Lekkere kant en klare glühwein, bestaat dat?

16-12-2018 16:32 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forummers,

Ik wil zo graag op van deze koude donkere avonden een lekker smakelijk verwarmend glaasje glüwein drinken.
Zonder toeters en bellen, dus zonder van alles te hoeven toevoegen, en het in een pan te laten trekken.
Niet omdat ik lui ben, maar omdat ik de enige ben die het drinkt, en dan maar 1 glaasje..om dan al die moeite te doen.

Tot nu toe vond ik de flessen uit de supermarkt niet te hachelen. Ook niet met toch wat sinaasappel, kaneel en kruidnagel erin.

Wie weet er een kant- en klare fles glühwein die wel lekker smaakt, en waar je die kan kopen?
Nee.alles wat jezelf maakt is lekker.. of ben jij iemand die ook uit pakjes koopt omdat het anders zoveel moeite kost, no hate overigens gewoon een vraag :)
Kijk eens bij een goede slijterij.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden vorig jaar bij de Jumbo gekocht voor de kerstborrel. Iedereen vond hem erg lekker!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het proberen met het toevoegen van een scheut rode port en een lepeltje honing voordat je de wijn opwarmt. Dat hoeft dan verder niet lang te trekken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die van de 'gall en gall' prima te drinken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik vind die van de Ah prima te drinken. Je kunt er eventueel een scheutje strohrum doorheen doen als je m te slap vindt.
nog nooit lekkere kant en klare glühwein gedronken.
zelf maken is trouwens super eenvoudig, ook al ben je de enige die het drinkt je hele kamer krijgt er een heerlijke geur van.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-12-2018 16:55
Ik vind die van de Ah prima te drinken.
Goed dat te horen, er staan hier een paar flessen te wachten voor een kerstborrel.
Ik zou echt zelf maken, is 100x lekkerder. Heel eenvoudig en door een goedkope huiswijn te nemen hoeft het niet duur te wezen.
Voor 6 pers mik je alles in 1 pan, ca 15 min verwarmen en lekker laten trekken. Niet koken.

1 citroen
1 medium handsinaasappel
1 kaneelstokje
1 liter Huiswijn rood
4 kruidnagels

Zelf doe ik er een laurierblaadje bij voor wat meer kruidigheid. Hierin kan je ook heerlijk peertjes stoven.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-12-2018 16:55
Ik vind die van de Ah prima te drinken. Je kunt er eventueel een scheutje strohrum doorheen doen als je m te slap vindt.

Ik ook. Kost ook niks.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Zelf maken vind ik juist heel makkelijk voor één persoon. Ik heb zo'n zakje met gedroogde kruiden/specerijen/smaakmakers voor glühwein. Een theelepel op een glas rode wijn, laten trekken (warmen, niet laten koken) en dan eventueel afmaken met een scheutje port of strohrum.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die van de ikea wel lekker
Maar haalt het niet bij zelfgemaakt nee.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven