In je eentje met kerst, wat eet jij?

18-12-2018 17:25 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees verschillende mensen die één of meerdere kerstdagen alleen doorbrengen. Sommigen hebben daar moeite mee, anderen vinden het juist heerlijk.
Alle goede/goedbedoelde adviezen komen neer op:

- koop een huispak (zo lelijk mogelijk liefst ;-))
- huur foute kerstfilms of ga Netflix bingewatchen (in je huispak, uiteraard)
- haal lekkers te eten voor jezelf in huis.

Nu ben ik één van degenen die een deel van de kerstdagen alleen doorbrengt. Al jaren, en ik lijd er niet onder, wat vooral komt omdat ik mezelf nuchter voorhoud dat het ook een dag als alle anderen is, waarop ik lekker niet naar mijn werk hoef.
Maar echt lekker koken voor mezelf, dat blijk ik dan toch lastig te vinden. Dus ik eet meestal gewoon hetzelfde soort maaltijd dat ik de andere 364 dagen ook klaarmaak voor mezelf (vorig jaar: soep met brood...)

Daarom ben ik benieuwd: als jij in je eentje thuis bent met de kerstdagen (of één dag) wat eet je dan voor het "echte kerstgevoel" of om jezelf te verwennen?
Misschien vind ik er nog wat inspiratie in om het dit jaar wat feestelijker aan te kleden voor mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet alleen, maar zou ik het zijn, dan zou ik denk ik vooral gaan snoepen i.p.v. voor mezelf te koken. Lekkere toastjes met van alles erbij, misschien nog wat hapjes uit de oven, een lekker stuk taart, goede chocola, enzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou iig een portje met een kaasplank voor mezelf maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op kerstavond alleen. Ik heb een uitgebreide maaltijd bij een hele goede toko besteld. Dat vind ik echt heel lekker. En het is makkelijk, halen en alleen even opwarmen.
Ik ben met kerst niet alleen, maar ik zou hetzelfde eten als nu met z'n allen.. chinees! Mijn absolute lievelings eten.. Hoi sing kai, Koe lu yuk.. hmmm!
Alle reacties Link kopieren
was ik maar alleen met kerst! 8-)
Dan zou ik lekker kaasfonduen met mezelf
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nooit alleen met kerst, altijd met familie en vrienden. als ik met kerst alleen zou zijn zou ik heeerlijk in mn pyama de dag door brengen met heerlijke hapjes en savonds een bord patat met een frikandel speciaal :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 2e kerstdag alleen. Ik denk dat ik iets bij de Italiaanse traiteur of bij de Thai ga halen. Verder ‘s avonds met een wijntje, hapjes, kat en dekentje op de bank. Het kaasplankje van mevrouw75 klinkt erg goed ;)
Alle reacties Link kopieren
.
calamitycat wijzigde dit bericht op 21-12-2018 19:53
99.81% gewijzigd
...
Ik ben kerstavond niet alleen maar een van de andere dagen wel. Zit eigenlijk gewoon te denken aan friet van de frietzaak dan. Vind ik altijd een feest.
De winkel in en alles wat je lekker lijkt in je karretje mikken. Vooral dingen die je normaal niet voor jezelf koopt. Wijn inslaan en heerlijk twee dagen lezen, netflixen, uitslapen en hapjes snaaien.
Alle reacties Link kopieren
Sushi!!❤️❤️
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
18-12-2018 17:37
was ik maar alleen met kerst! 8-)
Dan zou ik lekker kaasfonduen met mezelf
:-D :-D :-D
Ik.lees thai en patat
Maar zijn die open?
Hier zit bijna alles dicht nl met kerst
Alle reacties Link kopieren
gemberpannekoek schreef:
18-12-2018 17:25

Misschien vind ik er nog wat inspiratie in om het dit jaar wat feestelijker aan te kleden voor mezelf.

Een lekkere gemberpannekoek misschien?

;-)
Alle reacties Link kopieren
Nehemah schreef:
18-12-2018 17:44
Ik ben kerstavond niet alleen maar een van de andere dagen wel. Zit eigenlijk gewoon te denken aan friet van de frietzaak dan. Vind ik altijd een feest.
Let dan wel op of de frietzaak open is die dag. Hier volgens mij eerste kerstdag niet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
2e kerstdag is het wel open en de Chinees beide dagen, zij vieren geen kerst
(naar mijn weten)
Ik ben niet alleen, maar als ik alleen zou zijn, zou ik een heel fout (en ook groot) toetje voor mezelf halen. Met veel chocolade en ijs. En veel kerstchocolade.
Alle reacties Link kopieren
Nog geen idee. Het hangt af van waar ik trek in heb en op die basis heb ik boodschappen besteld. Garnalen, boerenkool, quiche, pizza, zelf salades maken, patat, zalm, pannenkoeken en de traditionele Brabantse worstenbroodjes, ik ben er klaar voor. Op één van de Kerstdagen ga ik bij vrienden eten. Heb begrepen dat dat een soort van muzikale gourmet happening is, waar vooral royaal geborreld en veel gezongen gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
ik eet lekker een bezorgpizza :-)
nlies schreef:
18-12-2018 17:59
Let dan wel op of de frietzaak open is die dag. Hier volgens mij eerste kerstdag niet
Klopt, daar heb ik me tien jaar geleden op verkeken dus dat gebeurt me niet meer ;-D

Tweede kerstdag zijn ze open.
Oakes schreef:
18-12-2018 18:07
traditionele Brabantse worstenbroodjes
:heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik maak meestal iets wat ik voor 1 persoon teveel werk vind of teveel van overhoud. Beenham, rollade...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het helemaal niet erg vinden om dan alleen te zijn en ik zou zeker weten lekker Chinees halen.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Veel supermarkten hebben rond kersttijd lekkere en luxere kant en klaar maaltijden. De plus, bij voorbeeld, had zalm in bladerdeeg. Zo zijn er ook allerlei gourmetpakketjes.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven