Recept aardappelsalade

01-01-2019 12:10 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zou vandaag aardappelsalade maken.
Heb zoete aardappels, aardappelpuree, augurken, zilveruitjes , doperwten, mosterdzaad, mayonaise , krulsla(?)en gegrilde paprika in huis.
Wat is lekker?
zoete aardappelen roosteren en dippen in de mayo
salade maken van de krulsla en gegrilde paprika’s evt. augurkje erdoor
doperwten koken en als bijgerecht

zoete aardappels kan je niet als een klassieke aardappelsalade verwerken dat is echt niet lekker
Alle reacties Link kopieren
Dankje Meds.
Zoete aardappels zijn sowieso niet lekker als aardappel. Die smaken naar wortel.

Zou vastkokende normale aardappelen koken, af laten koelen, in kleine stukjes snijden en sjallot er doorheen snipperen en peterselie. Op smaak brengen met mayo.
ze zijn wel heel lekker uit de oven hoor. dikke frieten van snijden, besprenkelen met kruiden en olijfolie en dan 30/40 minuten op 200 graden. Even goed kijken dat ze niet zwart worden
S-Meds schreef:
01-01-2019 12:54
ze zijn wel heel lekker uit de oven hoor. dikke frieten van snijden, besprenkelen met kruiden en olijfolie en dan 30/40 minuten op 200 graden. Even goed kijken dat ze niet zwart worden

Doe je nou wéér een patatrecept? Je durft wel :biggrin:
Aardappelsalade zonder het hoofdingrediënt (gekookte aardappel) lijkt me onmogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad gekookte aardappelen.
Geen zoete aardappel of puree.
Ik vind appel erdoor ook lekker. Mayo, lenteui, augurk, zout, beetje peper. Lekker.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
01-01-2019 13:33
Aardappelsalade zonder het hoofdingrediënt (gekookte aardappel) lijkt me onmogelijk.
Ik heb pas, op een feestje, aardappelsalade op maar dan gemaakt van bloemkool.
Was ehm.......anders.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
zoete aardappel is ook lekker om te poffen. Schoonboenen, droogdeppen, door midden snijden, inpakken in alufolie en op 200 graden in de oven, iedere 10 min even kijken of ze al gaar zijn. ik maak er altijd een sausje bij van light creme fraiche met kwark erdoor, bieslook, geperste knoflook, peper en zout. maar mayo kan denk ik ook wel
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
misschien kun je de augurken, zilveruitjes, sla en gegrilde paprika en doperwten wel mengen met de mayo (soort van franse salade) en dan op een gepofte zoete aardappel serveren?
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Gatti schreef:
01-01-2019 13:37
Ik heb pas, op een feestje, aardappelsalade op maar dan gemaakt van bloemkool.
Was ehm.......anders.
hmmm, bijzonder... maar werd dat ook aardappelsalade genoemd? das wel vreemd zonder aardappel erin o_o
Don't cry, buy a bag and move on.
redbulletje schreef:
01-01-2019 12:30
Zoete aardappels zijn sowieso niet lekker als aardappel. Die smaken naar wortel.

Zou vastkokende normale aardappelen koken, af laten koelen, in kleine stukjes snijden en sjallot er doorheen snipperen en peterselie. Op smaak brengen met mayo.
ik haak ook af als er iemand met zoete aardappel komt terwijl ik dol ben op aardappelen. het is inderdaad net wortel.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
01-01-2019 13:42
hmmm, bijzonder... maar werd dat ook aardappelsalade genoemd? das wel vreemd zonder aardappel erin o_o
Het was opgemaakt als een aardappelsalade. Geen idee hoe ze 't noemden.
Eerste hap was wennen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Gatti schreef:
01-01-2019 13:37
Ik heb pas, op een feestje, aardappelsalade op maar dan gemaakt van bloemkool.
Was ehm.......anders.
Ja jakkes, maakt mijn schoonmoeder ook altijd. Trap ik niet meer in :P
Pipistrello schreef:
01-01-2019 13:33
Doe je nou wéér een patatrecept? Je durft wel :biggrin:
Yolo
Alle reacties Link kopieren
Hèt geheim van een goede aardappelsalade: vastkokende aardappels (geen zoete, daar zou straf op moeten staan) net niet helemaal gaar koken en de dressing, waar je hem ook van maakt (basis van vinaigrette met dyonmosterd is vaak lekkerder dan mayo), erover gieten als de piepers nog goed warm/heet zijn. Pas dan nemen ze de smaak goed op. Wacht je tot ze koud zijn, dan kan je blijven gieten en krijg je een soort natte klieder of bij te weinig dressing gewoon betonmortel.
Zorg dat de dressing lekker wat zuur heeft (laat DICHT die suikerpot) en serveer met goede, verse knakworst. Heb je alleen blikknakworst, kies dan ander of gewoon helemaal geen vlees.
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Alle reacties Link kopieren
Deze doet het altijd goed bij de bbq of gourmet of...

1,5 kg aardappelen, vastkokend.
2 dl yoghurt
2 dl mayonaise
6 takjes peterselie
10 sprietjes bieslook
1 ui
1 zoetzure appel
3 kleine eieren
1 teentje knoflook
2 ons ham
peper en zout
Alle reacties Link kopieren
Gatti schreef:
01-01-2019 13:37
Ik heb pas, op een feestje, aardappelsalade op maar dan gemaakt van bloemkool.
Was ehm.......anders.
Dan heet het bloemkoolsalade. :)
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
- vastkokende piepers in blokjes
- bieslook
- lente ui
- augurken
- 1 zure appel
- knoflook
- zwarte peperkorrels, snufje zeezout
- mayonaise
- kwark
- 1 lepel honing

Op gevoel in de juiste verhoudingen toevoegen.
Door vaker te proeven met een kleine theelepel, krijg je vanzelf de smaak te pakken.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn aardappelsalade: aardappels 15 tot 20 minuten koken. Warm schillen, en in blokjes snijden. Bouillon erover gieten, en afkoelen laten. Daarna mit yoghurt een dressing maken. Kruiden met zout en peper, soms gooi ik er augurkjes door, of een lente uitje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven