Drink meer thee ...

12-11-2018 18:34 50 berichten
... kreeg ik als raad van iemand onlangs.

Alleen 1 probleem:
Ik ben een notoir koffie-drinker die smaak wil aan zijn drank.

En dat mis ik dus totaal bij warm kruidenwater.
Waardoor ik dat spul dus nauwelijks binnen krijg.

Het enige wat vlot weg-drinkt is Turkse appelthee met dus hopen suiker.
Dat smaakt tenminste af.
Maar die suiker is dus het probleem.


Net het zoveelste pakje thee met een smaakje (Lipton Rasberry en Pomegranate - groene thee) uit de supermarkt meegenomen ... om vast te stellen dat ook die nauwelijks smaak heeft en ik gewoon gekookt water aan 't drinken was.


Iemand tips van thee-spul dat wel "smaak" heeft?


(En jep, ik beschouw "drank" en thee maar effe als eten. Vandaar deze pijler.)
Je moet er van houden maar Lipton intense mint heeft veel smaak.

En lapsang souchong thee ook.

Lady grey of earl grey al geprobeerd denk ik?
COtweepuntnul schreef:
12-11-2018 18:36
Je moet er van houden maar Lipton intense mint heeft veel smaak.

En lapsang souchong thee ook.

Lady grey of earl grey al geprobeerd denk ik?
Earl grey hadden mijn ouders vroeger altijd.
Gewoon niet te drinken dat spul. Vies.

Op mijn werk ook al 't nodige uitgetest van wat daar staat aan kruiden- en fruitsmaakjes.
(Kwestie van niet elke keer een heel pakje te moeten kopen.)


Buurman komt hier op elk straatfeest af met verse munt-thee, maar ook die vind ik meestal maar niks.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 12-11-2018 18:40
13.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dol op de chai thee van yogi. Lekker pittig smaakje. Maar waarom zou je meer thee willen/moeten drinken?
Verse munt vind ik niet hetzelfde smaken als de intense mint.
eeka schreef:
12-11-2018 18:39
Ik ben dol op de chai thee van yogi. Lekker pittig smaakje. Maar waarom zou je meer thee willen/moeten drinken?
Als alternatief voor koffie en frisdrank.
En omdat ik het water ook wel es zat raak.
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet eerst over naar caffeine vrije koffie, als je dat niet al doet?
die ik wilde bestaat al...
Winter glow
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je meer thee moeten drinken?
Ik drink ook weinig tot geen thee. Wat me wel opviel toen ik in India en andere Aziatische landen was, de theedrinkers van het reisgezelschap daar de thee allemaal te sterk vonden, terwijl ik hem daar best drinkbaar vond. Maar die waren blijkbaar allemaal gewend aan: zakje even in een kop heet water dippen en je hebt thee.
Dus misschien moet je de Indiaase versie eens gaan drinken, sterk en met melk, maar ik gok dat je theedrinkende vriendinnen niet met je mee doen, als ze bij je zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
En als je de thee extra sterk maakt? Ik zet één kopje van een zakje voor een pot. Liefst gewoon zwarte thee (dat heet English blend of breakfast blend ofzo).
De dagelijkse boodschappen haal ik niet bij de Aldi maar mijn thee haal ik daar wel. Dat is de witte thee met granaatappel. Westminster.
Ik bied de thee ook aan anderen aan en iedereen vindt het lekker.
Alle reacties Link kopieren
Zoethout thee 😍
Alle reacties Link kopieren
Geen zakjes thee, dat is niet te drinken. Ga naar een goede theewinkel en koop daar thee. Zij kunnen je adviseren en je kunt ook alles ruiken.
En sterke zwarte thee bv English Breakfast?
Dat smaakt toch echt heel anders dan kruidenthee.
Er is meergranenkoffie van Zonnatura, als je dat zwart drinkt met een beetje zoet, dan is er geen verschil met koffie. Met melk is het niet te doen.
Ik drink het al een tijdje omdat ik ook een notoir koffieverslindster was en dat moest anders. Ik ben meer dan tevree.
RoseHip schreef:
12-11-2018 18:48
En sterke zwarte thee bv English Breakfast?
Dat smaakt toch echt heel anders dan kruidenthee.
Nope. Totaal ondrinkbaar.
Meestal drink ik mijn kop nog leeg, maar toen iemand me dat voorzette zijn er de volle 3 slokken uit gedronken en de rest heb ik laten staan.

Vandaar dat ik zo hard op zoek ben naar op zijn minst iets van kruiden of smaakje.
Tja, zo te lezen is thee gewoon niet jouw ding....
Alle reacties Link kopieren
Ik importeer thee uit de UK, zit tenminste smaak aan
Een goede tweede is thee uit de Turkse winkel.

En verder drink ik ook wek decafe, lekker bitter en toch geen caffeine
choco/chili thee van yogi tea
Alle reacties Link kopieren
Cichoreikoffie gaan drinken. Of van verse gember thee maken, dat is ook pittig.
Alle reacties Link kopieren
Thee met chilipeper, of Lapsang Souchong? Of accepteren dat thee je drank niet is, en op zoek naar een ander alternatief voor koffie :mrgreen: ?
Alle reacties Link kopieren
Kruiden is niet hetzelfde als thee. In smaakjes thee zit inferieure thee, suiker en aroma"s. Koop losse thee bijv groen wit of juist zwart. Ga eens naar een theeproeverij om je smaak te ontdekken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
flink wat verse gember (dunne plakjes of geraspt) is voor mij, als grote koffieliefhebber, en lekker alternatief.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook wel benieuwd waarom je meer thee wilt drinken.
(edit: ik typ te langzaam, zie dat je al geantwoord had)

Thee is gewoon anders dan koffie, minder 'vol' van smaak.

Lapsang souchong dacht ik ook gelijk aan. Ik vind de rokerige smaak zelf nogal vies maar smakeloos is het zeker niet.
Ik vind de thee van Kusmi erg lekker, 'sweet love' (beetje chai-achtig, met zwarte thee, cardemom, zoethout, peper, en kameel) en 'prince vladimir' (zwarte thee, bergamot, vanille, citrusvrucht).

De thee van celestial seasonings is vaak nogal sterk van smaak. Deze is misschien wat voor je:
Afbeelding
tyche wijzigde dit bericht op 12-11-2018 19:02
4.40% gewijzigd
What a nuanced anxiety
Koffiehagedis schreef:
12-11-2018 18:55
Thee met chilipeper, of Lapsang Souchong? Of accepteren dat thee je drank niet is, en op zoek naar een ander alternatief voor koffie :mrgreen: ?
De koffie is overigens niet het grootste probleem.

Na 2 à maximaal 3 koppen op een dag heb ik het daar ook wel mee gehad.

Maar daarna volgt de liter coca-cola op een dag :-D. Of sinds vorig jaar de liter coca-zero.
Of de halve liter fanta.

Wat dus rommel is.
En ik stelselmatig vervang door water, maar na 2 à 3 glazen water op een dag heb ik het wel gehad met het smakeloze van water.
En drink ik dus chronisch elke dag te weinig.

Vandaar de opmerking van iemand uit mijn omgeving "ga dan ook thee drinken".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven