Aparte manieren om koekjes te eten

21-12-2018 22:18 53 berichten
Met een vriendin sprak ik over koekjes eten. Zij is getrouwd met een Spanjaard, die vanuit zijn geboortestreek altijd keiharde amandelkoekjes meeneemt. Die koekjes doopt hij in de wijn of koffie.

Hun dochter van 4 doopt inmiddels ook koekjes in de thee en vraagt: “Mamma, waarom doop jij niet?”

Nu een topic: wat voor koekjesgewoonten heb je? Doop je? Of smeer je er boter/pindakaas op?
Wat voor bijzondere gewoonten hadden jullie thuis?
TO trapt af.

Wij aten bitterkoekjes nooit uit de verpakking. Mijn moeder legde een verse boterham in de koekjestrommel, daarop bitterkoekjes, daarna nog een boterham.

De bitterkoekjes werden zo lekker zacht.

De eerste keer dat ik bitterkoekjes bij een klasgenote at, was ik verbaasd: “Wat zijn deze hard.”
Speculaasjes op brood met veel boter

Mariabiscuit met boter en hagelslag
Bokkepootjes van elkaar halen en eerst de ene helft op eten, dan de andere helft.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet niet vaak koekjes maar met één hap eet ik de helft, kauw drie keer en daarna de andere helft erbij.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bij koekjes waarbij de ene helft overgoten is met chocolade en de ander niet bijvoorbeeld bokkepootjes of chocolade krakelingen. Eerst de helft zonder chocolade opeten en daarna de andere. Het is natuurlijk andersom bedoeld zodat je vingers niet vies worden van de chocolade. Maar ik bewaar altijd het lekkerst als laatst.

Vroeger met die milkbreak liga koekjes, het melk laagje eraf likken. Toen heeft een docent weleens tegen me gezegd dat ik moest stoppen met aan me koekje likken, wat ik niet deed. Gooide ze mijn koekje weg!
Alle reacties Link kopieren
Vroeger had je Café noir. Dat noemden wij likkoekjes. Eerst aflebberen, dan opeten.

Edit: Ze bestaan nog steeds, zie ik!
Alle reacties Link kopieren
Zenzeo schreef:
21-12-2018 22:37
Vroeger had je Café noir. Dat noemden wij likkoekjes. Eerst aflebberen, dan opeten.

Edit: Ze bestaan nog steeds, zie ik!
Vroeger had je ook die likkoekjes die roze of geel waren? Bestaan die ook nog??
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Sabbelen op spritskoeken!
CaroMamaVanMaik schreef:
21-12-2018 22:41
Vroeger had je ook die likkoekjes die roze of geel waren? Bestaan die ook nog??
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
21-12-2018 22:45
Afbeelding
Ja precies, die!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
CaroMamaVanMaik schreef:
21-12-2018 22:47
Ja precies, die!
Deze liggen hier in de kast! “Gewoon” bij Albert Heijn gekocht (dacht ik).
Alle reacties Link kopieren
Ik zit as we speak chocolate chip cookies in de thee te dopen. :kwijl:
.
alleen speculaasjes of Bastogne dip ik in de thee/koffie, en ik eet alleen koekjes
als je ze krijgt als we buiten de deur koffie/thee drinken. (dat zijn dus meestal Bastogne achtige koekjes)
Thuis eet ik nooit koek, ben er niet echt gek op.
oreo's; een helft eraf halen en opeten, dan de creme van de andere helft aflikken en daarna de rest van het koekje opeten
Alle reacties Link kopieren
Ja, herkenbaar! Als kind mocht ik bij oma een kopje koffie met biscuitjes om erin te dopen. Heerlijk. Soms doopte ik te lang en brak het koekje af in de koffie. Dat was dan weer erg ranzig.
Alle reacties Link kopieren
CaroMamaVanMaik schreef:
21-12-2018 22:47
Ja precies, die!
Hema heeft die.
Alle reacties Link kopieren
Pims. OMG
Je eet de buitenranden tot aan de gelei (en die is vies maar dat maakt niet uit)
Je stopt de hele (of halve) pims in je mond, je smelt de cake en houdt een heerlijke ranzige gelei over. Een hele uitdaging om geen kruimels op je gelei te houden.

Daarna wel de gelei ineens doorslikken , want zoals ik zei is die ranzig en wil je dat niet proeven. Je wil alleen met je tong voelen dat alle kruimels eraf zijn.

Nooit meer dan 2 achter elkaar eten is wel een aanrader.
Pick your battles and bloom
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of dit offtopic is. Maar de tompoes snij ik het liefst in het midden door, zodat er op de onder en bovenkant een laag bakkersroom zit ipv alleen op de onderste laag als je de bovenste roze laag eraf trekt. En dan de roze laag als laatste opeten.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-12-2018 22:56
oreo's; een helft eraf halen en opeten, dan de creme van de andere helft aflikken en daarna de rest van het koekje opeten
Daar heb je ook die vanille en chocolade koekjes van die al eeuwen bestaan. Ik weet niet hoe ze eten, maar je eet eerst de ene biscuit eraf, dan lik je de creme op. en daarna eet je de rest van het zompige koekje op. Of je gooit hem weg en pakt een nieuwe. Ze komen in zo'n rol met tig koekies.
Pick your battles and bloom
Alle reacties Link kopieren
Koekjes dopen in thee of koffie vind ik echt ranzig :-[
Ik eet ze “gewoon” uit het pak.
Battlebloem schreef:
21-12-2018 23:17
Daar heb je ook die vanille en chocolade koekjes van die al eeuwen bestaan. Ik weet niet hoe ze eten, maar je eet eerst de ene biscuit eraf, dan lik je de creme op. en daarna eet je de rest van het zompige koekje op. Of je gooit hem weg en pakt een nieuwe. Ze komen in zo'n rol met tig koekies.
Fourre van Prince

Afbeelding
anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 21-12-2018 23:21
18.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Chonelly's; eerst de chocola eraf lebberen en dan pas het koekje eten.

Zaanse huisjes; rand chocola opeten tot aan de koek, dan pas de rest.

En speculaas op brood was ik alweer vergeten, maar goed idee!
Vroeger had je (en nu vast ook nog) van die pindakoeken. Daar at ik dan eerst alle pinda's van af, dan pas de koek.

Twee hele goedkope theebiscuits (van die rechthoekige) met een dikke laag chocopasta ertussen. :yum:
Ik heb vroegah geleerd, koekjes mag je niet dopen of soppen, niet breken, niet weken, niet fileren of reserveren (=aangeknabbeld terugleggen op je schotel); altijd eerst gasten geven, nooit met je handen uit de trommel halen voor je gasten, niet alvast in de keuken een koekje op de schotel leggen, geen koekjes direct uit de verpakking presenteren. Niet kruimelen, kruimeltjes opvangen in het kommetje van je hand (en Nooit de kruimels van je hand likken!). :whip:

Of bedoel je gewoon Hapje nemen, kauwen, doorslikken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven