Verpakkingen en porties worden steeds groter

09-11-2018 19:15 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het valt mij echt op dat voedsel verpakkingen en inhoud, porties steeds groter worden. Ik zat vanmiddag te lunchen met mijn schoonmoeder in Amsterdam, ik kreeg een bord vol met eten. Ik kreeg het niet op. Het begint hier op Amerika te lijken.

Is het jullie ook opgevallen?
Nee helemaal niet. Ik vind het in de horeca vaak veel geld voor weinig eten.
Nee, vind ik ook niet. Ligt misschien ook aan het soort zaak dat je bezoekt.
Ze worden echt niet groter, de borden worden wel kleiner. en ze stoppen meer rauwkost er tussen zodat je sneller vol bent.
anoniem_373619 wijzigde dit bericht op 09-11-2018 19:23
36.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee, en als het wel teveel is vraag ik een doggybag.
ik geef mn bek ook maar een douw
In de horeca valt het me niet op, wel in de supermarkt.
Hier worden de porties alleen maar kleiner.

Kwestie dat ze hun prijzen niet voortdurend moeten opslaan en dat het dus zogezegd niet opvalt dat ze gewoon toch ordinair duurder worden.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik vind het juist meevallen. Ik vind juist dat de porties klein zijn en dat zee altijd weinig saus bij alles geven. Maar misschien ligt het inderdaad ook aan waar je eet.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, mij valt het wel op. Ik had laatst een salade wat in een soort teiltje werd geserveerd. Doe eens normaal zeg.
"Boring conversation anyway"
Nee, vooral in supermarkten valt het mij op dat porties steeds kleiner worden. Heel dun gesneden vleeswaren (hoef ik niet) en dunne lapjes vlees.
Alle reacties Link kopieren
BriannaF schreef:
09-11-2018 19:28
Ja hoor, mij valt het wel op. Ik had laatst een salade wat in een soort teiltje werd geserveerd. Doe eens normaal zeg.
Ja, en een halve brood met een groot stuk roomboter-zeezout. Ik vind het echt veel. Je krijgt een royaal gevulde broodje die je niet dicht kunt doen zo vol zit het.
Alle reacties Link kopieren
Van de week een clubsandwich, dan neem ik de helft mee naar huis. Vandaag erwtensoep, dat is wat moeilijk om mee te nemen. Maar die portie was normaal.
Gewoon een doggybag vragen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
09-11-2018 19:30
Nee, vooral in supermarkten valt het mij op dat porties steeds kleiner worden. Heel dun gesneden vleeswaren (hoef ik niet) en dunne lapjes vlees.
Dat gaat toch per gewicht? Een ons vlees blijft een ons vlees. Dunne plakjes vleeswaren zijn juist voor iedereen geschikt. Hou je van dun zijn ze prima, wij je dikker dan neem je er twee.

Ik merk er zelf niks van. In sommige restaurants krijg je veel, in andere weinig maar ik zie geen trendbreuk.
.
Alle reacties Link kopieren
Veel is goed.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Laatst kocht ik mijn favo curry en er zat veel minder kip in dan ik me herinnerde. Dus dat laat geen goede herinnering achter. Ik zal dat niet zo snel meer kiezen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik merk het ook niet, vind de porties eigenlijk vaak prima en soms wat aan de kleine kant. Voor die ene keer dat ik het wel veel vindt vraag ik ook een doggybag mee.

Het scheelt denk ik wel waar je eet, als het even kan eet ik biologisch en/of lokaal en dat zijn vaak zaken die wellicht wat bewuster met de portie grote omgaan.
Maya89 schreef:
09-11-2018 19:26
Oh ik vind het juist meevallen. Ik vind juist dat de porties klein zijn en dat zee altijd weinig saus bij alles geven.

Maar misschien ligt het inderdaad ook aan waar je eet.
Ah, nog een saus-fan.
Als je bij mij thuis het formaat van de macaroni-pan en het formaat van de saus-pan met elkaar vergelijkt, heb je een idee hoe belangrijk de saus voor me is. (Verzachtende omstandigheid: er zit veeel groente in de saus.)

Ik heb ook wel eens een salade-bowl gezien waarvan ik me afvroeg hoeveel iemand in één maaltijd kan eten. Zo'n lading geraspte wortel en geraspte kool erin: why? Ik ben een half uur aan het kauwen op die rauwe groenten.
Alle reacties Link kopieren
Het valt mij juist op dat de porties normaler worden. Een paar jaar terug had je nog in veel restaurants dat als je 2 of 3 gangen had gehad je bijna rollend van tafel moest. Tegenwoordig is de kwantiteit steeds vaker verruild voor kwaliteit en krijg je normale hoeveelheden.
Madeliefjees schreef:
09-11-2018 19:48
Van de week een clubsandwich, dan neem ik de helft mee naar huis. Vandaag erwtensoep, dat is wat moeilijk om mee te nemen. Maar die portie was normaal.
Gewoon een doggybag vragen.
Ik zou me doodschamen. Je gaat toch geen doggybag vragen om een sneetje brood en 20gr rauwkost naar huis toe te nemen
Waar heb je gegeten dan TO?

Dan ga ik er ook heen, ik vind de porties juist erg klein in de A’damse horeca. :P Zuinige uitknijpers zijn het over het algemeen.
Ik denk dat je een toevalstreffer had.
Misschien bij de chinees. Die zijn de enige die abnormale grote porties eten geven
Alle reacties Link kopieren
Kukita-Del-Barrio schreef:
09-11-2018 21:39
Ik zou me doodschamen. Je gaat toch geen doggybag vragen om een sneetje brood en 20gr rauwkost naar huis toe te nemen
O, daar zou ik nou geen moeite mee hebben. Het zijn toch mijn eigen restjes? Als ik om andermans restjes zou vragen dan was het weer een andere kwestie. :)

Overigens heb ik bijna nooit iets over, of het moeten wat harde restjes patat zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Caitriona* schreef:
09-11-2018 21:10
Ah, nog een saus-fan.
Als je bij mij thuis het formaat van de macaroni-pan en het formaat van de saus-pan met elkaar vergelijkt, heb je een idee hoe belangrijk de saus voor me is. (Verzachtende omstandigheid: er zit veeel groente in de saus.)

Ik heb ook wel eens een salade-bowl gezien waarvan ik me afvroeg hoeveel iemand in één maaltijd kan eten. Zo'n lading geraspte wortel en geraspte kool erin: why? Ik ben een half uur aan het kauwen op die rauwe groenten.
Haha saus maakt het af. En soms krijg je zo'n klein bakje dat je saus na 3 keer dippen al op is. Super irritant.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
09-11-2018 19:15
Ik kreeg het niet op.

Heeft dat er niet gewoon mee te maken dat je flink bent afgevallen, minder eet en daardoor minder trek hebt dan vroeger?
Alle reacties Link kopieren
Vorral in van die vreetschuren is dat
(ik ben een mooie vrouw)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven