Iets krokants bij wild gerecht

25-11-2018 19:43 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Vrijdag ga ik het volgende recept maken
https://njam.tv/recepten/wild-met-eekhoorntjesbrood

Dit is het hoofdgerecht van een 5 gangen maar ik graag nog iets krokants erbij om het net iets meer te maken.
Ik was aan het denken aan iets zoals kletskoppen maar dan hartig en niet zoet.

Heeft iemand een leuk idee/recept?
Aardappelkroketjes
kletskoppen van parmezaanse of oude kaas?

http://www.nederlands-dis.nl/basis/geba ... etskoppen/

https://outmijnkeuken.nl/2016/11/04/ita ... -kletskop/
Alle reacties Link kopieren
Aardappel twister?
Krokante chips van groente maken (uit de oven) ? Er zijn daarvan voldoende recepten te vinden op internet.
Bij wild bijvoorbeeld chips van zoete aardappel.
Alle reacties Link kopieren
Frituur wat rijst of andere granen.
Bladerdeeg bestrijken met kruiden/sesam en dan afbakken?
Alle reacties Link kopieren
natuurlijk geen aardappel erbij aangezien je al puree hebt. Hooguit een krokantje van aardappel. iets zoals die kletskop van parmezaan.
Don't cry, buy a bag and move on.
De kaas lijkt mij wel een heel heftige smaak bij zo'n recept.
Alle reacties Link kopieren
https://www.missethoreca.nl/restaurant/ ... 1543172526
Don't cry, buy a bag and move on.
https://www.foodxperience.com/categorie ... page=0%2C0
Die van rode biet zou ook heel goed passen denk ik
Alle reacties Link kopieren
KaleKip schreef:
25-11-2018 20:02
De kaas lijkt mij wel een heel heftige smaak bij zo'n recept.
Vrees ook dat de kaas de smaak van het eekhoorntjesbrood om zeep helpt.

Bestel die paddenstoelen wel op tijd want kerst is buiten het seizoen en ze zijn te duur voor groenteboeren om ze standaard op voorraad te hebben. Je hebt ook kans dat je minimaal een pond of een kilo moet afnemen omdat ze niet minder kunnen inkopen.
Moest ik ook meteen aan denken, zou wel goed passen en lijkt me minder zwaar dan aardappelkroketjes
Alle reacties Link kopieren
Een kleine salade van flinterdun gesneden rauwe rode kool met een niet te zoete dressing. Gaat ook geweldig met de rode port uit het wildgerecht. Paar druppeltjes (niet meer!) echt goede truffelolie door de aardappelpuree (geen 'olijfolie met truffelsmaak', dat is pure nep). Wees voorzichtig met bladerdeeg, dat kan erg vet overkomen.
sri-is-back-now wijzigde dit bericht op 25-11-2018 20:18
0.90% gewijzigd
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
KaleKip schreef:
25-11-2018 20:12
Die van rode biet zou ook heel goed passen denk ik
Denk het ook. Aardpeer zou ook goed kunnen gok ik en zelfs een goed gekozen ham.
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
25-11-2018 19:50
Krokante chips van groente maken (uit de oven) ? Er zijn daarvan voldoende recepten te vinden op internet.
Bij wild bijvoorbeeld chips van zoete aardappel.
Dit vind ik nog het beste idee. Pastinaak werkt ook heel goed.
Geen kaas-dingen! Dat past echt niet hierbij.
Of vervang die broccoli puree door losse broccoli en aardappelkroketjes. Dat zou ik doen. Ik wil bij wild een pure aardappelpuree-smaak. Geen broccoli prutje.
impala wijzigde dit bericht op 25-11-2018 20:28
1.28% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou niet zo heel erg van wild; wordt altijd gecombineerd met rode kool, peertjes of soortgelijke zoetigheid, en dus stem ik voor puree.

o, zit er al bij.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Gefrituurde spruitjes?
Alle reacties Link kopieren
Amaryllisbol2 schreef:
25-11-2018 20:28
Gefrituurde spruitjes?
Gebakken , met een korstje, worden ze beter van dan alleen gekookt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
impala schreef:
25-11-2018 20:18
Dit vind ik nog het beste idee. Pastinaak werkt ook heel goed.
Geen kaas-dingen! Dat past echt niet hierbij.
Of vervang die broccoli puree door losse broccoli en aardappelkroketjes. Dat zou ik doen. Ik wil bij wild een pure aardappelpuree-smaak. Geen broccoli prutje.
Ik vind kaas en wild ook niet echt een goede combinatie. Pastinaak wel; goed idee.
Alle reacties Link kopieren
Pastinaak in de lengte dun schaven en dat chips van bakken, in de olie worden dit mooie krullen, leuk als garnering en het voegt smaak en crunch toe.

Verder zou ik zelf geen broccoli puree doen want dat vind ik niet echt passen bij wild. Ik zou denk ik een bloemkool puree doen en ook bloemkool roosjes roosteren voor extra crunch. Of knolselderij brunoise snijden en deze krokant bakken. Ook een heerlijke smaak bij wild en paddestoelen en bloemkool.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
25-11-2018 20:34
Gebakken , met een korstje, worden ze beter van dan alleen gekookt.
Dat maak ik altijd als groente als ik haas eet :-) Eenmaal gebakken of groosterde spruitjes gegeten, hoef je ze niet meer gekookt.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
25-11-2018 21:07
Dat maak ik altijd als groente als ik haas eet :-) Eenmaal gebakken of groosterde spruitjes gegeten, hoef je ze niet meer gekookt.
Absoluut mee eens.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
25-11-2018 20:59
Pastinaak in de lengte dun schaven en dat chips van bakken, in de olie worden dit mooie krullen, leuk als garnering en het voegt smaak en crunch toe.

Verder zou ik zelf geen broccoli puree doen want dat vind ik niet echt passen bij wild. Ik zou denk ik een bloemkool puree doen en ook bloemkool roosjes roosteren voor extra crunch. Of knolselderij brunoise snijden en deze krokant bakken. Ook een heerlijke smaak bij wild en paddestoelen en bloemkool.
Pastinaak is niet voor niets een vergeten groente...😎

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven