Honing

17-12-2018 16:44 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik houden helemaal niet van honing. Waarom weet ik ook niet, maar wij krijgen steeds honing cadeau :facepalm: . We hebben russische honing, franse, italiaanse, zwitserse…noem maar op. Wie heeft er ideeën over hoe we deze honing kunnen gebruiken? Het zou jammer zijn om hem weg te gooien.
Alvast bedankt!
there is always hope
geef het aan iemand die het niet zo breed heeft :idee:
Alle reacties Link kopieren
Voor marinades, dressings, als zoetstof in baksels.
Mijn man doet het door de havermout.
Alle reacties Link kopieren
In plaats van weggooien zou ik het dan doorgeven aan een volgend persoon of beter nog zeggen tegen degene van wie je het telkens krijgt dat je het niet zo lekker vindt.
Alle reacties Link kopieren
Gooi het in de familie app: wie wil er honing?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Weggooien gaan we zeker niet doen hoor!
We krijgen het van verschillende personen, dus zeggen dat we het niet zo lekker vinden is geen optie.
En ook in de familie app is moeilijk, we hebben het ook al van mans zusje gekregen :-D
Morgen komt onze poetsfee, misschien wil zij wel een glaasje...
there is always hope
Typisch. Ik ben gek op honing en kook er graag mee, maar ik krijg het nooit :rofl:

Op Facebook zijn veel regiogebonden weggeefgroepen
Mede maken

https://njam.tv/recepten/honingwijn-mede
Alle reacties Link kopieren
hope67 schreef:
17-12-2018 17:01

We krijgen het van verschillende personen, dus zeggen dat we het niet zo lekker vinden is geen optie.
En ook in de familie app is moeilijk, we hebben het ook al van mans zusje gekregen :-D
Maar waarom dan? Zijn het imkers? Hebben ze een winkel met regionale producten? Jullie zullen dan vast wel ooit gezegd hebben “ mmmm lekker” al was het maar om beleefd te zijn..
Alle reacties Link kopieren
Honingcake bakken
Dressing mee maken
Met kerst beenham met honing-mosterdsaus maken
Weggeven in een weggeefgroep
Doneren aan een eetcafé voor minima
Alle reacties Link kopieren
Het blijft heel lang goed, dus het hoeft niet snel op.
Mijn favorieten zijn honingmosterddressing bij een salade met geitenkaas met honing. En een honingmosterdsaus bij de barbecue of bij beenham. Maar ook in zwarte thee vind ik het lekker, vooral als ik keelpijn heb.
Alle reacties Link kopieren
@HaPu
Je mag gerust een glaasje komen halen hoor :lol:

@dolfje
Nee hoor, het zijn geen imkers en ik heb zeker NOOIT gezegd dat ik het lekker vind ;-)

Honingmosterddressing en honingcake klinkt wel goed, ik ga alvast recepten zoeken!
there is always hope
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik het i.p.v. suiker door de joghurt met muesli en i.p.v. suiker door de appels wanneer ik appeltaart bak.
Alle reacties Link kopieren
Je kan er Griekse lekkernijen van maken. Van die knapperige rolletjes bijvoorbeeld. Of dit: https://www.grieksegids.nl/gerechten/loukoumades.php

Gewoon even zoeken op youtube.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
https://www.thuisbezorgd.nl/foodwiki/gr ... e-baklava/
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wat apart om honing kado te krijgen! Ik lust het wel maar heb 't nooit random gekregen. Zou de gever gewoon zeggen dat je er niet van houdt in elk geval. Als je doet alsof je er blij mee bent geven ze je het de volgende keer misschien weer. Zou wat je al hebt gewoon weggeven. Vraag als je visite krijgt gewoon telkens of ze honing lekker vinden en geef dan 'n flesje mee.
hope67 schreef:
17-12-2018 17:01

En ook in de familie app is moeilijk, we hebben het ook al van mans zusje gekregen :-D
Lijkt me dan juist zeer nuttig om het in de familie bekend te maken dat jullie geen honing lusten.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik het altijd in Oosterse sauzen, om de saus wat zoeter te maken. De typische honingsmaak proef je dan niet.
Aan iemand geven die er wel van houdt.
Alle reacties Link kopieren
HaPu schreef:
17-12-2018 17:17
Typisch. Ik ben gek op honing en kook er graag mee, maar ik krijg het nooit :rofl:

Dit!! Krijgt nooit honing, maar hou er wel van. Waar ik niet van hou is badolie. Nu kreeg ik van schoonmoeder een volle fles, exact dezelfde die ongeopend in mijn badkamer staat. Die kreeg ik van mijn collega. Ja heerlijk in bad, maar olie??!

Sorry off topic. Hoewel, ruilen? :proud:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Behalve weggeven aan iemand die er blij van wordt kun je het ook gebruiken als gezichtsmasker, schijnt te ontsmetten en je huid zacht te houden.
Linkje: https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/be ... dient.html

Naar onderen scrollen voorbij de reclame voor een bepaald merk voor 'recepten'.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor al die leuke ideeën!
Vandaag hebben we bezoek, ik hoop dat ze van honing houden :hihi:
there is always hope
Alle reacties Link kopieren
Maar een ‘glaasje honing’... dat drink je toch niet?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
masker van maken (om op je gezicht te smeren) kan ook, dan hoef je het niet te eten.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren dus bezoek gehad, al 3 glazen (of potten, ze zijn uit glas) mee kunnen geven :yes:
there is always hope

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven