Kerstdiner op school

12-12-2018 18:30 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaja de intekenlijsten hangen al weer klaar...
Vieren jullie kinderen Kerst op school met een maaltijd en wordt er iets van de ouders verwacht hierbij?

Indien ja, wat maak je klaar?
Alle reacties Link kopieren
Hier mag/moet je zelf iets bedenken.
Zoon (7) gaat voor een spies met gehakballetje, kaas, komkommer, tomaat enz.
Dochter (10) fruit tiramisu.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Vruchtenbowl.

Voorgaande jaren knakworstjes in bladerdeeg en sushi gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Niet op school wel een kerstbrunch op mijn werk waar je zelf iets mee moet nemen.
Ik ga iig cake bakken maar weet nog even niet wat nog meer. Twijfel misschien gevulde eieren ofzo.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Gevulde eieren. Super simpel en leuk om te doen met kinderen
Knakworstjes :proud:
Ja. Helaas waren we beide aan het werk op de dag dat de kerstboom met gerechten werd opgehangen, zodat de optie fruit al weg was. Dat is meestal mijn favoriet, maar nu doe ik cakejes en bij het andere kind was er alleen nog een kant-en-klaar-optie over, wat ik vol dankbaarheid aanvaard.
Voor de jongste maak ik geen eten.
Ik heb een snijmachine en ipv eten maak ik voor as maandag stickers en geef wachinelichtjes houders met led-wachinelichtjes en kunnen ze zelf plakken.

Kunnen die mooi op tafel tijdens het diner.

Voor mijn oudste maak ik kerstmanfruitstokjes. Ik woon redelijk ver van school en met warm eten en warmhoudplaten heeft geen zin, is het al lauw als ik aankom.
HaPu schreef:
12-12-2018 18:40
Gevulde eieren. Super simpel en leuk om te doen met kinderen
Ook goed idee!
Bij de klas van de jongste stond friet. Die doen we. We zorgen dat zodra de kinderen zitten en mogen beginnen dat de friet er is, zodat het lekker warm is.
Alle reacties Link kopieren
Ik regel de sausjes.
Bikkel klusje dus 😂
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt het diner verzorgd door de ouderraad dus ouders hoeven niks te doen.
Alle reacties Link kopieren
Dochter zit net 2 maanden op de basisschool. Had in de nieuwsbrief al gelezen dat er een kerstdiner zou zijn waarbij kind /ouders eten moeten meenemen. Mooi op tijd al kunnen zoeken naar recepten/ideeën. Hier worden het stertosti's: tosti maken, uitdrukken met stervorm en klaar! 😁
Alle reacties Link kopieren
Kind 1 wil gehaktballetjes en danoontjes.
Kind 2 kerstkoekjes

Ze bepalen zelf.

Tot nu toe voor culinaire hoogstandjes op de lijst:
-knakworst in bladerdeeg
-kaasbroodjes
-kaas/worst/komkommer
-fruitspiesjes
-cake
-cupcakes
-croissantjes
-krentenbolletjes
-poffertjes
-worstenbroodjes
-appelflapjes
-suikerbrood
-drinken voor de hele klas zonder prik
-sandwiches
-spekkoek
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Dochter heeft op de psz een kerstbrunch. De helft van de ouders wilde (gevulde) eieren doen dus mijn optie van omelet is al van de baan.
Heb ook al 2x iets met aardbeien en knakworst gezien.

Ik lees dus ook ff mee voor ideeën
Bij ons is het menu al samengesteld, geen creativiteit maar een naam achter een gerecht. Tomatensoep, pizza, worstenbroodjes, spiesje met tomaat/komkommer, vanilleijscupjes Recepten krijgen we er nog net niet bij. Ik vind het jammer want geen ruimte voor een eigen kindersuccesgerecht of multicultureel gerechtje van de moeder van de Surinaamse klasgenoot.
Superuser2018 schreef:
12-12-2018 19:04
Bij ons is het menu al samengesteld, geen creativiteit maar een naam achter een gerecht. Tomatensoep, pizza, worstenbroodjes, spiesje met tomaat/komkommer, vanilleijscupjes Recepten krijgen we er nog net niet bij. Ik vind het jammer want geen ruimte voor een eigen kindersuccesgerecht of multicultureel gerechtje van de moeder van de Surinaamse klasgenoot.
Dat hadden wij op de oude school ook. Maar veel ouders ( en gelukkig meestal kunnen die ook echt koken) lapten dat lijstje aan hun laars.
Denken jullie ook effe aan kinderen met gluten- of lactose-intolerantie, andere allergieën, mensen die halal eten, ...?

En is het de bedoeling om die kinderen vet te mesten of hun cholesterol de hoogte te zien invliegen met al die eieren, vlees, kilo's snoep, ...?
Hier blokjes kaas en plakjes worst. Nog even op Pinterest kijken wat ik er voor kerstigs van kan maken :biggrin:

Misschien maak ik wel sterretjes van de worstplakjes? ik weet het nog niet
Belg007 schreef:
12-12-2018 19:08
Denken jullie ook effe aan kinderen met gluten- of lactose-intolerantie, andere allergieën, mensen die halal eten, ...?

En is het de bedoeling om die kinderen vet te mesten of hun cholesterol de hoogte te zien invliegen met al die eieren, vlees, kilo's snoep, ...?
Dat word altijd gemeld als dat het geval is hoor. Er hangen lijsten en in de digiduifjes van school komen er netjes berichten over. Maak je niet druk.
Alle reacties Link kopieren
Na jaren tig duizend cupcakes, worstjes in bladerdeeg en fruitspiesjes gemaakt/ gebakken te hebben, plukt mijn dochter eindelijk eens iets makkelijks van de deur!!!!!.
Wiehoeeeeeeee!!!!
Wraps met vulling!
snorriemorrie schreef:
12-12-2018 19:10
Hier blokjes kaas en plakjes worst. Nog even op Pinterest kijken wat ik er voor kerstigs van kan maken :biggrin:

Misschien maak ik wel sterretjes van de worstplakjes? ik weet het nog niet
Pinterest heeft veel leuke ideetjes inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
12-12-2018 19:08
Denken jullie ook effe aan kinderen met gluten- of lactose-intolerantie, andere allergieën, mensen die halal eten, ...?

En is het de bedoeling om die kinderen vet te mesten of hun cholesterol de hoogte te zien invliegen met al die eieren, vlees, kilo's snoep, ...?
:popcorn:
Alle reacties Link kopieren
jellycups01 schreef:
12-12-2018 18:57
Hier wordt het diner verzorgd door de ouderraad dus ouders hoeven niks te doen.
Hier zit ik in die oudercommissie, dus man moet voor 2 klassen psz pannenkoeken bakken :proud:
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
12-12-2018 19:08
Denken jullie ook effe aan kinderen met gluten- of lactose-intolerantie, andere allergieën, mensen die halal eten, ...?

En is het de bedoeling om die kinderen vet te mesten of hun cholesterol de hoogte te zien invliegen met al die eieren, vlees, kilo's snoep, ...?
Oh ja hoor. Op school van zoon mogen ze alleen groente en fruit. En water. Behalve op juffendag, dan zijn er cupcakes en ijsjes.

Zoon heeft doorgegeven dat we ‘gezonde slush puppies’ gaan maken. Lekker makkelijk aardbeien en heel veel ijsklontjes in de blender gooien en presto. Ik heb papieren rietjes gehaald in wit/goud en bijpassende biologisch afbreekbare ‘feest’bekertjes. Niemand maakt mij meer wat op het kerstdiner dit jaar :-D. Geen zak afval mee, geen schalen vol minimozzarello die terugkomen, enz. En volgens mij heeft er geen enkel kind in zoons klas een aardbeienallergie. Dus ik zit gebeiteld dit jaar. Man mag aantreden als ‘ober’. In kostuum.
lemoos2 wijzigde dit bericht op 12-12-2018 23:00
0.25% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven