Lekkere pasta recepten (zonder zakjes)

06-12-2018 10:16 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar leuke, lekkere pastarecepten zonder zakjes! Suggesties hoor ik graag!
De meest lekkere pasta gerechten zijn vaak met weinig (maar wel goede kwaliteit) producten.

Favo is hier spaghetti met tonijn en balsamicoazijn. Goede tonijn en goede balsamico kopen. Je kan er wat groente bij doen, rucula, pijnboompitjes en Parmezaan en evt wat room voor de saus.
Alle reacties Link kopieren
Pasta pesto :flirting:

Je hebt alleen pasta, een potje pesto, doperwtjes, en spekjes nodig. Pasta opzetten, ondertussen spekjes uitbakken. Wanneer deze gaar zijn, doperwtjes erbij gooien. Daarna de pesto erbij.
Pasta afgieten wanneer deze klaar is, in de pan met spekjes, doperwtjes en pesto gooien, roeren, en je bent klaar.
¡Apagando las luces!
Met spinazie, roomkaas en kip ook errug lekker
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriete, snelle maaltijd:
Spekjes aanbakken
Kipfiletblokjes (gekruid) erbij.
Spinazie erbij laten slinken.
Bakje Boursin Cuisine erdoor roeren en op laten lossen.
Penne erdoor roeren en eventueel pijnboompitten.
Afmaken met flink wat peper.
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel een heel summiere vraag... Zoek je iets met vlees, vis of juist vegetarisch?

Deze penne all'arrabiata is één van mijn favorieten. Makkelijke ingrediënten, zo op tafel.
https://www.dehippevegetarier.nl/vegeta ... arrabiata/

Als je goede ingrediënten hebt, kan elk simpel gerecht een successierecht zijn.
Alle reacties Link kopieren
Basilicum fijnhakken, citroenschip raspen en beiden mengen met eigeel en wat zout.
Pasta koken en afgieten maar een klein deel van het water er bij laten en dit mengen met de basilicum/citroenprut (goed mengen ivm de garing van het ei).
Heel lekker en heel simpel.
Momenteel populair thuis:

Pasta-tonijn
Bak in een pan een fijn gesneden ui, fijngehakte Spaanse peper, een blikje ansjovis en de kaneel voor zo’n 5 min. tot de ui glazig is. Laat een blikje tomatenpuree meebakken. Voeg dan een blik gepelde tomaten (of passata) toe, alsook een blik tonijn. Voeg zout en peper toe naar smaak. Laat het mengsel zo’n 20 minuten zacht pruttelen. Werk af met basilicum, citroensap en evt. wat kookvocht van de pasta.

Gevuldere bolognaisestijl saus
Bak in een pan fijngesneden ui, selder en wortel. Voeg als de uien glazig zijn gehakt en knoflook toe. Laat het gehakt garen en voeg fijngesneden paprika en champignons toe. Als de champignons beginnen te kleuren, voeg dan kruiden naar smaak toe (oregano, basilicum, tijm, rozemarijn, evt chilivlokken). Blus af met een beetje balsamicoazijn. Voeg daarna een blikje tomatenpuree toe en laat even meebakken. Voeg vervolgens passata of gepelde tomaten toe en laat nog een half uurtje op een zacht vuur pruttelen.

Room, ui en broccoli
Snijd de broccoli in roosjes en kook ze beetgaar. Bak fijngesneden ui tot ze glazig zijn. Voeg knoflook en chilivlokken (of -poeder) toe (en als je sojaroom gebruikt, voeg nu kruiden toe zoals rozemarijn, tijm, oregano, basilicum, paprikapoeder en een beetje bouillonpoeder). Voeg champignons (in stukjes) toe en laat meebakken tot bruin. Voeg vervolgens roomkaas (Boursin) of sojaroom toe. Laat even pruttelen en voeg naar smaak peper en zout toe. Voeg vervolgens de broccoli toe en warm nog even door.

En deze is ook favoriet momenteel: https://www.hellofresh.nl/recipes/penne ... cale=nl-NL
Alle reacties Link kopieren
Pasta naar keuze
Kipfiletblokjes
Pesto
Boursin
Brocoli of boontjes/erwtjes

Pasta en brocoli koken. Kip bakken. Boursin en pesto bij de kip meewarmen. Brocoli en pasta afgieten en erbij doen. Klaar.

Pasta naar keuze
Roerbak groenten
Grote gepelde schone garnalen.
Piri-piri saus
Knoflook

Pasta koken. Roerbakgroente wokken. Garnalen bakken in knoflookolie. Piri piri saus bij de groenten mikken. Garnalen erbij. Klaar.
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriet: tagliatelle met zalm en pesto! Moot verse zalm grillen, tagliatelle koken. Groene pesto door de tagliatelle roeren, rucola en verse (kleine) tomaatjes gehalveerd erdoor. Gebakken zalm in snippers (pulled) erdoor.

Ook favoriet hier bij de kinderen: tagliatelle met spinazie. Diepvriesspinazie (a la crème) opwarmen met wat zout erdoor, gehakt rullen met (lekker veel!) ras el hanout-kruiden. Spinazie en gehakt door de gekookte tagliatelle roeren. Bestrooien met geroosterde amandelsnippers en evt. met fijngehakte tomaatjes.
Alle reacties Link kopieren
Geen voorkeur: vlees, vis, kip of vegetarisch. Ik ben altijd in voor nieuwe dingen :)
Zelfgemaakte pesto met spaghetti en kleine tomaatjes

Helft van een bakje peterselie de blaadjes afknippen en in de keukenmachine doen, handje vol walnoten, scheutje olijfolie, veel geraspte Parmezaanse kaas en wat peper en zout toevoegen en dat samen vermalen tot een pasta.

Kerstomaatjes wassen en halveren.

Spaghetti koken en goed laten uitlekken.

Lepel olijfolie verhitten in een hapjes pan, spaghetti erin doen met helft van de zelfgemaakte pesto en door elkaar husselen plus de kerstomaatjes.

Rest van de pesto op je bord doen, de spaghetti met de kerstomaatjes uit de pan erbij en er nog wat Parmezaanse kaas op strooien.
Alle reacties Link kopieren
Voor ik-doe-simpel-vandaag dagen: Macaroni ham kaas!

Macaroni koken en dan een klein blikje tomatenpuree + geraspte/stukjes kaas + hamreepjes/stukjes/spekjes/tonijn er doorheen mengen. Skeer maar lekker. :')

Ik ga die pasta pesto eens proberen denk ik!
Alle reacties Link kopieren
Volg. Ik blijf de laatste tijd een beetje hangen bij pasta pesto, wel erg lekker! Ik maak hem hetzelfde als SombraOnline, maar dan vaak gehakt ipv spek en wat meer groente erdoor (champignons, paprika, tomaatjes, zongedroogde tomaatjes).
Alle reacties Link kopieren
Bakpan, uitjes fruiten, gehakt erbij, paprika erbij in 2 kleuren, champignons erbij, blikje tomaten puree en een lepeltje sambal. Zo maak ik het altijd bij spaghetti.

Bij macaroni vervang de tomaten puree door verse tomaten en geen sambal. Meteen andere smaak.

Vegetarische variant, ui, paprika, verse tomaat, champignons en dan schep met kruiden bouillon.

En natuurlijk kun je ook nog andere groentes erbij doen.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Pasta Pesto:
Kipfilet in stukjes, aanbakken, zakje italiaans roerbakgroenten erbij gooien, potje pesto rosso erdoor, 2 lepels zure room.
Pasta erdoor en klaar!

Pasta van Nigella (binnen 20 minuten op tafel)
Pasta koken, laatste 5 minuten tuinerwtjes erbij doen, pasta en erwtjes in een vergiet gooien.
Daarna in dezelfde pan 250ml (slag)room opwarmen, parmezaanse kaas erin smelten, bakje hamreepjes erdoor, als die warm zijn pasta er weer bij, klaar!

Beide erg geliefd hier
We're a close family, always within punching distance
Alle reacties Link kopieren
Ingrediënten
●500 g spaghetti
●200 ml extra vergine olijfolie
●3 teentjes knoflook, in dunne plakjes
●3 ansjovisfilets in olijfolie, fijngehakt
●1 klein bosje bladpeterselie, fijngehakt
●1 rood chilipepertje, peperoncino, vers of gedroogd, fijngehakt

Kook de spaghetti (ikzelf vind supergaar lekker, maar naar eigen smaak, natuurlijk!). Dan 200 ml olijfolie in een diepe koekenpa, de knoflook daarin fruiten. Zodra de knoflook bruin begint te worden (bij blijven dus, want verbrande knoflook is ieuw!), de pan van het vuur halen. Olie wat laten afkoelen, en dan de ansjovis erin doen. Let op dat de olie niet al te warm is, want vervolgens doe je 2 eetlepels van het pastawater in de olie, en dan giet je de pasta verder af. Als pasta goed is uitgelekt, doe je deze samen met de peterselie en chilipeper in de olie.. omscheppen tot de ansjovis gesmolten is, en dan smullen!

Voor een extra verwennerij: doe wat sneetjes oud witbrood, of witte bolletjes, zonder de korst, in de blender/keukenmachine en maal het tot fijn kruim. Pan op het vuur met royaal olijfolie, knoflook naar smaak, fijn hakken of uitpersen en eventjes aanfruiten, dan het broodkruim er in en dit heerlijk goudbruin bakken.. laatste minuut doe je er dan nog wat fijngehakte peterselie door. Dit als topping over je pasta doen, ipv geraspte kaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier ooit recept van Minke gelezen en die is nu favo thuis.
Spekjes bakken met ui en knoflook. Verse spinazie erbij. Als dit geslonken is pakje mon chou erdoor.
Veeeeel parmazaan over de pasta. Heeeeeerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Met zelfgemaakte roomsaus:
- kipfilet/hamblokjes
- Groente naar keuze; champignons, paprika, courgette, broccoli, etc.
- kookroom
- pasta naar keuze
- smaakmakers naar keuze: knoflook, ui, peper, bouillonpoeder

Groente en vlees snijden en bakken, als dat gaar is kookroom erbij en de kruiden. En dan is 't klaar. Lekker veel kaas erbij kan natuurlijk ook altijd.

Gnocchi met citroenricotta
Gnocchi bakken met blokjes gesneden courgette
Citroen uitknijpen boven bakje ricotta
Deze 2 nog even mengen in de pan zodat het wat opgewarmt is, evt. wat peper erbij
Aftoppen met rivierkreeftjes, klaar!

Pasta pesto met spinazie
- zalm/kip/spekjes
- champignons, cherrytomaatjes
- spinazie a la creme
- paar lepels pesto
- parmezaanse kaas

alles snijden en bakken, als spinazie a la creme gesmolten is paar lepels pesto erdoor en klaar
Mijn favoriet is linzen-bolognese pasta

https://www.hellofresh.nl/recipes/penne ... aa308b4567

met dit recept ooit begonnen, onderhand voeg ik veel meer groenten toe (restjes bloemkool/broccoli, of champignons etc)
Alle reacties Link kopieren
4-kazenravioli met salieboter. Kook de pasta, smelt gezouten roomboter, zet het vuur zacht en voeg verse salieblaadjes toe. Als de pasta klaar is, is de salieboter met crispy salieblaadjes ook klaar. Gooi de boter over de pasta.

Heerlijk met een kipfiletje (gevuld met wat fijngesneden salie en een klein beetje boter en omwikkeld met een plakje wikkelspek) en een frisse groene salade.
Alle reacties Link kopieren
Spekjes bakken, creme fraiche en parmesan en alles lekker door de pasta.
Veel knoflook in olie bakken met een pepertje en daar de in bouillon gekookte spaghetti doorheen.
Een goede pesto doorroeren en kaas er overheen. Pasta is op zijn simpelst het lekkerst lijkt wel.
Alle reacties Link kopieren
Van een blik tomaten met een staafmixer en veel (Italiaanse) kruiden en knoflook een saus maken. Deze kan je toevoegen aan je vlees/vos/vega met gesneden groenten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Geinspireerd op een recept van Jamie Oliver:
Korianderzaad bakken met rode peper, dan blokjes aubergine en tomaten meebakken.
Afblussen met wat balsamico azijn, groene olijven en verse basilicum erbij: klaar.
Opdienen met de pasta en feta of parmezaanse kaas.
Alle reacties Link kopieren
Pasta salade met venkel, tuinbonen en pistachenoten doet het hier ook goed:

https://www.libelle-lekker.be/bekijk-re ... -en-venkel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven