Moeilijke eters

14-12-2018 16:52 344 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic.
Wie is er een moeilijke eter in de zin dat hij of zij veel dingen niet lust of om andere redenen (geloof, principe, lijn) veel dingen niet eet?

TO trapt af: Ik eet alles, alleen havermoutpap staat me sterk tegen, al vanaf mijn babytijd. Verder had ik een veganistische vriendin. Lastig, maar ik leerde wel creatief in de keuken te zijn. Daarna een lange relatie gehad met een vegetarische vriendin, minder lastig, behalve bij uit eten gaan in notoire vleeslanden.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Ben ik een slecht mens als ik zeg dat ik een "hekel" heb aan moeilijke eters? :bye:
En dan bedoel ik mensen die bij een ander op visite zijn en de 3 flinters tomaat uit de saus pulken ("want dat lussik niet").
Dus eigenlijk heb ik een hekel aan moeilijkdoeners, niet aan moeilijke eters.

(Mensen met echte eetproblemen/ allergieën uitgezonderd)
anoniem_208023 wijzigde dit bericht op 14-12-2018 17:14
Reden: Verbetering van mezelf
61.40% gewijzigd
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
wiezel schreef:
14-12-2018 16:55
Ben ik een slecht mens als ik zeg dat ik een "hekel" heb aan moeilijke eters? :bye:

(Mensen met echte eetproblemen/ allergieën uitgezonderd)

Nee hoor, niet slecht. Wel onsympathiek. Wat voor last heb jij er nou helemaal van?
Ik vind mezelf geen moeilijke eter, al vind een ander dat misschien wel.
Ik eet alles, maar bepaalde dingen vind ik minder lekker. Maar dat lijkt me normaal.
Heb wel een allergie voor moeilijke eters. Er mogen geen ‘stukjes’ inzitten of ze zitten met een lang gezicht alles uit te pluizen aan tafel. Dan heb je aan mij een hele slechte. Blijf dan lekker thuis, en eet niet buiten de deur.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik steun Wiezel hier wel in, ik vind het een enorme afknapper eigenlijk.

Laatst ook iemand bij First dates die over de hele kaart wel wat op te merken had..

Mijn man is al best lastig en dat vind ik echt vervelend, het beperkt ook mij met koken.
Alle reacties Link kopieren
Ik lust geen lychees alleen de geur al :sick: . Ik houd niet zo van slagroom maar wanneer het met kerst ergens inzit dan eet ik er een beetje van. Verder ben ik allergisch voor kip en spinazie (getest) maar ik val niet meteen dood ter aarde dus ook dat is op te lossen. Ik word soms misselijk van rookworst ook wanneer van rund. Eigenlijk ben ik altijd wel bereid om iets te proberen en ik houd ook van eten dat een beetje anders is dan anders. Leuk om nieuwe dingen te proberen. IK ben thuis ook geen stampotten mens maar wanneer mijn ouders het eten dan eet ik wel mee en kan ik zeker genieten van een gehaktbal en andijvie.
viva-amber wijzigde dit bericht op 14-12-2018 17:06
34.91% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
wiezel schreef:
14-12-2018 16:55
Ben ik een slecht mens als ik zeg dat ik een "hekel" heb aan moeilijke eters? :bye:

(Mensen met echte eetproblemen/ allergieën uitgezonderd)
In sommige gevallen kan ik me die hekel voorstellen. Zeker bij mensen die hun kindertijd voorbij zijn en nog steeds veel dingen “vies” vinden. Waarschiijnlijk hebben ze slappe ouders gehad die maar toegaven als hun spruit niet mee wilde eten.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Ik hou niet van aardappels, vlees en groenten. Van die standaard Hollandse gerechten. Ik eet het dus ook nooit meer. Verder pittig eten, maar in een restaurant lust ik juist heel veel. Oh en pizza lust ik ook niet en tomatensaus ook niet maar wel ketchup.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
14-12-2018 16:57
Nee hoor, niet slecht. Wel onsympathiek. Wat voor last heb jij er nou helemaal van?
Ik vind het juist onsympathiek om te zeuren over eten wat je van iemand krijgt.
Dan heb ik het uiteraard over bij iemand anders eten.
Als iemand thuis alleen maar rookworst en chocoladevla eet heb ik daar inderdaad geen last van!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
wiezel schreef:
14-12-2018 17:04
Ik vind het juist onsympathiek om te zeuren over eten wat je van iemand krijgt.
Dan heb ik het uiteraard over bij iemand anders eten.
Als iemand thuis alleen maar rookworst en chocoladevla eet heb ik daar inderdaad geen last van!

Ik zie niemand zeuren. Ik zie een vraag van TO.
Olijven en koriander lust ik niet. Verder lust ik vrijwel alle mogelijke vlees en seafood. Ik vind het een afknapper als mensen vegan eten.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
14-12-2018 17:05
Ik zie niemand zeuren. Ik zie een vraag van TO.
Ja dat is waar. Was mijn eigen invulling. Sorry.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
14-12-2018 17:03
Ik hou niet van aardappels, vlees en groenten. Van die standaard Hollandse gerechten. Ik eet het dus ook nooit meer. Verder pittig eten, maar in een restaurant lust ik juist heel veel. Oh en pizza lust ik ook niet en tomatensaus ook niet maar wel ketchup.
Maar wat lust je dan wel? En zonder groenten, hoe krijg je vitamines binnen?
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
wiezel schreef:
14-12-2018 17:06
Ja dat is waar. Was mijn eigen invulling. Sorry.

Zeuren is altijd vervelend.
Ook van mensen die alles lusten maar alleen altijd maar een biefstuk van 250 gram blieven ofzo ;-)
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
14-12-2018 17:07
Zeuren is altijd vervelend.
Ook van mensen die alles lusten maar alleen altijd maar een biefstuk van 250 gram blieven ofzo ;-)
Dat is pas écht zeuren inderdaad :rofl:
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Ik vind mezelf geen lastige eter, maar anderen zullen dat ongetwijfeld anders zien. Wij zijn veganist en daarnaast heb ik een pinda allergie. Wij eten dus wel buitenshuis, maar niet heel spontaan, vaak zit er wel wat zoekwerk aan vast. Bij anderen eten we ook niet veel. Maar iedereen houdt er eigenlijk wel rekening mee.
Alle reacties Link kopieren
wiezel schreef:
14-12-2018 17:04
Ik vind het juist onsympathiek om te zeuren over eten wat je van iemand krijgt.
Dan heb ik het uiteraard over bij iemand anders eten.
Als iemand thuis alleen maar rookworst en chocoladevla eet heb ik daar inderdaad geen last van!

Dan moet je schrijven dat je een hekel hebt aan mensen die zeuren over het eten, niet aan mensen die moeilijke eters zijn. Je kunt toch ook weinig lusten maar het geen probleem vinden bij anderen te eten en dan maar iets over te slaan?

Ikzelf lust best veel en ik vind het geen probleem om rekening te houden met mensen die af en toe komen eten.
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
14-12-2018 17:03
Ik hou niet van aardappels, vlees en groenten. Van die standaard Hollandse gerechten. Ik eet het dus ook nooit meer. Verder pittig eten, maar in een restaurant lust ik juist heel veel. Oh en pizza lust ik ook niet en tomatensaus ook niet maar wel ketchup.
En wat eet je dan in restaurants? Aardappels en vlees kan je eenvoudig vermijden, maar groente krijg je toch altijd? Zeker als je vegetarisch eet, dan krijg je vaak nog meer heb ik het idee.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet veel dingen maar stamppotten eet ik liever niet en maak ik dus zelf ook nooit.
Verder ga ik van zuurkool en spruitjes letterlijk overgeven, dat lust ik dus gewoon echt niet.

Hou wel van nieuwe gerechten uitproberen en als ik ergens eet dan eet ik toch zover mijn bord altijd netjes leeg.
Men lijd het meest om het lijden dat men vreest.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
14-12-2018 17:02
In sommige gevallen kan ik me die hekel voorstellen. Zeker bij mensen die hun kindertijd voorbij zijn en nog steeds veel dingen “vies” vinden. Waarschiijnlijk hebben ze slappe ouders gehad die maar toegaven als hun spruit niet mee wilde eten.
Ik ben een “moeilijke” eter, en ik moest thuis juist van alles eten. Als ik over het eten zeurde, dan kreeg ik gewoon nog een schep extra, en ik mocht niet van tafel voordat mijn bord leeg was. Reden genoeg dus om mezelf als volwassene niet meer te dwingen iets tegen heug en meug op te eten.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
14-12-2018 17:09
Dan moet je schrijven dat je een hekel hebt aan mensen die zeuren over het eten, niet aan mensen die moeilijke eters zijn. Je kunt toch ook weinig lusten maar het geen probleem vinden bij anderen te eten en dan maar iets over te slaan?

Klopt. Dacht dat ik dat met mijn volgende posts al duidelijk had gemaakt dat ik dat eigenlijk bedoelde.
Maar ik zal eerste post aanpassen.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Dahlia74 schreef:
14-12-2018 17:10
En wat eet je dan in restaurants? Aardappels en vlees kan je eenvoudig vermijden, maar groente krijg je toch altijd? Zeker als je vegetarisch eet, dan krijg je vaak nog meer heb ik het idee.
Groente kun je in een restaurant juist prima vermijden, dat ligt voornamelijk als garnering naast je vlees of vis.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
14-12-2018 17:07
Maar wat lust je dan wel? En zonder groenten, hoe krijg je vitamines binnen?
nou ik vul dit even in, er staat ik hou niet van aardappels groente en vlees >

ik hou daar ook niet van en eet dat ook nooit. Dit wil dus niet zeggen dat ik geen groenten eet, in tegendeel zelfs. Geef mij maar lekker gewokte groente, met bijv. noedels of rijst, lekker wat gehakt erdoor of kip of biefstuk reepjes..mmmm!!!!
Alle reacties Link kopieren
wiezel schreef:
14-12-2018 17:12
Klopt. Dacht dat ik dat met mijn volgende posts al duidelijk had gemaakt dat ik dat eigenlijk bedoelde.

Ja maar ik typ niet zo snel :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven