van zulke verspilling kan ik me oprecht gewoon een beetje opwinden.

De manier om beter met de aarde om te gaan is minder dierlijke producten nuttigen. En dan gaan mensen eieren weg gooien om zo’n reden.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
09-11-2018 14:09
Van zulke verspilling kan ik me oprecht gewoon een beetje opwinden.

De manier om beter met de aarde om te gaan is minder dierlijke producten nuttigen. En dan gaan mensen eieren weg gooien om zo’n reden.

+1
Terwijl ze wel vlees eet. Alsof daar geen bloed in zit...
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
09-11-2018 13:44
Zal ik eens zeggen hoe het genoemd wordt hier in de polder? Dan hoef je het gegarandeerd nooit meer. :twisted:
vertel
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Haha ja ik heb het al eerder beschreven idd op het forum. Grappig dat mensen aan mij denken bij het snijden van een paprika.

Ik werd trouwens ook misselijk van bloed en pezen in vlees. Eet nu vegetarisch en dat bevalt mij heel goed.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
ik kom regelmatig zulke eitjes tegen
wat ik er mee doe ?

opeten
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
YellowLemon schreef:
09-11-2018 14:09
Van zulke verspilling kan ik me oprecht gewoon een beetje opwinden.

De manier om beter met de aarde om te gaan is minder dierlijke producten nuttigen. En dan gaan mensen eieren weg gooien om zo’n reden.
Nou dit dus. Wat een achterlijke verspilling van producten waar helemaal niks mis mee is.
linnylow schreef:
09-11-2018 14:03
Haha -
Bij groente heb ik dat totaal niet. Omdat dat niks met een dier te maken heeft.
Ik heb dat alleen bij iets wat ook maar te maken heeft met bloed, aders etc..

Zo vind ik als ik bief eet en een pees tegenkom dat ook heel vies. Vies dik wit draadje die niet stuk te krijgen is.
Dat vind ik dan te confronterend denk ik. Dan sta ik echt stil bij het feit dat een dier ook organen heeft etc. Zo zou ik ook nooit bij een slachthuis willen kijken... Want dan eet ik nooit meer vlees. Ik wil er niet te gedetailleerd over nadenken maar dat gaat vanzelf als ik zoiets zie als een bloedpunt of pees. Dan leg ik meteen die link..
En zo’n kip dan?
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moet je dan die goedkope witte legbatterijeieren kopen. Die hebben het bijna niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven