Zalmbonbon met makreelpaté

14-12-2018 10:59 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil met kerst een eenvoudig, snel maar lekker voorgerechtje maken.

Nu dacht ik aan deze makreelpaté:
https://www.boodschappen.nl/recept/makreelpate/
Aangevuld met een klein rood uitje wellicht.

Nu dacht ik dat het qua presentatie leuk is om er een zalmbonbon van te maken.
Dus gerookte zalm draperen in een koffiekopje, vullen met deze makreelpaté en dat serveren op een bedje van krulsla bijvoorbeeld.

Mijn vraag: Zou die combi van gerookte zalm met de makreel kunnen, denken jullie?
Of past dat niet bij elkaar?
Ik weet dat het vaak gecombineerd wordt met garnalenvulling maar dat lust ik niet.
Als ik google op recepten met makreel en gerookte zalm kom ik genoeg tegen.
Kan me niet herinneren dat ik de combinatie wel eens gegeten heb, dus in dat opzicht heb je niets aan me. :biggrin:
https://www.smulpaapje.nl/blog/smulpaap ... okte-zalm/
Ik zou me er wel van verzekeren dat alle aanwezigen dit lusten. Ik zou het laten staan, ik vind de combinatie echt niets.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij heerlijk! Maak het anders dit weekend eens, als test voor jezelf en evt gezin/ wel willende proefpersonen.

Maar idd je kerst gasten moeten wel vis liefhebbers zijn anders is het wel erg zonde.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren

Damn die klinkt goed. Ik denk er nu serieus over dit te maken met kerst. :kwijl:

Misschien mijn eigen tip opvolgen en een proef gerecht maken dit weekend. :rolling:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heerlijk! Dit is een van mijn succes recepten met kerst (dan wel met een vulling van Hollandse garnalen en rivierkreeftjes, maar makreel lijkt me ook heel lekker).

Vaak maak ik dan ook nog een vega variant van dunne plakjes avocado gevuld met een mix van fijn gehakte noten (o.a. pecan), pijnboompitjes, roomkaas en wat kerrie. Of voor de niet-vis eters een met zelfgemaakte gerookte kip salade met paprika en kerrie.

Tip: een cupcake vorm is hiervoor ideaal. Veel stabieler in de koelkast dan allemaal losse kopjes en kleiner waardoor je er meerdere op een bordje kan doen (mijn familie vind alles lekker en wil dan ook altijd van alles een beetje;-) )
Alle reacties Link kopieren
Nou zoiets dus inderdaad!

Het is maar voor mijn eigen gezinnetje, dus geen grote groep of speciaal bezoek waarvoor ik het maak. En hier lusten we allevier wel vis, al is de jongste niet echt dol op makreel, maar wel gerookte zalm.

Proefkoken kan, maar dat doe ik vanavond al met het hoofdgerecht: varkenshaas gevuld met brie en katenspek, hoop dat het lukt.
Alle reacties Link kopieren
gsleutel schreef:
14-12-2018 12:02


Vaak maak ik dan ook nog een vega variant van dunne plakjes avocado gevuld met een mix van fijn gehakte noten (o.a. pecan), pijnboompitjes, roomkaas en wat kerrie. Of voor de niet-vis eters een met zelfgemaakte gerookte kip salade met paprika en kerrie.

Zou je zo vriendelijk willen zijn me hiervan het recept te geven?
Mijn dank is groot!
Alle reacties Link kopieren
gsleutel schreef:
14-12-2018 12:02
Vaak maak ik dan ook nog een vega variant van dunne plakjes avocado gevuld met een mix van fijn gehakte noten (o.a. pecan), pijnboompitjes, roomkaas en wat kerrie. Of voor de niet-vis eters een met zelfgemaakte gerookte kip salade met paprika en kerrie.

Ik zou ook van beide eigenlijk wel een receptje willen. Ik zie ineens een goddelijk trio voor me, en dan in mini cupcake vorm... ohhh dat word smullen!
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven