Recepten met yacon?

05-01-2019 13:52 11 berichten
Ik heb dus een yacon gekregen maar ik heb geen idee wat ik ermee kan doen. Hebben jullie succesrecepten?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eerst moeten googelen wat het precies is maar ziet er smakelijk uit. Ik heb alleen dit kunnen vinden

http://www.tastyyacon.be/
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het niet, het doet me aan cassave en zoete aardappel denken. Nu ben ik wel heel nieuwsgierig hoe je er aan komt?
Rauw opeten zoals bijv komkommer. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt lekker, maar ik eet geen ondergronds voedsel.
We don't know the Devil's side of the story, because God wrote all the books. J.A. Konrath
https://mergenmetz.nl/recepten/japanse-yaconsalade/
Alle reacties Link kopieren
speelballetje schreef:
05-01-2019 15:44
Klinkt lekker, maar ik eet geen ondergronds voedsel.
OK. Bedankt.
Alle reacties Link kopieren
speelballetje schreef:
05-01-2019 15:44
Klinkt lekker, maar ik eet geen ondergronds voedsel.
Omdat?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
nimue_iparis schreef:
05-01-2019 15:28
Ik ken het niet, het doet me aan cassave en zoete aardappel denken. Nu ben ik wel heel nieuwsgierig hoe je er aan komt?
Ik was groente en fruit halen bij een biologische boerderij en ze gaven me er een mee om te proberen. Hoe zij eraan komen weet ik niet. Normaal verbouwen ze alles zelf (halen het uit de tuin/kas waar je bijstaat) maar geen idee of ze dit ook zelf verbouwd hebben. Ik had het moeten vragen.
Yacon wordt (nog) niet commercieel geteeld in grote hoeveelheden. Bij biologische en ecologische teelt kom je dit product wel tegen.
Je hebt me op het idee gezet om deze plant op m'n moestuin te verbouwen, nog even uitzoeken hoe in aan groeiknolletjes kan komen (dat is een andere knol als de eetbare)
:high5:
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
06-01-2019 14:04
Ik was groente en fruit halen bij een biologische boerderij en ze gaven me er een mee om te proberen. Hoe zij eraan komen weet ik niet. Normaal verbouwen ze alles zelf (halen het uit de tuin/kas waar je bijstaat) maar geen idee of ze dit ook zelf verbouwd hebben. Ik had het moeten vragen.
Bedankt voor je antwoord, ik hoop dat ik er een keer 1 tegenkom ergens.
Oh en laat even weten wat je ermee gedaan hebt en hoe het smaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven