Lekkere pasta recepten (zonder zakjes)

06-12-2018 10:16 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar leuke, lekkere pastarecepten zonder zakjes! Suggesties hoor ik graag!
Alle reacties Link kopieren
Pasta Carbonara. Heerlijk !!
Spekjes aanbakken (of voor een magere variant kun je hamreepjes gebruiken). Pasta koken. Een mengsel maken van 3 eieren en ca. 90 gram geraspte grana padano. Als de pasta klaar is deze afgieten en bij de spekjes gooien. Het vuur onder de pan uitzetten en dan het mengsel van ei en kaas er door roeren. Omdat de pan, de pasta en de spekjes nog warm zijn stolt het vanzelf. Daar nog was vers gemalen peper er over en klaar :-)
Music is what feelings sound like <3
Alle reacties Link kopieren
Pasta met rucola/walnoot/kaas.
Als de pasta gaar is doe je er de rucola, walnoot en kaas (bv. een zakje geraspte oude kaas) door. Wat goede olijfolie en peper en je bent klaar.
Je hoeft dus alleen pasta te koken.
Alle reacties Link kopieren
Tvp en bijdrage (rode) pastasaus

1 pakje tomato frito van Heinz
1 el. Paprikapoeder
Beetje Peper en zout
2 el. Italiaanse kruiden
Teentje knoflook
Italiaanse (roerbak) groenten
300gr gehakt

Gehakt rullen, peper en zout toevoegen naar smaak. Als gehakt gaar is de knoflook en paprikapoeder naar smaak (hier ong. 1 eetlepel).
Groenten er bij.
Na 5 min tomato frito en italiaanse kruiden erbij en voilá.
Alle reacties Link kopieren
Bucatini met garnalen en rucola.

Bucatini koken; garnalen in olijfolie met 2 teentjes knoflook aanbakken, rode peper en 2 eetlepels tomatenpuree erdoor roeren, sap van een halve citroen erbij, en een groot glas witte wijn erbij. Die saus door de Bucatini roeren, en vlak voor het serveren een grote hand rucola er door roeren.
Alle reacties Link kopieren
Wat het hier ook goed doet is : zelfgemaakte pesto, carbonaat, en bolognaise. En pasta alla nonna ; met aubergine knoflook en tomaten....
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriet:

2 avocado's prakken met ca. 60 tot 80 gram parmezaanse kaas (in poedervorm)
Spekjes uitbakken en de laatste minuut een teentje knoflook erdoor.
Klein beetje kokend water bij de avocado's (om het wat smeuiger te maken) en alles door elkaar roeren. Goddelijk.
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt allemaal ontzettend goed. Dat wordt de komende maand elke dag een andere pasta eten ;)
Ga maar lekker door hoor met posten. Leuk om nieuwe recepten uit te proberen!
Mijn favoriete bolognese recept:

1 grote ui en 1 teen knoflook in snippers aanbakken met 2 stelen in reepjes gesneden bleekselderij en 200 Gr geraspte wortel tot het zacht is. Dan 500 Gr rundergehakt erbij en rul bakken. 1 blikje tomatenpuree en 1 tl oregano even meebakken. Een flinke slok rode wijn erbij en kort laten inkoken. Daarna 1/4 liter runderbouillon erbij gieten en dit op een zacht vuur laten pruttelen zolang als je wilt. Hoe langer hoe intenser de smaak! Een kwartiertje voor je het wil opdienen een scheut melk erbij en dit nog even mee laten koken, hiervan wordt de saus iets zachter. Naar smaak evt nog peper en zout toevoegen. Samen met spaghetti en vers geraspte parmezaanse kaas hier de absolute favoriet!
Edit: ik vergat nog 500 ml gezeefde tomaten, deze samen met de bouillon toevoegen :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Groentes in de oven roosteren, bv. paprika, courgette, aubergine, ui, venkel. Dan met de pasta en wat pesto eten. Wij eten er vaak een salade bij.
Alle reacties Link kopieren
Ovenschaal vullen met door midden gesneden tomaten met olijfolie, zeezout en peper. Grillen in de oven tot ze zacht zijn.
In de ovenschaal zelf mengen met de pasta, berg verse basilicum en parmezaanse kaas erover.
Alle reacties Link kopieren
Knoflook fruiten, champignons en kip bakken, bakje mascarpone erbij. Parmezaanse kaas of grana pardano mengen met citroensap en nog wat knoflook en dat mengsel erbij doen en als laatste de pasta erdoor. Wij eten het met gewone spaghetti maar het is denk ik ook lekker met tagliatelle of penne.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Pasta met zalm en venkel: 1 venkel, paar uien en een courgette in stukjes bakken, teentje knoflook, rasp van een hele citroen, sap van een halve, dille erbij+ een potje creme fraish, peper-zout. Zalm apart bakken en in stukken erdoor.

Voor de volwassenen op het bord een lepeltje kappertjes er overheen. Ook lekker zonder de zalm.
Alle reacties Link kopieren
Pasta Genovese

Zeg 200 gram pasta (oortjes zijn erg lekker in dit recept), 200 gram vastkokende aardappelen in blokjes, 200 gram dunne sperziebonen of haricots verts. Allemaal koken in zelfde pan (eerst pasta, paar minuten later de aardappelen en bonen).

Ondertussen heb je zelf een heerlijke verse pesto gemaakt (recepten genoeg te vinden hiervoor).

Als de boel gaar is, afgieten, verse pesto erdoor, nog even flink peper erop en wat verse basilicum. Aftoppen met wat versgerapte parmezaanse kaas en een paar druppels voortreffelijke vierge olijfolie.
Pasta met kipblokjes,spekjes,champignons en boursin en spinazie. Dat is momenteel 1 van mijn favo pasta recepten :)
Het enige dat een van mijn huisgenoten uit m'n studententijd goed kon komen was een heel simpel pastagerecht. Man en ik eten dit 10 jaar na dato nog steeds als we iets snels willen maken en hebben het naar hem vernoemd ;) Niet hoogstaand, wel snel en best lekker :)

Pasta koken, blik tomatenblokjes, mozzarella, balsamicoazijn en basilicum er doorheen roeren en eet smakelijk ;) Zelf hebben we er laatst nog geroosterde pijnboompitten doorheen gedaan en dat was er ook erg lekker door!
Alle reacties Link kopieren
Oh jum! Dat wordt dagelijkse pasta haha!
Vandaag een variatie op een Marley Spoon gerecht gemaakt en goedgekeurd.

Bak in reepjes gesneden portobello’s in een aparte pan (of in dezelfde, maar haal ze er dan uit alvorens verder te gaan). Fijngesneden ui fruiten met knoflook en wat sambal (of chilipeper in fijngesneden stukjes), dan in stukjes gesneden doosje champignons erbij. Even laten bakken. Dan de paprika (2 rode) in stukjes erbij. Even opbakken, sap van een halve citroen erbij alsook peper/zout en dan laten garen. Dan deel van dit mengsel eruit en met staafmixer pureren (evt wat olijfolie erbij voor smeuïgheid). Dan weer in de pan doen. Zo’n 80 gram (voor 2) walnoten fijnstampen (vijzel) en door het mengsel doen. Daarna verse basilicum en de portobello erdoor. Vervolgens pasta toevoegen.

Er kan evt Parmezaanse kaas bij, maar dat heb ik dit keer niet gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven