Combinaties en producenten voor op brood

21-12-2018 22:55 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na aanleiding van "aparte manier om koekjes te eten" ;)

Soms zie je weleens van die aparte combinaties voorbij komen. Laatst zag ik iemand die blauwaderkaas met hagelslag at. Hebben jullie een combinatie die andere maar opmerkelijk vinden? Of zag je een opmerkelijke combinatie en bleek het heerlijk te zijn? Of was er eens die keer dat je dacht: dat eet je toch niet op brood?

Ben benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Smeerkaas met kerrie!
.
john de mol op brood
Marmite met kaas en ketchup. Liefst op wit brood.
In mijn basisschool tijd was salami of cervelaat met hagelslag populair. Of kaas met hagelslag. Maar zelf vond ik alleen kaas en hagelslag lekker zonder brood.
Mn opa eet boterhammen met pindakaas en sambal
Alle reacties Link kopieren
Trap af:

Bij mij thuis was het een gewoonte om soep te eten met kibbeling op een wit bolletje. Pas nadat ik al zo'n 10 jaar op mezelf woonde en voorstelde aan een vriendin om soep te eten met een broodje kibbeling. Zei zij: What?! Kibbeling op brood?! echt nog nooit van gehoord! En ik dacht dat het heel gewoon was :P

Ook van huis uit meegekregen: Pindakaas met honing, heerlijk. Toch eet niemand dat verder in mijn omgeving (Noord-Holland).

Ik vond het maar vreemd toen ik een vriend dorito chips op brood te zag eten, nog niet geprobeerd, want het lijkt mij gewoon niet lekker.
oliebolmetkrenten wijzigde dit bericht op 21-12-2018 23:04
0.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
21-12-2018 23:00
john de mol op brood
Dit dacht ik ook gelijk. :rofl: En dan als rare combinatie een paar snippertjes Joop van den Ende erover.
Geen gekke, wel lekkere:
Preparé, martinosaus, augurk en uitjes (Vlaams broodje martino)
Kipfilet, uitgebakken bacon, avocado en mayo
Roomboter, suiker en kaneel (bij voorkeur op geroosterd brood)
Geroosterd krentenbrood met roomboter
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
21-12-2018 22:55
Smeerkaas met kerrie!
Smeerkaas met pindakaas!

Die producenten op brood lijkt me dan weer niets :-)
Don't get high on your own supply.
Pindakaas met sambal is doodnormaal. Het is zelfs kant en klaar verkrijgbaar. Salami met hagelslag lijkt me ronduit goor.
Alle reacties Link kopieren
In Italie vaak gezien, patat op brood (of pizza)
Alle reacties Link kopieren
*** schreef:
21-12-2018 23:05
Smeerkaas met pindakaas!

Die producenten op brood lijkt me dan weer niets :-)
Ohjee :hihi: foutje. Ik snap nu ineens die grap van John de Mol. Ik dacht wat ver gezocht.
Ik zie het wel vaker dus het zal wel normaal zijn, fruit op brood. appel of banaan in plakjes en dat op brood. Ik zou het al iets anders vinden als je pindakaas hebt en daar plakjes banaan op. Maar gewoon op een kale boterham? Lijkt mij echt niet lekker. Maar ik hou sowieso niet van zoet op brood.
Chiiaraaaaa schreef:
21-12-2018 23:01

Mn opa eet boterhammen met pindakaas en sambal
ik ben je opa niet, maar ik begrijp hem wel :-D
ouwewijsneus schreef:
21-12-2018 23:19
ik ben je opa niet, maar ik begrijp hem wel :-D
Ja de eerste keer dat ik hem dat zag doen had ik echt zoiets van huh? Ben zelf gewend suiker op pindakaas te eten, maar hartig kan natuurlijk ook
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
21-12-2018 23:06
Pindakaas met sambal is doodnormaal. Het is zelfs kant en klaar verkrijgbaar.
Een inmiddels ex-collega van mij heeft een boekje uitgebracht met gekke voedselcombinaties (al dan niet voor op brood). Pindakaas met sambal staat er ook in en heeft 3 blokjes op de schaal van 'no brainer' tot 'weird'. Dus ik ging ook al naar hem toe met een 'joh, die combi is toch heel normaal!' Maar voor ons Hollanders kennelijk normaal. Net als krentenbrood met kaas, maar krijgt in het boekje 4 blokjes, dus erg weird.

Geinig boekje met ook combi's als: geitenkaas met aardbeien (heb ik nog niet geprobeerd) of nutella en brie (vooral warm lekker).
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
21-12-2018 23:00
john de mol op brood

Wel goed fijnhakken eerst :proud:
nounou
Hartig en zoet gecombineerd vind ik niet lekker en eigenlijk best raar ondanks dat veel Nederlanders pannenkoeken met spek en stroop eten of idd krentenbol met kaas
Alle reacties Link kopieren
Kaas met jam of kaas met mosterd.
Alle reacties Link kopieren
Chiiaraaaaa schreef:
21-12-2018 23:01
Mn opa eet boterhammen met pindakaas en sambal
Het schijnt naar een broodje saté te smaken :)
OliebolmetKrenten schreef:
22-12-2018 00:12
Het schijnt naar een broodje saté te smaken :)
Hmm ja ik kan mij er wel wat bij voorstellen. Aangezien Mn opa ook altijd pindasaus maakt met oa pindakaas en sambal... haha :idee:
Ik eet onder al mijn vlees en kaas stroop op het brood. Ik woon in Limburg en stroop onder kaas is hier nog wel normaal. Onder vlees echter niet, maarja... van thuis mee gekregen en ik vind brood met vlees zonder stroop ook echt een stuk minder lekker.

Banaan eet ik trouwens ook op brood. Zag dat hierboven iemand dat ook wat apart vindt.
Banaan met bebogeen!
Alle reacties Link kopieren
Vikhui schreef:
21-12-2018 23:46
Kaas met jam of kaas met mosterd.
zo gek is dat toch niet? Bij de borrel krijg je vaak ook blokjes kaas met mosterd, of kaas met een stukje ananas of mandarijn. Dan is de stap naar brood daarbij niet zo vreemd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Over fruit op brood; heb ontdekt dat geprakte aardbei op de een of andere manier veel lekkerder is dan plakjes aardbei. Veeeel meer smaak. Maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen.
Wij aten vroeger thuis regelmatig een roux met kerrie (en zout en peper) en gekookt ei in stukjes op brood. Vraag me altijd af of andere mensen dat ook kennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven