Quiches

01-12-2018 08:33 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom moeten de eieren voor in een quiche opgeklopt worden met room? Ik wilde de quiches van te voren maken en daarna een paar uur later opwarmen in de oven. Kan dat als er room gebruikt is bij de eieren?
Alle reacties Link kopieren
Wat is het probleem, je wil ze veel later pas bakken?
Waarom?

Je kan ze ook meteen bakken, evt later opwarmen.
Rauw ei uren buiten de koelkast lijkt me kans op Salmonella.
Alle reacties Link kopieren
Er hoeft niet perse room in.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
De room (of melk) zijn bedoeld om de eivullling wat zachter te maken en minder massief. Ik zou het niet weglaten, maar gebruik vaak wel minder dan het recept voorschrijft omdat ik juist van een stevige vulling hou die niet te smeuïg is. Wij Nederlanders maken vaak meer hartige taarten dan echte quiches. De vulling van een originele quiche is veel zachter dan die van een hartige taart.
Voor het opwarmen maakt het niks uit. Waarom denk je dat dat een probleem zal zijn?
.
Alle reacties Link kopieren
Je klopt de eieren om de quiches luchtigheid te geven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan. Ik zou de quiche laten afkoelen, snijden en vervolgens omgedraaid opwarmen voor het serveren. Zo wordt het deeg nog iets steviger.
Beter klop je de eiwitten nog los van het eigeel om er meer luchtigheid in te creeeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak ook vaak een hartige taart van tevoren.
De taart maak ik helemaal af maar de room en eieren houd ik apart en zet alles in de koelkast. Bij het afmaken van de taart, de room met eieren even kloppen, toevoegen en daarna gelijk de oven in.
Wanneer ik werk leg ik een briefje klaar met simpele instructies voor degene die bij ons het eerste thuis is en dat gaat (tot nu toe) altijd prima.
Zo hebben we dan wel een lekkere verse taart bij avondeten...
Vorige week was het spinazie (vegetarisch) en deze week wordt het prei met gehakt. Ik vind het altijd makkelijk en lekker eten en ons gezin lust het ook graag.... Ook weleens gedaan bij visite die bleef eten, alles in de ochtend klaargemaakt, en daardoor alleen even snel room en eieren toevoegen en in de oven zetten en daarna weer gezellig bij visite kunnen zitten.
Ook voordeel; weinig afwas en lekker schone keuken
Tuurlijk kan je bakken en naderhand opwarmen
waarom denk je dat hartige taarten zo populair zijn
je kan alles ruim van te voren doen en daarna weer de over er mee in
1 dag afgedekt in de koelkast kan ook.
Vorige week was het spinazie (vegetarisch) en deze week wordt het prei met gehakt.
Off topic, maar in Nederland deed men vroeger altijd moeilijk over het opwarmen van spinazie. In andere landen heeft niemand er ooit van gehoord!

Ik ben verbaasd dat mensen quiche als maaltijd eten, ik vind het meer een lunchgerecht.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag de titel en dacht: oh lekker een topic met hartige taart-recepten. Valt een beetje tegen.... ;)
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
01-12-2018 12:53
Off topic, maar in Nederland deed men vroeger altijd moeilijk over het opwarmen van spinazie. In andere landen heeft niemand er ooit van gehoord!

Ik ben verbaasd dat mensen quiche als maaltijd eten, ik vind het meer een lunchgerecht.

Ik heb geleerd dat wanneer de spinazie snel gekoeld is dat het geen probleem is om nog een keer op te warmen . Dan krijgen bacterien minder kans om nitriet te vormen.
Voor mij is het ook een prima diner, iedereen krijgt voldoende groente binnen en ze vinden het ook erg lekker ....
Alle reacties Link kopieren
Je kunt een quiche ook prima maken zonder room, als je dat prettiger vindt. Ik gebruik zelf altijd alleen eieren omdat ik dat zelf veel lekkerder vind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven