Slagroom soesjes hoe lang blijven die goed?

27-12-2018 12:46 17 berichten
Afgelopen maandag slagroomsoesjes gehaald voor de kerst maar nog een doosje over omdat er met kerst al zoveel gegeten is. De soesjes hebben in de koelkast gelegen en een paar uur in een keukenkastje omdat er ruimte gemaakt moest worden voor andere etenswaren die koel moesten.

Ik heb er net eentje gegeten en smaakte nog goed zoals een slagroomsoesje zou moeten smaken maar toch vraag ik me af of he wel verstandig is om er meer van te eten want op de doos stond wel na ontdooien binnen 24 uur consumeren.

Kortom zouden jullie het hele doosje nog op durven eten of is dat toch niet zo verstandig?
Alle reacties Link kopieren
ik zou het nog durven.
Sterker: ik zou er niet eens over na hoeven denken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
27-12-2018 12:50
ik zou het nog durven.
Sterker: ik zou er niet eens over na hoeven denken
Dit dus :-D
Alle reacties Link kopieren
Als ze nog smaken .zijn ze ook nog goed.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
weggooien
Ja, ik zou het wel nog aandurven vwb houdbaarheid.

Overigens zijn ze lekkerst als ze nog deels aangevroren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een vraag. Ik heb hier nog buffelmozzarella liggen van 25-12 kan ik die nog opeten?
En ik ben een pak bladerdeeg vergeten in de vriezer te doen, is dat ook nog goed vandaag?
Buffel mozarella geseald verpakt? Lijkt me best nog eetbaar. Die ligt in een laagje vocht.....openen en ruiken, dan proeven en als dat prima is dan lekker eten.

Bladerdeeg weet ik niet, een ander misschien kan je daar antwoord op geven.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 27-12-2018 14:21
0.21% gewijzigd
Ttroeteltje schreef:
27-12-2018 12:59
Ja, ik zou het wel nog aandurven vwb houdbaarheid.

Overigens zijn ze lekkerst als ze nog deels aangevroren.
Ja dat klopt, dan zijn ze nog lekker koud.
Alle reacties Link kopieren
De hele doos leeg eten.
Moet je daarna kotsen dan heb je meteen je antwoord: ze waren niet goed meer.
Alle reacties Link kopieren
Mozzarella zou ik voorzichtig mee zijn .met alle kaassoorten trouwens .en met vis.
Bladerdeeg geen idee.
Ben geen datum eter.maar kaas vlees en vis vind ik eng.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Kaas juist niet zo’n bezwaar, toch?
Alle reacties Link kopieren
Alles wat vet is gaat ranzig smaken vóórdat je er ziek van kunt worden. Voordat het kwaad kan wil je het al niet meer eten. Geld ook voor kaas. De schimmel die daar op komt is niet schadelijk, alleen niet lekker. Zolang het goed smaakt kun je het eten.
De enige dingen die je niet merkt en die gevaarlijk kunnen zijn zijn de bacterieen op vis en ei. Ei is dan weer niet zo'n probleem omdat het op de schaal zit (als het er al zit) en dus met even in kokend water houden is opgelost. Zolang je ze bakt of kookt kan het al helemaal geen kwaad.
Vis en zeker zalm is het enig waar ik voorzichtig mee ben.
Kip bv gaat plakkerig worden en zelfs dan kun je hem nog wassen en goed bakken en wordt je niet beroerd.

Soesjes kun je gewoon eten dus. Zolang het niet zuur is is het goed.
Alle reacties Link kopieren
De buffelmozarella kan je prima eten, het gebeurd mij vaak dat deze over datum is. De meeste kazen kun je prima na de datum eten.

Bladerdeeg gaat ook wel goed, heb je het wel gekoeld.

Als slagroomsoesje niet meer goed zijn proef je dat meteen. Zoals eigenlijk met het meeste van ons eten, je ziet en/of ruikt en/of proeft meteen als het niet meer goed is.
Alle reacties Link kopieren
kaas je je nog prima ver na de datum eten hoor
Alle reacties Link kopieren
Als je ze zelfmaakt dan begint het proces van oudbakken worden al zodra ze afgekoeld zijn. Al heel snel dringt het vocht van binnen naar buiten de koek in; dat wordt dan zacht en weg zijn je lekkere soezen. De enige manier is ze binnen een halfuur na het afkoelen te eten.

Wat ze gebruiken opdat soezen houdbaar worden weet ik niet. Misschien doen ze er hulpstoffen in waardoor het vocht niet meteen in de koek dringt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je wordt er niet ziek van maar er is weinig eetgenot zal ik maar zeggen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven