Welk voor- en bijgerecht past hierbij?

20-12-2018 23:50 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een gerecht gevonden dat ik graag wil maken met kerst: terrine van pompoen en pecannoten-met-basilicumsaus, met basilicumsaus. Er gaat ook verse spinazie in en groene lasagnebladen.

https://deliciousmagazine.nl/2015/12/14 ... licumsaus/

Alleen vraag ik me af wat ik er als voorgerecht bij zou kunnen doen, en wat als bijgerecht?

Het is maar voor vier volwassenen, en het hoeft niet heel sjiek, maar net iets anders dan een normale maaltijd vind ik wel leuk.

Ik denk bijv aan venkelsoep met zalm vooraf en geglaceerde worteltjes erbij. Of botsen de smaken dan enorm?
.
Alle reacties Link kopieren
venkelsoep kan prima. ik zou er een salade bij doen. pompoen is al vrij zoet, worteltjes ook, dus misschien de combinatie te zoet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Spinaziesoepje vooraf, dat komt weer terug in de terrine. Recepten zat op het internet.
Die geglaceerde worteltjes klinken prima, evt nog een simpele salade van veldsla en klaar.
Eet smakelijk, ziet er heerlijk uit ga ik ook eens proberen die terrine!
Alle reacties Link kopieren
O ja, spinaziesoep kan natuurlijk ook!
Zoet-zoet klopt wel ja, met die worteltjes. Beter iets met sinaasappel denk ik dan.
.
Alle reacties Link kopieren
dus een vrij saai gerecht eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
consommé met paddestoelen. bladerdeeg met geitenkaas. Of lekker afgezaagd een portobello met vulling. Bewust geen dier? anders is iets met vis vooraf ook lekker.
Dus, vegetarisch maar net niet? Zalm is ook een levend wezen/dier.
Alle reacties Link kopieren
Saai? Voor mij niet hoor, nog nooit een terrine gemaakt. Ik houd van knus, kneuterig, gezellig, anders dan anders door de gedekte tafel en een gerecht dat lekker smaakt en net wat specialer is dan wat ik doordeweeks eet.

Dat het vegetarisch is, is meer toeval, vis vooraf kan er wat dat betreft prima bij.

Bladerdeeg met geitenkaas: check als idee!
.
Alle reacties Link kopieren
soep, salade, bruschetta

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven