Appeltaart ‘s avonds gemaakt, wat te doen

29-12-2018 23:25 49 berichten
Ik heb een appeltaart in de oven staan voor morgenochtend en wil zo gaan slapen. Mijn man kan de appeltaart zo nog wel even uit de oven halen. Wat kunnen we er het beste mee doen? In de schuur? Of op het aanrecht? Afgedekt of juist niet?
Normaal laat ik em afkoelen en dan zou ik em afgedekt in de schuur zetten, maar we slapen allebei allang als de taart is afgekoeld.
ja dan kan je niks anders dan de taart laten staan
Alle reacties Link kopieren
Theedoek erover en laten staan, kan prima.
Gewoon op het aanrecht
Ik zou de oven iets eerder uitzetten en ´m gewoon daarin laten staan.
En lekker naar bed gaan.
RoseHip schreef:
29-12-2018 23:28
Ik zou de oven iets eerder uitzetten en ´m gewoon daarin laten staan.
En lekker naar bed gaan.
Zou ie dan niet veel te zacht worden?
Alle reacties Link kopieren
RoseHip schreef:
29-12-2018 23:28
Ik zou de oven iets eerder uitzetten en ´m gewoon daarin laten staan.
En lekker naar bed gaan.

Maar wel met een pollepel tussen de deur zodat hij open staat.

Anders idd iets van een theedoek erover en op het aanrecht. Kan prima hoor.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Uit de oven halen en met theedoek erover op het aanrecht laten afkoelen. Dat zou ik doen.
redbulletje schreef:
29-12-2018 23:30
Zou ie dan niet veel te zacht worden?
Waarom?
Ok bedankt! Ik ga voor de theedoek! Goeie had ik niet aan gedacht!
Tegen man zeggen dat ie hem in 1 klap opeet en morgen een nieuwe bakken.
Alle reacties Link kopieren
In de schuur?
Ben ik de enige die niet snapt waarom je een appeltaart in de schuur zou zetten? Mis ik iets? Is dat iets heel normaals? Wat moet een taart in de schuur?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
29-12-2018 23:49
In de schuur?
Ben ik de enige die niet snapt waarom je een appeltaart in de schuur zou zetten? Mis ik iets? Is dat iets heel normaals? Wat moet een taart in de schuur?
Snap ik ook niet. Ik heb geen schuur maar als ik die wel zou hebben zou ik er geen eten in zetten.
lux- schreef:
29-12-2018 23:49
In de schuur?
Ben ik de enige die niet snapt waarom je een appeltaart in de schuur zou zetten? Mis ik iets? Is dat iets heel normaals? Wat moet een taart in de schuur?
Dan vergeet je morgen dat je dat ding gebakken hebt en dat spaart calorieën :-).
Eten de muizen hem dan niet op?
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen koele gang, bijkeuken oid?
Enne, hoop dat je geen huisdieren hebt, hier resulteert een appeltaart op het aanrecht in een aangevreten appeltaart. Been there, done that ;-D
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
lux- schreef:
29-12-2018 23:49
In de schuur?
Ben ik de enige die niet snapt waarom je een appeltaart in de schuur zou zetten? Mis ik iets? Is dat iets heel normaals? Wat moet een taart in de schuur?
Ivm de koelte.
Nemaìn’ schreef:
30-12-2018 00:03
Ivm de koelte.
Daar hebben ze toch koelkasten voor uitgevonden?
Maar dan nog begrijp ik niet dat een verse appeltaart koel moet staan. Tenzij je de verwarming ´s nachts op 30 graden hebt staan.
RoseHip schreef:
30-12-2018 00:04
Daar hebben ze toch koelkasten voor uitgevonden?
Maar dan nog begrijp ik niet dat een verse appeltaart koel moet staan. Tenzij je de verwarming ´s nachts op 30 graden hebt staan.
Geen idee.
Ik weet alleen dat mijn oma en moeder vroegah alles ‘s winters in de schuur zetten.
Ik zou de taart gewoon met een schone theedoek erop op het aanrecht zetten.
Alle reacties Link kopieren
RoseHip schreef:
30-12-2018 00:04
Daar hebben ze toch koelkasten voor uitgevonden?
Maar dan nog begrijp ik niet dat een verse appeltaart koel moet staan. Tenzij je de verwarming ´s nachts op 30 graden hebt staan.
Te vochtig. Schuur is meestal droger.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
lux- schreef:
29-12-2018 23:49
In de schuur?
Ben ik de enige die niet snapt waarom je een appeltaart in de schuur zou zetten? Mis ik iets? Is dat iets heel normaals? Wat moet een taart in de schuur?
Ik denk ook aan vochtige schimmelige ruimte waar je fiets staat, maar misschien is het een soort bijkeuken ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Nou ik leer nog eens wat hier :hihi: ik zet ze eenmaal afgekoeld altijd gewoon in de koelkast.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
29-12-2018 23:49
In de schuur?
Ben ik de enige die niet snapt waarom je een appeltaart in de schuur zou zetten? Mis ik iets? Is dat iets heel normaals? Wat moet een taart in de schuur?
Snap ik ook echt niet, mijn schuur zit vol met schimmel en wolfsspinnen. Daar wil ik geen appeltaart bij hebben haha.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
30-12-2018 00:10
Nou ik leer nog eens wat hier :hihi: ik zet ze eenmaal afgekoeld altijd gewoon in de koelkast.
Het idee is dat man ook naar bed gaat en niet wil wachten tot de taart is afgekoeld :idee:

TO, je mag m ook hier brengen, zal er goed voor zorgen :A:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
streepjessokken schreef:
30-12-2018 00:15
Het idee is dat man ook naar bed gaat en niet wil wachten tot de taart is afgekoeld :idee:

TO, je mag m ook hier brengen, zal er goed voor zorgen :A:
Maar ze zegt: normaal gesproken laat ik ze afkoelen en zet ze daarná in de schuur.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven