Avocados

17-11-2018 15:30 11 berichten
Ik heb een nieuwe verslaving.
Avocado op brood.
Brood toast ik in de pan met een beetje olijfolie vervolgens plakjes avocado met een beetje zout eroverheen. Goddelijk.
Alleen weet ik dus nooit wanneer avocados eetrijp zijn. Vandaag had ik één die meteen bruin werd na het opensnijden. En gisteren had ik er twee die nog wit waren van binnen.
Avocados zijn relatief prijzig dus baal daar best van.
Iemand trucs hiervoor?
Is er een manier om aan de buitenkant te zien in welke staat de avocado van binnen verkeert?

Ik dank u zeer!
De eetrijpe avocado's van de Appie zijn meestal o.k..
De enkele keer dat ze toch niet goed van binnen zijn, ga ik terug en geeft de immer vriendelijke dame achter de counter het aankoopbedrag terug.

Verder staat de groenteman hoog in mijn aanzien. Ik zeg tegen hem: "Ik wil de avocado's vandaag/ over twee dagen gebruiken." Dan zoekt hij goede uit.
Je kan het zien en voelen. Voelt hij hard, altijd laten liggen. Voelt hij wel al beetje lekker zacht en als je dat naveltje verwijderd en daar ondernog wel nog groenig is, is hij vaak goed. AIs het daaronder bruin is, zijn ze te rijp.


https://uitpaulineskeuken.nl/2014/07/de ... check.html
Afbeelding
:biggrin: Wat Lucifer dus ook net post.
Afbeelding
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
17-11-2018 15:37
Je kan het zien en voelen. Voelt hij hard, altijd laten liggen. Voelt hij wel al beetje lekker zacht en als je dat naveltje verwijderd en daar ondernog wel nog groenig is, is hij vaak goed. AIs het daaronder bruin is, zijn ze te rijp.


https://uitpaulineskeuken.nl/2014/07/de ... check.html
Voelen is misleidend, er zijn harde en zachte avocado's. En als er 5 man hebben gevoeld is hij ook zacht, maar dus niet rijp en wel helemaal beurs van binnen.
Pipistrello schreef:
17-11-2018 15:41
Afbeelding
Heb het opgeslagen op mijn telefoon. Volgende keer eens uittesten.
Net was ik bij de Lidl en waren de avocado's in de aanbieding voor €0,59

Ik heb een nr 3 en een nr 5 meegenomen (Volgens laatste plaatje) en hoop zo de hele week door te komen :)
Alle reacties Link kopieren
Alleen voelen bij het pitje bovenaan please. Als iedereen in die dingen knijpt, worden ze beurs.

Ik koop ze trouwens lang voor ik ze wil gebruiken, eetrijp in de winkel is zelden eetrijp thuis.
Such fun!1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven